obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Hulp bij instellingen
Smousz
Hallo forum gebruikers,
Wie wil/kan mijn helpen om een werkende internet verbinding te krijgen op mijn nieuwe router, het is de draytek vigor2133ac.
Deze router heeft vlan en zou dus moeten kunnen omgaan met het losse genexis glasvezelmodem.

Ik hoop dat ER een techneut is die mij kan helpen.
THX
 
Gieter
https://www.xs4all.nl/service/install...re-modems/
 
Smousz
Ja zover was ik ook,
Maar ik kom er hier mee niet uit, in ieder geval het lukt mij niet
 
PF0T
Hallo,

Schrijf eens op wat je precies al hebt geprobeerd, en wat exact je instellingen zijn, dan kan er wat beter worden meegedacht met je. De informatie die je hebt gegeven is nogal beknopt, en nodigt aldus minder uit tot reageren, lees: meedenken is erg lastig op die manier.
 
Smousz
Hallo,
Eerlijk gezegd heb ik nog niet zoveel veranderd.
Ik wilde eerst even afwachten op hulp,ik ben op zoek naar een instelling om internet te krijgen.
Voorheen had ik een fritzbox 7490 en nu een draytek 2133ac.
Ben dus best een noob, en weet niet waar te beginnen.
 
PF0T
Hallo,

Door naar de Vigor2133 menus te kijken op de DrayTek live demo https://www.draytek.com/products/live...live-demo/, heb ik wel een idee van wat je (ongeveer) moet invullen om een internet verbinding te krijgen (heb zelf een Vigor2862B met een XS4ALL bonded VDSL verbinding).

Zie de twee screenshots voor de benodigde WAN instellingen, die ik heb ingevuld voor je.
Het ISP paswoord mag willekeurig zijn, bijvoorbeeld "dummy".
Je "WAN >> Internet Access" mode (op WAN1) moet PPP0E zijn.

Laat even weten indien het werkt (en ook als het nog niet werkt). We helpen daar mogelijk ook anderen mee, die nu of later in dit forum naar DrayTek informatie zoeken.
PF0T voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door PF0T op 05 mei 2020, 10:47
 
Smousz
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik ga het proberen, zal zeker even laten weten of het wel/niet werkt.
 
Smousz

PF0T schreef:

Hallo,

Door naar de Vigor2133 menus te kijken op de DrayTek live demo https://www.draytek.com/products/live...live-demo/, heb ik wel een idee van wat je (ongeveer) moet invullen om een internet verbinding te krijgen (heb zelf een Vigor2862B met een XS4ALL bonded VDSL verbinding).

Zie de twee screenshots voor de benodigde WAN instellingen, die ik heb ingevuld voor je.
Het ISP paswoord mag willekeurig zijn, bijvoorbeeld "dummy".
Je "WAN >> Internet Access" mode (op WAN1) moet PPP0E zijn.

Laat even weten indien het werkt (en ook als het nog niet werkt). We helpen daar mogelijk ook anderen mee, die nu of later in dit forum naar DrayTek informatie zoeken.

Hoi,
Ik heb exact gedaan wat op jouw afbeeldingen stond, en het werkt ge-wel-dig bedankt TOP!!!!!!!!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp bij instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
7340 Instellingen van buitenaf gewijzigd? Fritzbox : 4 13 feb 2017
Tips hoe je snel en veilig instellingen overneemt van FB7360 naar FB7490 Fritzbox : 1 30 jan 2016
Nieuwe firmware Fritzbox 7340 probleem instellingen NAS Fritzbox : 2 14 mei 2013
Advertentie