obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
vigor 2130 i.c.m vigor 2800
highpotech
Het wordt tijd voor IPv6 dus een 2130 router aangeschaft. Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van een 2800 model/router gebruik genaakt. Volgens de doc van draytek een simpele klus. De PPPoA client van de router uitzetten en een vinkje bij PPPoE for wired lan aan zetten. Nu de PPoE client op de 2130 laten inloggen en alles ZOU moeten werken.
U begrijpt al dat deze eenvoud niet werd beloond met een verbinding. Heeft iemand ervaring met deze configuratie en weet wat er wellicht nog meer moet gebeuren?
met vriendelijke groet .....

Alexander M. Polak
www.highpotech.nl
www.polafoto.nl
 
highpotech
En dan werkt het wel.
Ik heb (voor de tweede maal) de firmware ge-update naar 1.4.0 en kan nu de router gebruiken
Nu nog wel uitzoeken hoe dat met die ipv6 zit. Toch wel even anders dan ipv6 dat ik al jaren lang aan cursisten heb uitgelegd. Op de pagina http://www.hetlab.tk/artikelen/ipv6-testpagina krijg ik als resultaat:

Uw computer heeft de volgende mogelijkheden om Het Lab te bezoeken:

* IPv4 is gelukt (106 ms)
* IPv6 is mislukt (timeout)
* Dual stack is gelukt (109 ms)


Er gaat dus wel iets goed, maar nog niet met IPv6 want http://ipv6.google.com/ kan ik (nog) niet bereiken.

Iemand suggesties laat het me dan weten.
met vriendelijke groet .....

Alexander M. Polak
www.highpotech.nl
www.polafoto.nl
 
Access
Bedankt voor het delen van je ervaringen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vigor 2130 i.c.m vigor 2800', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mega trage Draytek Vigor 130 XS4ALL met eigen modem/router : 3 03 mei 2022
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
VDSL2 bonded met Unifi usg pro 4 en Vigor 2862 XS4ALL met eigen modem/router : 11 04 jul 2019
Draytek Vigor 2862B XS4ALL met eigen modem/router : 5 29 mrt 2019
Advertentie