obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
telfoon vaak niet berikbaar met Fritzbox 7170
roy
Hallo,
mijn probleem is het volgende: 50% van de inkomende bellers krijgen de melding dat het nummer niet bereikbaar is.
Nu heb ik al veel brichten gelezen, die gaan allemaal over upgrdes etc.
Mijn versie is momenteel de nieuwste als het goed is: Firmware-Version 58.04.86-18385

De helpdesk zei vanochtend dat de lengte van de kabel tussen de telefoonaansluiting (binnenkomst telefoonlijn) en de Fritzbox maximaal 1,5 meter mag zijn. bij mij is dit 9 meter, omdat ik anders in een groot gedeelte van het huis geen draadloos netwerk heb.

Mijn vragen zijn:
* klopt het dat de kabel maar 1,5 meter mag zijn?
* is een alternatief het signaal op de telefoon lijn naar de fritzbox op een of andere manier versterken een optie?
* mocht de kabel echt niet langer mogen zijn, en ik verplaats de fritzboc naar het basisaansluit punt van de telefoonlijn, hoe verbeter ik dn mijn signaal in huis?

bedank voor het lezen!

Roy
 
ronaldbronsink
Beste Roy,

Wat jij hebt hem ik ook gehad. Toen heb ik echter geupdate naar de laatste firmware en heb nu al een maand of 4 geen last meer daar van.

Ik zie echter dat bij jouw niet het geval is.

En het klopt dat de kabel niet langer mag zijn dan 1.5 meter (Normale Kabel).

Kun je niet aan grondkabel komen voor de telefoon kabel? Die zijn namelijk beter afgeschermd voor invloeden van buitenaf. Zijn meestal ook Shielded.

Grt

Ronald
 
roy
Hallo Ronald,

Bedankt voor je idee! ik ga kijken voor een grondkabel
dat is makkelijker dan de hele modem verplaatsen en een router kopen & installeren.
kan even duren voordat ik zon kabel heb, maar ik kom er op terug!
bedankt,
Roy
 
marivermeer
heb hier gekeken naar update en geeft de volgende melding van de versie


Version of the firmware currently installed 58.04.82

No firmware was found that is newer than the installed version.

Ook hier regelmatig geen bererikbaargeid.
Is onze versie echt de laatste.
Gewijzigd door marivermeer op 15 februari 2011, 09:09
 
ronaldbronsink
Beste Mari,

Ik heb firmware "Firmware-Version 58.04.86-18385" er opstaan.

Deze firmware heb ik echter gekregen van XS4ALL.

Hij is hier te vinden op internet.

http://www.darkwiz.net/download/FRITZ.Box_Fon_WLAN_7170.AnnexA.en_.58.04.86-18385.image

Success.
 
guido66
58.04.86 is beta-firmware! Zie ook hier: http://www.hulp4all.com/?page_id=30

58.04.82 is de laatste nieuwe officiële versie.
 
ronaldbronsink
guide lees je wel waar het topic over gaat?

Dat gaat over telefonie problemen. Dat is met deze firmware opgelost.
Als je naar xs4all belt. Geven ze je deze firmware ook.
Fouten zitten er niet in. Er wordt ook alleen gezegd naar deze firmware te updaten als je telefonie problemen hebt.
En dat is hier het geval.
 
hvegt

Quote

ronaldbronsink schreef:
guide lees je wel waar het topic over gaat?
Dat gaat over telefonie problemen. Dat is met deze firmware opgelost.
Als je naar xs4all belt. Geven ze je deze firmware ook.
Fouten zitten er niet in. Er wordt ook alleen gezegd naar deze firmware te updaten als je telefonie problemen hebt.
En dat is hier het geval.


Hi, firmware zonder fouten, de klanten zijn de nieuwe test medewerkers van beta versies
Blijkbaar gaat het topic over telefonie problemen met die beta versie.
Het enige wat xs4all kan doen is het advies geven om dit te probren, maar garantie dat dit goed gaat geven ze niet !

Ze leveren dit modem dan ook niet meer uit, mogelijk omdat ze er geen gat meer in zien.
Mijn ervaring met de laatste firmware is dat versie 82 een kiestoon probleem heeft waardoor je soms niet naar buiten kan bellen en de nieuwe 86 beta versie weer bereikbaarheids problemen heeft zoals ook in versie 76 het geval was.

Het is dus maar kiezen wat je prettig vind. Zelf heb ik die beta weer weg gegooid, omdat het kiestoon probleem in versie 82 minder erg is. Gevolg is wel dat je weer je modem weer helmaal opnieuw moet configureren.
Henry
 
marivermeer
kiestoonprobleem is hier ook het geval.
Dat is nog niet zo erg, even wachten tot hij in gesprek gaat en opnieuw kiezen.
Ik denk dat ik ook maar voor de optie ga om liever 2 keer te moeten bellen.
Toch bedankt allemaal
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telfoon vaak niet berikbaar met Fritzbox 7170', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Advertentie