obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Upload TV ontvanger al weken tot 85%
stientiel
Hallo,
Er zijn inmiddels weken verstreken en het probleem met XS4ALL is nog niet opgelost.
Schets probleem:
Sinds mei 2015 een glasvezel aansluiting via XS4ALL
Het begon enkele maanden geleden met een melding op de tv dat er voor de zender niet betaald werd, dat ze naar een andere zender moest klikken om weer te kunnen kijken.
Tip van XS4ALL: update TV ontvanger.

Inmiddels (2 Fritzboxen -7583 en 7490-verder en een nieuwe tv ontvanger) is het probleem al 2 weken als volgt:
- Geen tv, de tv ontvanger download al weken tot 85%. (de nieuwe laadt binnen een 1 minuut, de oude is 4 minuten aan het laden)
- De telefoon doet het maar half (soms wel, soms geen contact, uitbellen lukt redelijk, maar de andere kant hoort robot stem)
- Internet superlight (wel Wordfeud, geen FaceTime)

Morgen komt de 3e monteur (Al 2 van KPN geweest). Er is al uitgesloten dat het probleem "in huis" zit. Nieuw kapje op glasvezel aansluiting in meterkast.
Morgen gaan ze meten van binnen naar buiten.
- Niemand in de buurt die glasvezel heeft heeft problemen
- Er is sprake van veel lost packages volgens XS4ALL
Ze blijven maar meten, waarom geen oplossing?
Gisteren voor 10 uur in de ochtend een spoed ticket afgegeven...meer meten en morgen komt dus de 3e monteur nog meer meten....

Herkent iemand dit?
En wanneer kan er worden gehandeld om tot een oplossing te komen?

Met groet,
Stien Tiel
 
Marcel
Het meten van binnen naar buiten is de beste test. Een monteur bij jouw ftu en eentje in de pop. Diegene in de pop zet een test signaal erop en dan is goed te zien of de vezel goed is.

Zoniet een andere pigtail erop lassen als reingen van het vezel-uiteinde niet helpt.

Bij de aanleggen en afmontage doen ze hetzelfde.
 
stientiel
Dank Marcel voor de informatie.
Dit is wat er inderdaad nu gebeurt. De patch in de centrale is reeds vervangen door de monteur. Nu gaat hij hier de aansluiting van de glasvezel in de meterkast opnieuw lassen en reinigen.
Als dat niet helpt dan komt er een andere ploeg, met betere meetapparatuur waarmee kan worden gezien op welke plek in de kabel het probleem zich voordoet. I denk dat ze dan pad van binnen naar buiten gaan meten.
 
Gieter
Zijn ze toevallig bij je in de buurt in de grond aan het wroeten geweest?
 
stientiel
Voor zover wij weten niet, zijn ook de enige die hier last van hebben. Er staan wel iepen voor het huis, in de hele straat overigens die een redelijk verwoestende werking hebben op het rioolstelsel.

In de bijlage een speedtest van AVM.
In de Fritzbox lijkt dat alles werkt. Maar de speedtest laat geen upload zien.

Dit antwoord lukt me ook alleen te uploaden via een dongel....
stientiel voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Gieter
Hier lopen enkele aders naar de huizen en aan het begin en einde van de straat zijn die gekoppeld met een Multikabel. Deze koppeling zit in de grond.
Testen via AVM is niet optimaal. Ik gebruik speedtest.net
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
stientiel
Met Speedtest.net een test gedaan. Zie bijlage.

Inmiddels is er een graafploeg ingepland voor aanstaande maandag (!).
 
stientiel
Regelmatig een speedtest: 6,7 of 8 ping, download stabiel 51 en een beetje. En hij doet niets (error) bij upload.
Error: dat de firewall het probleem is....

Hoop dat de grondploeg het op gaat lossen maandag. Lijkt meer op een knopje dat niet goed staat, geen upload.....helemaal niets....
 
Marcel
Ik heb de ervaring dat als de upload niet werkt dat een MTU (icmp) probleem is.

Heb de speedtest van Xs4all zelf al gebruikt?

speedtest.xs4all.nl

De speedtest server zendt een icmp3/4 terug dat de pakkets te groot zijn maar die icmp moet wel aankomen bij jouw computer.

Symptomen zijn dat sites niet laden of pas na een hele lange tijd.

antary.de is zo'n site die dan niet binnenkomt of goed werkt.
 
Gieter
@marcel
Ik heb die test van xs4all net even gebruikt, ook Ookla.
Wel valt het me op, als ik naar beneden scrol mijn straatnaam en nummer al op het scherm staat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload TV ontvanger al weken tot 85%', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger traaaggggg TV Problemen : 39 14 aug 2023
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien TV Problemen : 3 01 sep 2020
Glasvezel upload onder de 1Mbit Storing : 7 27 jul 2020
7581 100% upload, welk device? Fritzbox : 2 18 jun 2020
Betaal voor alles in één smart terwijl download 12,3 en upload 1,5 geleverd wordt. Algemeen : 5 04 mrt 2020
Advertentie