obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Elke avond last van hoge ping
venema
Dag Xs4all en forum gebruikers,

Ik heb sinds 3/4 weken last van een hoge ping bij het spelen van online games als call of duty.
Het vreemde is dat het enkel in de avond gebeurd. In de ochtend en middag heb ik op de servers waar ik al jaren op speel een goede ping van 40/50/60, dit zijn duitse, engelse, franse of italiaanse servers. Dat ik niet zoals veel andere game vrienden een lage ping van 20 of 30 heb heb ik al geaccepteerd. Nu is er echter iets gebeurt waardoor ik elke avond in dezelfde servers eerst een ping van 90 heb, wat helaas slechts een waarschuwing is, want een uur later heb ik in dezelfde server een ping van 110 of 130. Dit is echt veel te hoog en voor mij is de lol van het gamen er dan ook gauw af. Ik heb verder nog geen opvallende problemen met het internet alleen bij het gamen.

Ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen, want het word zo langzamer hand echt heel vervelend.

Groetjes, een voorheen tevreden gebruiker
 
Kemsit
Ik heb hetzelfde probleem. Precies zoals je beschrijft gebeurt het alleen 's avonds. Ik heb hier met xs4all over gebeld en ze weten nog niet waar het aan ligt. Hij zei al dat ze meer van dit soort meldingen hebben gekregen de laatste tijd en ze zijn er mee bezig. Ook ik hoop dat het snel is opgelost.

ps. Mag ik vragen waar je vandaan komt? misschien is het een regionaal probleem. Ik kom zelf uit omgeving Rotterdam.
 
venema
ik kom uit emmeloord, flevoland dus maar het is echt hinderlijk, net nu black ops uit is..
 
Kemsit
hmm, niet bepaald uit de omgeving dus. Ik snap wat je bedoelt. Speel zelf Medal of honor, er is weinig lol aan te beleven op deze manier. Hoop dat jullie snel met een oplossing komen jongens!
 
Oscar
Heb hetzelfde probleem.
Ik speel Black Ops.
's avonds een ping van 160-190. Onspeelbaar dus.
's ochtends vroeg een ping van 50-60.

Ik heb sinds een paar weken een Fritz!Box 7340 router.
Dacht eerst dat het mischien aan instellingen lag, maar nu ik jullie posts lees twijfel ik daar aan.

Ik kom uit Zoetermeer, vlakbij Den Haag en Rotterdam.

Nog nieuws van XS4ALL venema/kemsit?
 
venema
nee.. en het blijft drama..
 
Oscar
Ja bij mij ook, net weer gespeeld met een ping van 140/150...
Gaat nergens over dit.
 
d0t
Via een traceroute kun je bepalen waar het verlies van data zich plaats vind. Dit hoeft niet direct te liggen aan je XS4ALL aansluiting, de kans dat het hier aan ligt is zelfs erg klein.

Een standaard gameserver maakt deel uit van een grote server. Weinig gameservers zijn stand-alone, vaak draaien ze tientallen andere servers. Het kan dus in de betreffende server erg rustig zijn maar op de andere servers drukker worden, hierdoor zal ook je ping omhoog gaan. Er is meer verkeer op de server.

Dit verklaard ook de ervaring dat als je 's morgens inlogt de ping erg laag is (het is erg rustig op alle andere servers op dat moment). 's avonds worden de andere servers drukker en drukker en zal de ping toenemen. Dit staat los van het aantal spelers wat in de server zit waar jij zit.

Via een traceroute kun je eventueel bekijken waar de tijd langer wordt en de hoge ping dus veroorzaakt wordt.
 
Oscar
Met de verbinding die ik heb moet ik gewoon een goede ping hebben op NL servers. Hoe je het ook went of keert: 16 mbit/2mbit
Ben pas in snelheid omhoog gegaan en daarvoor, met de minder snelle verbinding had ik al een lage ping met gamen.

In ieder geval; er is een patch uitgekomen voor Black Ops die mijn ping aanzienlijk verbeterd heeft.
Ik speel nu met een ping van 50-70.

Bedankt voor je reactie.
 
d0t
Ping staat niet direct in verband met je XS4ALL verbinding. Vele factoren spelen mee. Als het druk op de server is dan zal je ping hoger worden. Vaak zie je echter niet hoe druk het is op de werkelijke server. Black Ops heeft veel problemen met LAGG deze zijn ook bekend. Zullen nog wel vele updates volgen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Elke avond last van hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Hoge ping via WiFi met 7590 WiFi : 3 22 dec 2020
mijn ping in online games Snelheid : 4 25 aug 2015
Draadloos netwerk op FB 7340 ligt er elke dag uit Fritzbox : 29 04 jul 2011
Draadloos netwerk ligt er elke dag uit WiFi : 1 19 mrt 2011
Advertentie