obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
lage snelheid door modem?
helderzicht
Ik heb een inacceptabel trage verbinding (<4000 Kb) bij een XS4All Only ADSL Basic abonnement. De oorzaak heb ik nog niet boven water. Mijn vraag is of het wellicht komt omdat ik nog een oud Alcatel Speedtouch Home ISDN Modem heb. Kan het modem de beperking zijn? Hoe groot is de kans dat het met de Fritzbox 7170 beter gaat?
 
Access
Het kan zijn dat je oude modem idd nog niet geschikt is voor die hogere snelheden.

Heb je die Fritsbox al binnen? Sluit die dan aan?

P.s. werk je bedraad of draadloos?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
helderzicht
In heb hem nog niet besteld. Ik werk draadloos met Linksys WRT54G router en omdat het netwerk (Apple en PC's) prima werkt denk ik dat te blijven doen.
 
Access
Kun je de WRT54G niet in de plaats van de Speedtouch plaatsen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
helderzicht
Dat gaat niet, want deze wireless router is geen modem.
 
helderzicht
Inmiddels Fritzbox gearriveerd en geinstalleerd. Snelheidsprobleem opgelost. In 1 keer van 3600 naar 15000 Kbit/sec via Ethernet en ruim 9000 via Wireless
 
Jaap
Nu ik een fritzbox heb is de verbinding duidelijk trager dan toen ik werkte met de speedtouch. internetpagina's doen er duidelijk tien tot twintig seconden langer over om te openen. Ik heb geen cijfers over de snelheid in bit/sec.
Het openen van deze pagina kost 17 seconden.
Gewijzigd door Jaap op 16 april 2009, 18:35
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lage snelheid door modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!Box to act as DSL Modem Only? Fritzbox : 8 17 apr 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
Advertentie