obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Usenet en XS4ALL, post hier je ervaringen en hulp vragen met betrekking tot nieuwsgroepen.
 Onderwerp afdrukken
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN
Hountsje
Beste mensen,

Ik ben, helaas, ook gemigreerd van XS4ALL naar KPN. Mijn SABnzbd werkte ineens niet meer. Gebeld met XS4ALL. Daar werd mij gezegd dat KPN niet toestaat dat je een VPN, in mijn geval NordVPN, gebruikt. Dus die moet uitstaan om nog iets binnen te kunnen halen.

Ik verwacht dat veel XS4ALL' ers hier problemen mee gaan krijgen. Zijn er meer mensen die hier mee geconfronteerd worden en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Ik hoop het te horen want dit vind ik echt heel erg vervelend.

Groet
Hountsje
 
minne
Ook ik ben vannacht overgezet van XS4ALL naar KPN. Ik heb nog niet alles gecontroleerd, maar VPN werkt wel bij mij.
Ik gebruik een VPN om BBC programma's te kunnen zien en te downloaden.

Dus dat KPN geen VPN toestaat, lijkt mij niet correct. Misschien ligt het probleem ergens anders.

Groet
Minne
 
Hountsje
Beste Minne,

Wat bijzonder dat VPN wel bij jou werkt. Ik had vanochtend een servicemedewerker van XS4ALL aan de lijn om mijn probleem te bespreken en hij vertelde mij dat KPN niet toestaat dat je download via hen met een VPN.

Ik heb het programma SABnzbd opnieuw geïnstalleerd en het werkt met de volgende instelling:

server: newszilla.xs4all.nl
login en wachtwoord: beide 'usenet'
poort : 119

Dat werkt wel maar zodra ik mijn VPN aanzet gebeurt er niets meer.
Zet ik hem uit.. dan werkt het dus weer. Apart. Ik hoop op een oplossing want zonder VPN
iets binnenhalen vind ik niet goed.

Misschien dat het alleen niet meer werkt als je een bestand binnenhaalt?


Groet
Hountsje
 
minne
Om even te testen heb ik zojuist een BBC programma live kijken gestart. Geen probleem. Vervolgens een ouder programma gedownload en bekeken in de BBC iPlayer. Ook geen probleem.

Ik gebruik de gratis versie van Windscribe.

Als je de VPN aanzet, zit je nog wel op een VPN server in Nederland? Of misschien in een ander land waar SABnzbd problemen mee heeft?
 
Hountsje
Hoi Minne,

Ik heb tot op een paar dagen geleden altijd zonder problemen met VPN in combinatie met SABnzbd gewerkt. Sinds de migratie naar KPN problemen dus. Het gaat niet om het bekijken van programma's op BBC, dat lukt mij ook maar om het downloaden van b.v. een boek of game.

De server bij VPN staat op Nederland.

Groet
Hountsje
 
Marcel
De vrasg is hoe de KPN weet wat je aan het doen bent in jouw VPN!?

De VPN tunnel begint in jouw router/PC dus niet inkijkbaar door de KPN. Zorg altijd ervoor dat de vebinding een tunnel mode is, en geen transport mode (50-IPSEC/ESP). Dit voor maximale veiligheid.
 
Hountsje
Verklaar je nader s.v.p. Ik heb geen idee waar je het precies over hebt.
De hele dag geprobeerd mijn instellingen voor wat betreft SABnzbd geprobeerd en ook van alles geprobeerd met NordVPN maar het probleem blijft bestaan.

Ik vrees dat KPN echt niet toestaat dat je download met een VPN.

Het lukt mij wel om met Folx een torrent binnen te halen. Dan werkt de VPN wel. Vreemd.
Maar een NZB-bestand die ik probeer binnen te halen dus niet.


Iemand op het KPN-forum schreef:

KPN staat het niet toe dat er van buiten hun eigen netwerk verbinding gemaakt word met hun usenetserver. De usenetserver van KPN is alleen bedoeld voor de eigen klanten.

Met een VPN server maak je eerst verbinding naar buiten het KPN netwerk. Als je daar vandaan dan weer verbinding wilt maken met de usenetserver van KPN, dan kan dat dus niet.


Ik vrees dat hij gelijk heeft of is er toch iemand die mij verder kan helpen?
Dank alvast,
Hountsje
 
Marcel
Ten eerste heb de tekst verkeerd gelezen.

Dan een weergave van hoe het was en hoe het nu is.

Voorheen was het mogelijk om van buiten het Xs4all/KPN netwerk gebruik te maken van hun usenet servers. Je moest dan wel inloggen met je Xs4all gegevens.

Een tijd geleden is het usenet bij een partij in Italie ondergebracht. Toegang tot die servers is alleen mogelijk vanuit het Xs4all/KPN netwerk.

NordVPN is geen Xs4all/KPN netwerk.
 
lfah2000
Ik ben vandaag ook over gezet en moet eea nog controleren.
Maar waarom wil je via VPN naar een server van je eigen provider?

Lijkt mij totaal overbodig.
(En weer een extra partij die weet wat je doet).
FB 7583 VDSL (7.31) + Repeaters FB 7583 (7.31), FB 7581 (7.15) + 1750E (7.27)
 
bart125
bijzonder dat het heeft gewerkt zonder je gebruikersnaam een paswrd via vpn


https://groups.google.com/g/xs4all.general/c/8HTgnLgWMMY
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
migratie KPN Klacht over XS4ALL : 13 16 jun 2022
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Wanneer gaat FTTH naar 1 gigabit ipv 500 Snelheid : 11 16 jan 2022
Advertentie