obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw modem
ArchStanton
Ik heb vorige week een FB7340 gekregen, en heb een aantal merkwaardige dingen bemerkt.

1. Na een dag of 3 waren bepaalde sites, vooral Nederlandse, ineens niet meer 'zichtbaar'. Ik kreeg geen melding dat ze niet bereikbaar waren, maar ik bleef wel een blanco browserscherm houden. Het leek net of de boel bleef hangen. Na een reset werkt alles weer als normaal. Ik hoop niet dat dit vaak vookrkomt. Wat kan dit zijn?

2. Ik gebruik mijn notebook in de werkkamer gedraad, en elders in huis draadloos. Bij het vorige modem (FB7170) had ik nooit problemen met omschakelen van gedraad naar draadloos vv, en nu ineens wel. Als ik overschakel van gedraad naar draadloos krijg ik soms een melding van Windows dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het Access Point. Na een tijdje is de verbinding er dan plotseling wel. Het notebook heeft een A/B/G/N wireless adapter, en het draadloos netwerk staat nu ook als 'N' in de 'zenderlijst'. Op de FB7170 was het altijd 'G'. Zouden de verbindingsproblemen misschien aan de 'N' mode kunnen liggen?

3. dit is meer een vraag dan een probleem. Ik hoefde bij het installeren van het modem geen loginnaam en password op te geven. Bij de accountgegevens staat nu als loginnaam
'FB7340@xs4all,nl'. Is inloggen met je eigen account niet meer nodig bij XS4All?
 
Rolf
1. Dit is een veel voorkomend probleem, probeer de firmware eens te updaten.
2. Zou ik even moeten kijken.
3. Inloggen op het modem bedoel je? Als je dat bedoeld, hoef je inderdaad geen gegevens in te voeren.
 
ArchStanton
Er is geen nieuwere firmware beschikbaar dan die er in zit, dat heb ik al nagekeken.

Ik had duidelijker moeten zijn, ik bedoel inloggen bij XS4all. Inloggen op het modem heb ik inderdaad beveiligd met een password. Ook in de installatiehandleiding staat dezelfde loginnaam, ik dacht dat dat een voorbeeld was, maar blijkbaar hoef je je eigen loginnaam en password niet meer in te vullen om verbinding te kunnen maken.
 
Rolf
Oh, dat klopt ja.. Je hoeft geen gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen om verbinding te maken.

Verder is dat over die firmware een bekend probleem. Bij oudere modems is dit ook zo en kunnen sommige mensen als voorbeeld hyves.nl niet openen. Verschillende klachten zijn er al over...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!Box to act as DSL Modem Only? Fritzbox : 8 17 apr 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Advertentie