Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Omvormer Goodwe
Gerardus
De omvormer van Goodwe staat in de netwerklijst bij ongebruikte verbindingen. hij heeft echter wel connectie met internet daar ik via de app data kan zien.
als ik hem ping kan ik hem echter niet benaderen.
ik wil hem graag via Home Assistant gaan uitlezen.

hoe kan het dat er wel internet verbinding is vanuit de omvormer maar dat ik hem niet kan benaderen?

Alvast bedankt voor de reacties
 
Access
Hier zijn een paar mogelijke oorzaken en oplossingen:

  • Firewall of Router Instellingen: Het kan zijn dat je router of firewall inkomende verbindingen naar de omvormer blokkeert. Controleer de instellingen van je router om te zien of er beperkingen zijn ingesteld voor het IP-adres van de omvormer.
  • IP-adres Conflict: Soms kan een IP-adres conflict ervoor zorgen dat apparaten niet correct communiceren. Probeer de omvormer een statisch IP-adres toe te wijzen via je routerinstellingen.
  • Netwerksegmentatie: Als je netwerk is gesegmenteerd (bijvoorbeeld door gebruik van VLANs), kan het zijn dat je omvormer in een ander segment zit dan je andere apparaten. Zorg ervoor dat alle apparaten in hetzelfde netwerksegment zitten.
  • Ping Beperkingen: Sommige apparaten reageren niet op ping-verzoeken, zelfs als ze wel verbonden zijn met het netwerk. Dit kan een beveiligingsinstelling zijn op de omvormer.
  • Home Assistant Integratie: Voor specifieke integratie met Home Assistant, zorg ervoor dat je de juiste integratie en configuratie gebruikt. De Goodwe integratie in Home Assistant vereist vaak specifieke instellingen en mogelijk een API-sleutel. Handleiding_Wifi_koppelen_Portaal_Goodwe_1.0.pdf

Probeer deze stappen en kijk of je omvormer dan toegankelijk wordt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Gerardus
Dank je we voor je reactie,
Ben alle mogelijkheden na gegaan, denk dat het dan moet liggen aan de ping beperking, echter Goodwe zegt dat dit niet zo is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Omvormer Goodwe', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Probleem benaderen omvormer via fritzbox Fritzbox : 3 28 Jul 2018
Advertentie