obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
subnet
jossegers
Ik heb sinds kort een subnet. Het instellen van van het subnet op de Fritz was geen probleem.
Ook een van de nieuw verkregen ip’s toekennen aan een extra router was geen probleem.

Op de Fritz heb ik het ip van de extra router als exposed host geconfigureerd.

Op de extra router handel ik portforwarding e.d. verder af. Alles werkt zoals ik het verwacht had.

Ik krijg echter een probleem niet opgelost.
Als ik in het local lan van de extra router zit kan ik geen verbinding maken met services die via het reguliere ip (dat bij mijn contract hoort) genat worden naar het local lan van de Fritz.
De rest van het internet geeft geen enkel probleem.

Heeft dit te maken met dat de ip nummers uit het subnet door de Fritz op de lan poorten worden gezet?
 
jossegers
Niemand?
 
jemmie
Gebruik je verschillende IP reeksen? Je zal in de extra router wel de route moeten vertellen als je naar de andere router wil.

Ik begrijp dat je een IP adres van de provider binnen laat komen op de tweede router welke via de Fritzbox is aangesloten?
Het wordt dan heel moeilijk om het verkeer terug te routeren over een public iP adres naar een ander private ip adres.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'subnet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Publiek IPv4-subnet in de FRITZ!Box configureren Algemeen : 4 17 jan 2019
/29 subnet stress met OpenBSD Instelling problemen : 1 31 jan 2018
/29 subnet Fritzbox : 5 18 dec 2017
FB7581 en IP4-subnet (/29) Fritzbox : 1 20 apr 2017
Advertentie