obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren
LunamarF
Hallo,

Ik heb twee acces profiles aangemaakt, één met een tijdslimiet van 3 uur en één met een weekschema met toegestane on- en off-line tijden.

Bij beide profiles blijven na het verstrijken van de toegestane tijd sessies met o.a. youtube, minecraft en roblox gewoon staan. Dit geldt voor sessies op de ipad, iphone en windows computer.
Pas na het fysiek verbreken van de ethernet verbinding (of het uitzetten van de wifi) kan het device geen toegang meer krijgen. In de praktijk werkt de parental control dus niet.

Ik meende eerst dat het lag aan de dual stack, dus ik heb IP v6 uitgezet. Dit leek even te werken, maar nu niet meer.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de fritzbox wel het verkeer vanaf het device gaat blocken?

bvd, groet lunamar
 
Gieter
Ik weet wel, dat het website filter alleen poort 80 filtert.
Dat is een poortnummer van voor de https tijd.
De filters zijn ronduit knudde in de fritzbox.

Ik heb wel regelmatig problemen gehad met het uitschakelen van de gast toegang na een bepaalde periode. Vaak gemeld bij avm. Ik heb de hoop opgegeven en gebruik de functie niet meer.
 
bart125
Zijn de apparaten opnieuw opgestart na het aanpassen van de regels?
volgens mij werken ze niet in een lopende sessie?
 
LunamarF
Bedankt voor de reacties!

Het probleem doet zich alleen voor als er een sessie staat. Een nieuwe sessie opzetten gaat niet als het device is gebokkeerd, ongecht de applicatie (en poort).

Ik zal de FB nog een keer opstarten.vannacht en het profiel opnieuw toekennen, wellicht dat dat uitmaakt.
 
Gieter
Het kan zomaar zijn, dat het filter alleen de DNS blokkeert .
 
rhuijben

Gieter schreef:

Ik zie nu dat ze er bij de laatste 7.19 bèta mee aan het sleutelen zijn.
Support for encrypted resolution from domain names to IP addresses (DNS over TLS)
Wellicht een berichtje aan AVM dat het handiger is, dat alle verbindingen verbreken als de tijd om is.


Dit heeft niets met de parental controls the maken. Dit is een nieuwere vorm van hostnames resolven waarbij minder informatie open over het internet gaat.
 
LunamarF
Wellicht ten overvloede, maar de reset heeft niks uitgehaald, evenals het offline instellen van het profiel.

Helaas.
 
Gieter

rhuijben schreef:


Dit heeft niets met de parental controls the maken. Dit is een nieuwere vorm van hostnames resolven waarbij minder informatie open over het internet gaat.

Je hebt gelijk.
Wel zie ik dat de laatste bèta nu wel degelijk https websites op de blacklist tegen houd.
Denk dat ik een beetje in de war was, toen ik vorig bericht schreef.
 
Leader98
Is hier uiteindelijk nog een oplossing voor gevonden?
Ik zit hier met exact hetzelfde issue...
 
Gieter
Ticket van maken bij AVM
https://en.avm.de/service/support/support-request/
Hoe duidelijker je het omschrijft, hoe meer kans dat ze het aanpakken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB7581 Parental control werkt niet naar behoren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Wanneer gaat FTTH naar 1 gigabit ipv 500 Snelheid : 11 16 jan 2022
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Advertentie