obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
internet en bellen valt weg
Xummon
sinds enkele weken geleden ben zijn we overgestapt op bellen en internetten van xs4all. hierbij kregen we ook een mooi nieuw modem de fritzbox7340. alles goed en wel maar sids de laatste tijd valt geregeld de verbinding weg zowel bij het internet als bij het bellen. ergste is gewoon dag je midden in een telefoon gesprek afgekapt wordt en dan gewoon minuten moet wachten eer je weer terug kunt bellen omdat de modem zich eerst moet herstellen.
na wat kort speurwerk op internet las ik al snel op diverse fora dat ik niet de enige was met dit probleem.
verschillende andere mensen hebben hier dus ook last van en hebben naast mij ook contact gezocht met xs4all, het zou dus een erkend probleem moeten zijn, maar bij x24all blijft men beweren van deze problemen niets af te weten.
 
Xummon
hier ff de link naar tros radarsite

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=85724
 
Xummon
vsn de week hele modem gereset maar het heeft geen flikker geholpen, ne vlog ik binnen 5 minuten gewoon weer 3x eruit
 
Xummon
wederom maar een mailtje nar xs4all gestuurd, met de melding dat ik geen zwak excuus meer wil over het opmeten van de lijn. tevens gevraagd of ze eens iemand naar de centrale wiullen sturen.
eens kijken met welk zwak excuus ze nu weer komen, daar zijn ze goed in
 
Veaudeville
@Xummon: ik had hier hetzelfde probleem; en de WLAN knalde er spontaan uit, en telefonisch waren we nagenoeg onbereikbaar. Voor het WLAN heb ik toen de fv7170 ingesteld als router, en achter de 7340 gehangen om zo in ieder geval wel wlan te hebben. Herhaaldelijk melding gedaan bij xs wat resulteerde in het opsturen van 3(!) nieuwe modems. Het probleem was hiermee echter nog steeds niet opgelost. Een monteur van gideon wist te vertellen dat de telefoon het niet deed omdat de 7170 achter de 7340 hing.
Omdat hij ook direct de nieuwe firmware installeerde in modem #3 is niet meer te achterhalen of hij gelijk heeft gehad; zelf zie ik het verband niet zo tussen een router achter een modem en het niet functioneren van een telefoonverbinding. Ze zitten immers niet op dezelfde poort? (FON1)
Nu lijkt het wel goed te gaan.., wlan lijkt stabiel, en telefonisch zijn we goed bereikbaar. Software 99.04.88 is geinstalleerd.

ik heb bij xs nagevraagd om een compensatie te geven, omdat zij in gebreke zijn gebleven. Ik krijg echter doodleuk te horen dat in de algemene voorwaarden staat dat men dat niet doet, maar uit coulance mij een maand flat fee lite geeft. Dat coulance gebaar stel ik wel op prijs, maar vindt het wel vreemd dat een isp bij ingebreke zijn geweest zich verschuild achter algemene voorwaarden.
 
d0t

Quote

Veaudeville schreef:
ik heb bij xs nagevraagd om een compensatie te geven, omdat zij in gebreke zijn gebleven. Ik krijg echter doodleuk te horen dat in de algemene voorwaarden staat dat men dat niet doet, maar uit coulance mij een maand flat fee lite geeft. Dat coulance gebaar stel ik wel op prijs, maar vindt het wel vreemd dat een isp bij ingebreke zijn geweest zich verschuild achter algemene voorwaarden.


Maar daarom zijn er toch algemene voorwaarden, die hoor je als klant door te lezen. Een FB7170 achter de 7340 zorgt voor een probleem op port 5060 waardoor de telefonie niet werkt. Probleem ligt dan niet bij XS4ALL maar bij u zelf in de opstelling van het systeem.
 
Veaudeville
@d0t: afgezien van het feit dat je gelijk zou hebben (ik vraag me serieus af wie alle algemene voorwaarden leest), had xs4all in een helpdeskfase het al kunnen tackelen. Zij zijn dus blijkbaar zelf ook niet op de hoogte met de voorwaarden die door hen zelf bepaald zijn.
Daarnaast was het ronduit storend dat van de 7340 de wlan er spontaan uitklapte. De 7140 is toen ingesteld voor de wlan , de telefoonlijn stond op deze lijn niet meer geconfigureerd. Blijkbaar is dus er sprake van een compibiliteitsprobleem van apparaten van dezelfde leverancier. En of ik dan in de algemene voorwaarden had moeten kijken? Tsja..
 
d0t
@Veaudeville, helemaal met je eens.

Maar de actie van XS4ALL lijkt me heel redelijk. Je krijgt coulance terwijl ze dit niet hoeven te doen, verwijzend naar de algemene voorwaarden.

Mocht je de volgende keer bellen met hetzelfde verhaal dan ben je op de hoogte van de voorwaarden. Noem dat niet verschuilen maar juist actief klanten informeren dat er voorwaarden zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet en bellen valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Actie XS4ALL: Eerste 4 maanden 50% korting op Internet, TV en Bellen. Algemeen : 1 27 aug 2020
Advertentie