obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk op FB 7340 ligt er elke dag uit
schraal
Dag allen,

Elke dag ligt mijn draadloze netwerk er wel een keer uit sinds ik een 7340 ipv de 7170 heb. Dit probleem treedt op op alle WIFI apparaten (linux laptop, Apple laptop, mobiele telefoons). Na een herstart van het modem werkt het allemaal weer. De bedrade apparaten hebben nog wel gewoon verbinding met internet als de WIFI er uit ligt.

Heb al wat met de instellingen van de kanalen gespeeld, maar zonder succes. Hij staat nu op automatisch. Het modem zit op Firmware version 99.04.83.

Iemand anders met dezelfde problemen of met een idee hoe dit op te lossen?

mvg,
Hilbert
 
basduijn
Ik heb firmware versie 99.04.85-18221 en ik heb hetzelfde probleem.
Als ik op de WLAN knop druk, waardoor het WLAN uit gaan en vervolgens deze weer aan zet werkt alles weer.
 
schraal
Er zitten bij mij in de buurt 3 sterke WLANs op kanaal 1, 6 en 11. Ik heb mijn fritz.box vorige week op kanaal 3 gezet en sindsdien werkt het goed. Bij de standaard instelling (automatisch) ging ie steeds op kanaal 1 zitten en dat is blijkbaar niet handig.
 
goudduif
Ik heb de 7340 nu drie dagen in gebruik, vanavond alleen al ben ik er al meer dan 10 keer uitgevallen. En dan te bedenken dat je ook de optie automatische update niet uit kan schakelen, dat is voor mij reden genoeg om mijn contract verlenging ongedaan te maken.

Normaal heb je bij een online aankoop, zeven dagen de tijd om een koop ongedaan te maken, gaat dat in deze ook op?

Wat ik mij verder afvraagt is het volgende, is het feit dat de automatische update niet uitgeschakeld kan worden geen inbreuk in mijn Privacy? Zij moeten dan namelijk toch een user account in de Fritzbox hebben, waar voor ik geen toestemming hebt verleent.

Is er al iemand achter gekomen hoe je deze optie via telnet uit kan schakelen?
 
schraal
ik ben wel benieuwd waar die automatische update optie zit. Ik zie hem niet.
 
basduijn

Quote

schraal schreef:
ik ben wel benieuwd waar die automatische update optie zit. Ik zie hem niet.


Internet
Account Information

tabblad Provider Services
 
ArchStanton

Quote

goudduif schreef:
Ik heb de 7340 nu drie dagen in gebruik, vanavond alleen al ben ik er al meer dan 10 keer uitgevallen. En dan te bedenken dat je ook de optie automatische update niet uit kan schakelen, dat is voor mij reden genoeg om mijn contract verlenging ongedaan te maken.

Normaal heb je bij een online aankoop, zeven dagen de tijd om een koop ongedaan te maken, gaat dat in deze ook op?

Wat ik mij verder afvraagt is het volgende, is het feit dat de automatische update niet uitgeschakeld kan worden geen inbreuk in mijn Privacy? Zij moeten dan namelijk toch een user account in de Fritzbox hebben, waar voor ik geen toestemming hebt verleent.

Is er al iemand achter gekomen hoe je deze optie via telnet uit kan schakelen?


Je maakt je weer druk om niks. Ik heb al 3 verschillende Fritzbox types van XS4All gehad, en in allemaal zit die funktie, maar er is nog nooit iets automatisch ge-update, Die funktie staat altijd aan, maar XS4All maakt daar helemaal geen gebruik van. Ik weet dat KPN het met hun Experiaboxen wel doet. En waarom zou het op afstand updaten van firmware een inbreuk op jouw privacy zijn? Ben je bang dat ze je webcam op afstand aan kunnen zetten of zo?
 
Jacky
Ik heb de 7340 ca 4 weken in gebruik,vanaf toen een paar keer per dag uitvallende verbindingen met alle draadloze appararten in huis. Mijn laptop pakt steeds een ander ip adres 169, mijn blackberry werkt niet meer met de wifi, pakt steeds een ander ip adres, wel te zien in fritzbox, maar geen verbinding op de bb.
Baal enorm van me blackberry, aangezien ik Tmobile als provider heb is het met mn bereik binnenshuis slecht gesteld.
Verder start ik op de andere draadloze pcs in huis ook constant de probleem oplosser, om de verbinding te herstellen. Als het modem gereset wordt duurt het best lang voor de dsl verbinding hersteld is, de wlan gaat vrij snel.
 
Jacky

Quote

suz123 schreef:

Quote

Jacky schreef:
Ik heb de 7340 ca 4 weken in gebruik,vanaf toen een paar keer per dag uitvallende verbindingen met alle draadloze appararten in huis. Mijn laptop pakt steeds een ander ip adres 169, mijn blackberry werkt niet meer met de wifi, pakt steeds een ander ip adres, wel te zien in fritzbox, maar geen verbinding op de bb.
Baal enorm van me blackberry, aangezien ik Tmobile als provider heb is het met mn bereik binnenshuis slecht gesteld.
Verder start ik op de andere draadloze pcs in huis ook constant de probleem oplosser, om de verbinding te herstellen. Als het modem gereset wordt duurt het best lang voor de dsl verbinding hersteld is, de wlan gaat vrij snel.


Al geprobeerd wlan op een vast kanaal in te stellen en je telefoon en computers een vast ip adres te geven?



Had dat alleen met me blackberry geprobeerd, omdat die steeds switch van ipadres, maar nog niet met de rest.
Misschien is dat een idee
 
pauluz_first
@Jacky: ik heb ook last van dit probleem tussen mijn Blackberry bold 9700 en mijn nieuwe Fritzbox 7340. Is het probleem bij jou inmiddels opgelost?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk op FB 7340 ligt er elke dag uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Overnemen bruikleen netwerk hardware? Algemeen : 4 05 jun 2020
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
gastnetwerk activeren betekent geen toeggang meer tot prive netwerk Fritzbox : 3 03 nov 2018
Advertentie