obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox DHCP Spoofing
gybe59
Enige tijd geleden ontving ik van XS4al een AVM Fritz!box Fon Wlan 7340 (FBCool. Dit ter vervanging van mijn sinds jaren opererende en thans klapperende
Speedtoch 780 (ST).Deze ST staat als modem geconfigureerd voor mijn NETGEAR ProSafe VPN Firewall FVX538 met daarachter een Netgear Gb switch. Een en ander is middels bijgaande spoofing configuratie ingesteld.

Na het uitpakken heb ik FBB aan het DSL punt gehangen en met een computer en met de wizard ingesteld. Een en ander werkt goed. Zeer goed zelfs.

Daarna via (aanvinken) van de “expert mode”  getracht de IP spoofing te realiseren volgens:

Advanced Settings” menu -->  “Settings”area --> “Internet / Account
Information”:

Use FBB as a DSL modem;
vinkje weg bij “enable filter voor DSL mode”
ATM settings op 8/48
Apply

Verder heb ik de IP settings van standaard gezet op 83.161.231.1 (default gateway, mijn Ip is 83.161.231.xxx ).
Tenslotte modem, firewall, switch en computer opnieuw opgestart, maar helaas heeft het modem wel verbinding maar de computers hebben geen internet
verbinding. Wat gaat hier fout? Is de FBB wel voor dit doel te gebruiken? Of moet ik eerst de firmware upgraden?

Smile
Gewijzigd door gybe59 op 29 oktober 2010, 21:06
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox DHCP Spoofing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie