obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Synology NAS instellen op FritzBox is uitdaging!
mario2xs4all
Sinds enige tijd heb ik een FB7581 en daar wil ik mijn (nieuwe) Synology NAS op aansluiten en configureren.
Dan kom ik tot de ontdekking dat ook Synology NAS DS218+ de FritzBox 7581 (uPnp) niet kan vinden.
Maar ik heb handmatig de poorten op FB7581 ingesteld die Synology NAS gebruikt.
Het gaat dan om Fileserver, DownloadStation, AudioStation, VideoStation, VPN, e.d.
Deze station kan ik nu wel via een webbrowser vinden.
De problemen beginnen als ik een in een virtuele omgeving ik met met VM VirtualBox heb gemaakt.
Daarop draait Windows (XP) via een geNAT netwerk, waar ik een snelkoppeling had gemaakt naar een gedeelde map op de (reeds vervangen) NAS.
Als ik het NAT wijzig naar Bridge, kan ik ook VPN gebruiken maar de snelkoppeling kan ik niet bereiken ondanks dat de instellingen op de NAS hetzelfde zijn.
XP heb ik nodig vanwege een EpsonPerfection 1250 scanner, die ik nog steeds gebruik.
Instellingen op de nieuwe NAS heb ik overgenomen van de oude NAS en dat lukte allemaal, behalve het instellen van de router op de NAS, want uPNP van FB7581 kan in Synology NAS niet gevonden worden terwijl het wel op de router ingeschakeld staat.
Zonder een ingestelde (uPNP) router kom ik er niet, zo blijkt.
Heeft iemand al een router handmatig ingesteld, zo ja, is er een handleiding van?
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
jemmie
Is de NAS aangesloten op de USB poort van de FB?

Het lijkt mij logischer om de NAS via een netwerk kabel aan te sluiten, dan hoef je in de FB alleen de NAT regel voor je VPN op te nemen.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Synology NAS instellen op FritzBox is uitdaging!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie