obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
IS/RA DSL stekker past niet
Kappie
Ik ben verhuisd. Dus moet mijn Fritzbox 7590 helaas van de glasvezel af, want het nieuwe huis heeft dat niet. Het KPN IS/RA heeft wel 2 connect punten (De rechtse is blauw) maar daar past de y-kabel niet op. Wel eenRJ11. Moet ik hiervoor iets door KPN laten veranderen?
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
fmrama
Er zijn verloop stekkers voor rj45 naar rj11. (Als het goed is zit er ook eentje bij de fritzbox. De grijze)
Zie ook. https://fritzshop.nl/verloopkabels/55-fritzbox-rj45-rj11-verloopadapter-grijs-adsl.html
Als je handig bent kun je deze ook zelf maken.
 
bart125
de KPN levert geen andere aansluitingen je hebt een kabeltje nodig zoals hierboven beschreven.

een kabel met aan twee zijden rj11 werkt overigens ook
rj11 past namelijk in rj45

als je zelf een kabel maakt moet je 2 en 3 van d rj11 verbinden met 4en5 van de rj45
 
Kappie
Helaas zat het kabeltje niet in mijn installatiepakket. Ik heb net zo'n ding online besteld. Goed te weten dat het ook met een rj11-rj11 kabel kan, want die heb ik plenty.

Thanks
Dirk
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
jemmie

Kappie schreef:

Helaas zat het kabeltje niet in mijn installatiepakket. Ik heb net zo'n ding online besteld. Goed te weten dat het ook met een rj11-rj11 kabel kan, want die heb ik plenty.

Thanks
Dirk


Het is beter om de door jouw bestelde kabel te gebruiken.
Wanneer je een rj11 in een rj45 socket gebruik worden de buitenste twee contanten verbogen en kan deze later, als je deze poort weer met een rj45 wil gebruiken, storingen op de buitenste contact punten geven.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Kappie
Ik heb nog eens goed in mijn dradenbox gezocht en, eureka, il vond een grijze kabel met aan de ene kant een rj11 en aan de andere kant een rj45. Mogelijk toch afkomstig uit het xs4all installatiepakket.
Enfin, deze in de rechtse blauwe KPN poort en in de Fritzbox geplugd. Daarna ingelogd in de 7590 en de internetwizard gedraaid. Geen verbinding. Dus zal er toch een monteur aan te pas moeten komen. Was ook al gezegd door xs4all. Iets in de wijkcentrale. Ik ga ze wel even mailen.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
fmrama
Zitten er geen twee aansluitingen in het isra?
 
Kappie

fmrama schreef:

Zitten er geen twee aansluitingen in het isra?

Ja. En die heb ik allebei geprobeerd. No show op beide.
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Marcel
De witte is de eerste lijn en de blauwe de tweede. Zoek op isra 2 punt
 
Kappie
Geen idee wat je bedoelt met 'Zoek op isra 2 punt'
FRITZ!Box 7590 (DSL), Arris VIP5202
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IS/RA DSL stekker past niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie