obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Firmware updates Fritzbox 7340
ArchStanton
Hoe kom ik aan firmware-updates, indien aanwezig, voor de Fritzbox 7340? Zowel op de duitstalige als de engelstalige downloadpagina van AVM komt dit type niet voor. Ik vond op de Nederlandstalige site wel een bericht dat dit model tamelijk nieuw is, juli 2010, en dat het alleen wordt geleverd door providers, dus niet in de winkel te koop. Houdt dit soms in dat XS4All de firmware-updates moet leveren?
 
Rolf
Op de AVM site is er inderdaad geen firmware update.
Probeer het eens via het modem zelf. Bij 'Wizards' en dan 'Update Firmware'.
Gewijzigd door Rolf op 16 september 2010, 18:42
 
ArchStanton

Quote

Rolf schreef:
Op de AVM site is er inderdaad geen firmware update.
Probeer het eens via het modem zelf. Bij 'Wizards' en dan 'Update Firmware'.


Dat had ik al geprobeerd, maar die geeft aan dat er geen updates zijn. ik blijf deze 'route' wel proberen totdat ik respons krijg. Beetje OT, maar op de pagina van XS4All over IPv6 staat dat de 7340 hier geschikt voor is, maar in het scherm Account Information van de web-interface is de optie voor inschakelen nog niet aanwezig, en op de betreffende pagina bij AVM is ook nog geen IPv6 update beschikbaar voor de 7340. Hoe zit dit?
 
Rolf
Er komt een update aan voor IPv6 voor de 7340. Andere FritZ!Boxen zijn nog in en beta met IPv6.
 
Stompie
Op de XS4ALL wiki pagina's voor XS4ALL staat een link waar je de firmware downloaden kan. Ook in de discussie '7340 onbruikbaar vanwege verbindingsproblemen' in 'Diversen', 'Algemeen' staat een link.

Voor het gemaak de passage uit de discussie:

"De beta firmware voor de Fritzbox 7340 kunt u downloaden van:
ftp://previewreview@wizzard.avm.de/ ( als er een smilye staat, moet je het at (apestaartje) lezen)"

Suc6
 
hhofmans
GRRR nu krijgen we dus een inlogscherm. Name??? Password???
 
hhofmans
Thx!

Dit lijkt een AnnexB versie te zijn. Mijn 7340 werkt op Annex A (ADSL2+). Heb je voor die variant ook nieuwe firmware?
 
hhofmans
ok maar wel verwarrend hoor!
 
ArchStanton
Als ik de specificaties bekijk zijn de enige verschillen tussen de 7340 en de 7390 dat de laatste een ISDN s0-bus en 4 Lan-poorten heeft. Of de firmwares dus helemaal hetzelfde zijn weet ik niet, in ieder geval heb je dus op de 7340 geen ISDN-configuratiescherm. Volgens het Nederlandse persbericht op fritzbox.eu wordt de 7340 alleen via providers geleverd, en is de 7390 dus de versie die gewoon in de winkel te koop is. Waarom ze dit doen weet ik niet, ik kan me niet voorstellen dat er veel prijsverschil zit tussen die 2.
 
Veaudeville
De informatie op de site van XS4ALL is idd summier te noemen. Een duidelijker stappenplan zou mijns inziens beter zijn geweest.
Via een update van de firmware wordt alleen gekeken naar een update van de 7340, terwijl voor ipv6 een beta update van de 7390 nodig is.
Deze heb ik geinstalleerd, en nu is idd ipv6 wel aan te vinken. Ook in het selfcare centre ipv6 aangevinkt. Bij het opnieuw opstarten van het modem krijg ik echter nog een ipv4 nummer, dit is ook te zien in het log.
Kan (nog) niet achterhalen of ik nou zelf iets over het hoofd zie, of dat het bij xs4all nog niet zo loopt zoals het zo moeten?

Edit: ipv6 heeft 1 dag gedraaid. Sindsdien niet meer.., en wifi knalt er 1x per dag uit.. Melding gemaakt bij AVM en xs4all.
Gewijzigd door Veaudeville op 02 oktober 2010, 22:41
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firmware updates Fritzbox 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie