obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Foutcode 143
agjp
In welk forum moet ik het probleem FOUTCODE 143 op mijn tv ontvanger precies plaatsen?
 
sledgehammernl

agjp schreef:

In welk forum moet ik het probleem FOUTCODE 143 op mijn tv ontvanger precies plaatsen?


De code betekent dat je geen verbinding hebt dus dat je hem in "verbindingsproblemen" zet klopt wel een beetje ;-)

Kijk hier even of er storing is:
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/

Branden alle lampjes op je router wel gewoon normaal? Je zou alles ff een keer een powercircle kunnen geven.
 
agjp
Oh nee, dat is allemaal al gedaan :-)
Op de tv verschijnt:

Foutcode 143: tv-ontvanger heeft geen verbinding tijdens ophalen IP adres op de tv-ontvanger (stokt op 10%). Vaak is de oorzaak een kabel die niet goed is aangesloten of een draadloze verbindingsset die niet gekoppeld is.

1) Controleer of de gele stekkers van de ethernetkabel goed in het modem zitten.
2) Maakt u gebruik van een draadloze verbindingsset? Controleer dan of deze is gekoppeld.
3) Herstart het modem en wacht totdat het modem volledig is opgestart (5 min.).
4) Herstart daarna de tv-ontvanger door de stekker even uit het stopcontact te halen.

Kijk voor meer uitleg op www.foutcode.tv/143

Allemaal al gedaan. Daarbij, die pagina die je noemt bestaat niet, dus via internet gezocht:
Alle voorgestelde oplossingen uitgeprobeerd:

)> Ethernet kabel gecheckt; zit er goed in.
)> TV-ontvanger gereset; probleem boven blijft.
)> TV zélf diverse malen gereset; probleem boven blijft.
)> Andere Devolo stekker geprobeerd in de slaapkamer; probleem boven blijft.
)> Andere ethernetkabel geprobeerd: probleem boven blijft.
)> TV-ontvanger van beneden (die dus goed werkt) boven geprobeerd; probleem boven blijft.
)> Complete set van beneden boven aangesloten; probleem boven blijft.
)> Complete set die boven niet werkte, beneden aangesloten; daar werkt het wél gewoon.
)> Om uit te sluiten dat het aan de tv ligt: tv van boven, beneden aangesloten: die werkt daar.
)> Ethernetkabel van Devolo beneden naar router andere ingang: probleem boven blijft.
)> Andere, werkende ethernetkabel van Devolo beneden naar router: probleem boven blijft.

Met andere woorden:

)> als ik de probleem tv-set én de bekabeling van de slaapkamer, beneden gebruik, werkt het daar gewoon.
)> als ik de werkende tv-set én de bekabeling van beneden in de slaapkamer gebruik, blijft het probleem bestaan.

Het lijkt dus een héél lokaal probleem te zijn, maar ik heb geen idee waar ik nu nog meer naar moet zoeken of uitproberen.
 
bart125
Conclusie het is echt een verbinding probleem
wat is de gemeenschappelijke onderdeel bij al de testen?
heb je steeds via het zelfde stopcontact getest boven?

probeer eens een ander.

je weet dat je devolo niet in een stekkerdoos moet gebruiken?
maar altijd in de wcd.

misschien zit er iets op de boven groep dat storing veroorzaakt.
 
agjp
Die conclusie deel ik met je, maar de oorzaak is me niet duidelijk.

- Devolo zit NIET in een stekkerdoos, maar inderdaad gewoon in de wcd
- Een ander stopcontact zou ik nog eens kunnen proberen, maar op dat specifiek stopcontact werkt verder alles gewoon. Ik zal dat eens proberen als ik thuis ben
- Iets zou die storing boven kunnen veroorzaken, maar in principe werkt daar alles voorzover ik kan zien.
- Ik begin te denken aan dat XS4ALL het gebruik van mijn tweede tv-ontvanger opens heft uitgezet, zou dat kunnen?
 
bart125
Je moet denken aan iets dat het signaal vermikt. Bijvoorbeeld een ventilator of een trafo. Een lamp of iets dergelijks zal daar geen last van hebben probeer eens een stopcontact in de badkamer boven die zit in het algemeen op een andere groep. Beide kastjes werken beneden dus het is niet dat er 1 is afgesloten
 
agjp
Punt is dat het opeens gebeurde, zonder enige aanleiding en zonder dat er iets anders op die groep was/werd/is aangesloten zoals een trafo of ventilator of wat dan ook, het gebeurde opeens van het ene op het andere moment, vandaar dat ik er gewoon niet de vinger achter krijg, waar ik nu moet zoeken. Ik zal proberen om het op een andere groep te zetten,maar ik blijf XS4ALL 'verdenken' van het feit dat die tweede tv-ontvanger opeens is afgesloten, ik kan op dit moment niets anders bedenken. Ik heb zóveel uitgesloten wat de oorzaak kan zijn, dat ik nu zaken moet bedenken die niet logisch lijken op het eerste gezicht...
 
agjp
Wat ik al dacht: als ik het hele zwikkie van boven op een andere groep aansluit, blijft het probleem bestaan.

@XS4ASLL: ik heb dit probleem vorige week al gemeld, maar nog niets gehoord. Ik snap dat het in deze periode druk(ker) is, maar zelfs geen enkele bevestiging dat de mail naar de helpdesk uberhaupt is ontvangen!
 
bart125
Dat is raar
En als je het tweede kastje beneden ergens aansluit terwijl je de andere er ook aan laat? werkt hij dan ook niet.



Als je geen bevestiging hebt ontvangen zou ik je mail nogmaals sturen
volgens mij is die bevestiging een automatische reactie.
 
agjp
Bart,
>> En als je het tweede kastje beneden ergens aansluit terwijl je de andere er ook aan laat? werkt hij dan ook niet.

Gedaan en het probleem blijft als ik dat doe, als het 'boven'-kastje beneden wordt aangesloten (en voor de zekerheid ook nog eens met met twee verschillende Devolo's), blijft het probleem met F143 opdoemen, zowel met 'beneden'-kastje aan en uit.

En omdat ik er tóch was met de hele handel, nogmaals het 'boven'-kastje rechtstreeks op de beneden-tv aangesloten en geen enkel probleem: ik heb daar gewoon tv-zenders... Rara...

Verder een selftest op de bewuste tv ontvanger gedaan, met weinig verrassende resultaten denk ik:

RESULTATEN SELFTEST TV-ONTVANGER:
Netwerk/verbinding testen
Ethernet connector test
-Kabel is niet aangesloten
-Geen IP address
-No gateway
Gateway ping test
-Provider is niet bereikbaar
Platformverbindings test
-Provider is niet bereikbaar
NTP tijdsynchronisatie tes
DNS controle test

Ik zal de mail nog eens sturen, misschien wel verstandig, ja.

--Bert
Gewijzigd door agjp op 30 maart 2020, 12:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foutcode 143', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foutcode 301 bij installeren TV Problemen : 6 28 sep 2018
Foutcode na opname TV Problemen : 1 30 okt 2016
Advertentie