obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
aansluiten Omnik inverter op Fritz!box7590
monwol
Sinds juni heb ik de Fritzbox 7590, daarvoor Fritzbox 73..
Mijn zonnepanelenonvormer van Omnik was op die oude probleemloos verbonden. het wifikaartje van de Omnik krijgt nu geen contact meer met de router. Ik heb alle handleidingen al zonder succes doorgewerkt, alles gereset, enzovoort. Ook een gastnetwerk aangemaakt met een naam zonder rare tekens en geen lange wachtwoorden.
Ik heb ook al tijdelijk de beveiliging van mijn router uitgezet, Mesh uitgezet, ....
Maar niets helpt: mijn omvormer blijft een adres van 0.0.0.0 uitsturen, terwijl dit 10.10.10.254 zou moeten zijn, en ik zou met een mobiele telefoon een netwerknaam moeten kunnen zien van AP_...... maar ook dat is er niet.
Bij de "gebeurtenissen" in Systeem bij MyFritzbox wordt ook geen melding gemaakt van een mislukte poging tot contact.

Heeft iemand een idee welk verschil tussen Fritzbox 73** en 7590 kan veroorzaken dat ik nu geen contact meer kan maken?
 
rhuijben
De laatste update van de 7590 voegt WPA3 support toe en ik heb helaas (ook) een paar devices die dan niet meer willen connecten op WPA2. Ik heb deze functie uitgezet en daarna werkt het weer probleemloos.

Dit kan trouwens los ingesteld worden voor hoofdnetwerk en guest, dus daar kan je om mee te testen mooi mee spelen.
 
monwol
Bedankt voor de poging tot hulp, maar dit is helaas niet de oplossing. Ik heb zelfs de beveiliging tijdelijk uitgezet om te kijken of het hieraan lag, en daarna voor hoofd en gastnetwerk beveiliging zonder Wpa3 gekozen. Ook 5G uitgezet, maar ook dat hielp niet.
 
Gieter
Kanaal 12/13 uitgezet in de fritzbox?
802.11 mode veranderen.
 
monwol
kanaal stond al vast op 1.
instelling gewijzigd naar 802.11b+g+n (Wi-Fi 4)
helpt allemaal ook niet helaas
 
Gieter
Kan dat ding ook van dat klasse A adres af.
Probeer eens gewoon er een klasse C adres in te zetten.(192...)
Stel alles vast in en kies een adres buiten de DHCP.
 
monwol
Welk ding? De omvormer? Daar kan ik niks op instellen. Ik kan er pas bij zodra zijn wifikaartje communiceert met de router.
 
Gieter
Als ik lees in de Omnik manual.(ik weet niet of ik de juiste heb)

Moet je eerst met de laptop direct verbinding maken.
SSID 'AP_601310020’ (uw nummer zal afwijken)
Dan is de omvormer dus tijdelijk even de router.
Dat 10.10.10.254 heeft betrekking op deze modus.

Pas na instellen, is de Omnik pas een een wifi client.
En kan hij zich verbinden met de router.
Dan pas krijgt hij van de fritzbox een 192.168.178.x adres.
Gewijzigd door Gieter op 16 september 2020, 18:21
 
monwol
Het probleem is dat het wifikaartje 0.0.0.0 blijft uitsturen, en niet AP_........ ik kan dus niet verbinden met AP-.... en de volgende stap nemen.

In de handleiding staat: Druk een aantal keer op de witte menu knop van de omvormer. Het IP-nummer verschijnt in het
display. Dit dient een IP-nummer te zijn van uw eigen netwerk, veelal 192.168......... Indien u hier ziet
staan ‘0.0.0.0’ of ‘10.10.100.254’ dan heeft de omvormer geen verbinding kunnen krijgen met uw eigen
draadloze netwerk.
Blijkbaar zou op dit moment toch ook de omvormer contact met het netwerk moeten krijgen.
Gewijzigd door monwol op 16 september 2020, 22:46
 
Gieter
Ik zie ook dat je wifi kaart kunt resetten door het zwarte knopje op de kaart 8 seconden te drukken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten Omnik inverter op Fritz!box7590', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie