obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Fon MT-F en Fritz!Box 7340
Sk
De Fritz!Fon MT-F (of MT-D) handset is nou niet echt een fraai toestel om te zien maar het is waarschijnlijk wel het enige DECT toestel waarvan zeker is dat het geheel compatibel is met de Fritz!Box 7340. In reviews over dit toestel kom ik wel een paar kritische kanttekeningen tegen en ik ben daarom benieuwd of er forumleden zijn die uit ervaring hierover iets kunnen zeggen.

1) De reikwijdte van het bereik binnenshuis zou tegenvallen. Officieel is het 40 meter, 10 meter minder als b.v. de Gigaset's van Sienens.

2) Het oproepen en bedienen van functies e.d. zou niet altijd even effectief zijn. B.v. wat bij de Fritz!Fon in 2 stappen gaat wordt bij b.v. bij de DECT toestellen van Siemens in 1 stap bediend/geselecteerd.

Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen met de bediening van het antwoordapparaat van de Fritz!Box 7340 en de notificatie van ingesproken berichten (knippert er een toets/lampje?).
 
edwin67
@MaartenSk
Waarom wil je persé een Fritz!Fon MT-F?
Ik heb verschillende siemens IP telefoons (op verschillende locaties) in gebruik achter diverse Fritz!boxen (7170/7340/7390) e n dat werkt naar behoren. Heb een goede zakelijke VoIP-provider met "online PBX" en kan alles wat ik maar wil.

Mainstream producten hebben als voordeel dat er snel gedeelde problemen en oplossingen zijn. Een voordeel van grotere gebruikersgroepen.

Ik lees het graag!
Gr.
Edwin
 
ICTijn
Ik heb de MT-F (en MT-D) in gebruik en heb nog geen probleem met bereik gehad. Zal eens testen.

Bediening is anders, inderdaad niet altijd even efficient, maar wel zeer consequent, waardoor juist de bediening van de extra functies die de 7340/7390 bieden toch goed is.

De bediening van de voicemail is kinderspel. Voorbeeld. Bij mijn ouders (beide 80 jaar) installeer ik een 7270 met 4 MT-F's en richt de VM in. Door omstandigheden kom ik er niet aan toe ik uitleg te geven. Twee dagen later spreek ik ze en zeg: "oei, ik heb nog niets verteld over de vm" Antwoord: "O, nou, we gebruiken hem gewoon hoor...." En inderdaad, er knippert een lampje, ze drukken op de toets, luisteren af en wissen zonder enige uitleg.

Overigens werken andere GAP-DECT telefoons ook heel goed met de 7270 of 7340/7390 samen hoor. Enkel heb je dan een 'kale' telefoon er aan hangen. Vrijwel alle extra functionaliteit die de Fritzbox biedt is niet aan te spreken. De CAT-iq modellen van Siemens zitten daar net tussenin. Enkele functies kun je dan wel gebruiken, maar dat gaat enkel over de voice-overdracht. Voor de prijs van die Siemens CAT-iq modellen kun je ze dus echt beter links laten liggen!

De vormgeving is inderdaad niet ieders smaak. Daarvoor komt er overigens een nieuw model aan van AVM. Maar kwa bediening, display, mogelijkheden, battarijduur prefereer ik de MT-F. En dat voor de helft van de prijs van andere CAT-iq handsets!

En, bedenk dat ze volledig firmware-upgradable zijn. Dat bied dus nóg meer perspectief Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Fon MT-F en Fritz!Box 7340', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie