obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
Ik wil ISDN randapparatuur blijven gebruiken:
ja, daarom stap ik (nog) niet over op sneller internet ja, daarom stap ik (nog) niet over op sneller internet 50%[2 stemmen]
ja, daarom koop ik zelf de 7390 ja, daarom koop ik zelf de 7390 0%[0 stemmen]
nee, het maakt mij niet uit nee, het maakt mij niet uit 50%[2 stemmen]
Totaal stemmen : 4
 Onderwerp afdrukken
ISDN randapparatuur kan niet op 7340
Frank_vdL
Wat een grote teleurstelling dat het nieuwe XS4ALL modem (de FritzBox 7340) geen mogelijkheid biedt om ISDN randapparatuur aan te sluiten. Juist omdat de 7170 die mogelijkheid wel bood ben ik naar XS4ALL overgestapt. Nu wil ik meer DSL snelheid, maar biedt XS4ALL alleen de 7340. Dit modem is de uitgeklede versie van de 7390 en heeft geen s0-bus (alleen aansluitmogelijkheid voor analoge telefoons en DECT handsets).

Wie zijn hier nog meer over teleurgesteld?
 
Philosophical
Volgens mij kan VDSL niet over een ISDN-lijn. Of althans zo levert Xs4all/KPN de lijn niet aan. Daarom is een S0 aansluiting op de 7340 niet nodig, omdat die toch niet werkt. Ik heb mijn Quattrovox ISDN centrale vervangen door een Auerswald Compact 3000 Analog centrale. Hij kost € 150,- ex. BTW en is bij Telec.nl te verkrijgen. Het is een heel flexibele centrale die via de Fritzbox ethernetpoort te managen is. Hij heeft één nadeel de voicemail stem is in het Duits, evenals de standaardboodschap bij afwezigheid, maar die kun je door een eigen Nederlandse vervangen. Nieuwe firmware of een Nederlandse taalmodule zou dat probleem oplossen. Voor voicemail heb je nog wel een usb-stick of een sd-kaartje nodig. Mijn interne telefoonnetwerk is weer ok, hoef de telefoons niet te vervangen en bel toch over het net
 
Frank_vdL

Quote

Philosophical schreef:
Volgens mij kan VDSL niet over een ISDN-lijn. Of althans zo levert Xs4all/KPN de lijn niet aan. Daarom is een S0 aansluiting op de 7340 niet nodig, omdat die toch niet werkt. Ik heb mijn Quattrovox ISDN centrale vervangen


Of je nu wel of geen ISDN aansluiting binnen krijgt, het gaat om de mogelijkheid ISDN randapparatuur aan te sluiten op de FritzBox. Ik gebruik bijvoorbeeld alleen de VoIP mogelijkheid en heb helemaal geen telefoonlijn meer, alleen een DSL verbinding.

Verder kan ik me voorstellen dat je een QuattroVox ISDN centrale vervangt. Die biedt niet zo heel veel extra functionaliteit. In mijn geval heb ik een complete ISDN infrastructuur met centrale en ISDN toestellen. Dat werkt prima op de s0-bus van de FritzBox. Daarom vind ik het zo jammer dat XS4ALL een uitgeklede 7340 aanbiedt en niet de 7390 waarop wel een s0-bus zit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ISDN randapparatuur kan niet op 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie