obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
mijn bevindingen fritzbox 7340 met laatste fw
arnoedl
hi,
ik wou even de dingen melden die ik tegenkom. Heb nu sinds 3 maanden de FB7340 met een xs4all-adsl-lite draaien, plus nog pstn, deze vervangt mijn oude thomson modem. ik gebruik de native ipv6 verbinding (die vervangt mijn tunnel)

- performance is prima, snelheid is zoals verwacht. wifi is sterk verbeterd met laatste firmware (was met eerdere release geen stabiele zaak). ipv6 websites werken zoals verwacht.
- probleem #1: regelmatig klapperende adsl verbinding die maar gedeeltelijk terugkomen, het ipv6 "bolletje" is dan groen, en het ipv4 niet, re-connecten van modem via webgui van Fritzbox is helaas niet mogelijk, enkel reset van modem mogelijk, niet echt handig voor always-on lijnen zoals ik gewend was :-(
- probleem #2: mijn ipv6 server(s) is niet bereikbaar vanaf buitenaf vanuit klanten die elders getunneld zijn, bijvoorbeeld teredo, (ik moet icmpv6 pings toestaan, maar dat is helaas niet instelbaar met de ipv6 FW, jammer....)
- probleem #3: als ik de pstn lijn door de Fritzbox lus, krijg ik regelmatig in de nachturen een of twee rinkels op de pstn telefoon (zeg maar tussen 3 en 5 uur s'nachts), ik heb voip uitgezet om zeker te zijn dat het daar niet vandaan komt. Ook de nachtfunctie om tussen bepaalde uren niet "gestoord" te worden helpt niet.
 
esikkes
vandaag is er een nieuwe firmware release .89 voor de 7340 uitgekomen
Helaas connection cleared probleem is niet verholpen
 
muppel

Quote

esikkes schreef:
vandaag is er een nieuwe firmware release .89 voor de 7340 uitgekomen
Helaas connection cleared probleem is niet verholpen


Ik heb hetzelfde probleem. Ik liep er voor het eerst tegenaan bij het downloaden via SABNZBD, toen ik nog de voorlaatste FM gebruikte en de versie daarvoor. Van de helpdesk van Fritzbox kreeg ik de mededeling dat ik moest upgraden naar de nieuwste FM, maar dat helpt geen moer. Niet alleen bij het downloaden heb ik het probleem met de cleared connection, maar meermalen op een dag bij 'gewoon' internetten (mailen, surfen). SABNZBD is ook nog steeds praktisch niet te gebruiken, omdat de internetverbinding wegvalt, zodra ik het programma opstart.

Resetten van de Fritzbox helpt tijdelijk. Ik ben door deze verbindingsproblemen zwaar teleurgesteld in de Fritzbox; dat ding heeft eigenlijk nauwelijks praktische waarde voor me.

Is er iemand die weet wat het probleem nou eigenlijk is?
 
wolter
Ik draai nu nog de .88 fw.

Het probleem van 's nachts gebeld worden met onbekend nummer, zoals arnoedl vermeld hadden wij eerst ook. Dit heb ik 'opgelost' door de vaste lijn eruit te halen, welke ik toch niet gebruik.

Bij een oude fw deed Wake On Lan het nog, nu helaas niet meer. Naast een nieuwe fw, hebben we nu ook ipv6 ingesteld op de fritzbox en op een paar computers die verbonden zijn met de fritzbox. Kan de oorzaak van het niet meer werken van WOL iets te maken hebben met onderstaande?
http://forum.go6.net/viewtopic.php?t=413&sid=ae804f31183fa5aeda378464aa6fcabd
Of is er een andere oplossing?
 
d0t
Nooit problemen met mijn Fritzbox. Beter dan z'n Experiabox waar je niets in kan/mag wijzigen van de provider, waar gegevens worden gepushed over de lijn en dus de provider ook kan zien waar jij hebt lopen surfen of hebt lopen bellen. XS4ALL doet dit niet dus kan rustig surfen op het web en bellen zonder dat de helpdesk medewerker kan zien wat ik doe.
 
arnoedl
Even een kleine update,
sinds een paar weken heb ik het eerste probleem niet meer, de ipv4/ipv6 komt automatisch weer terug, geen idee waarom. Toch meestal wel 4-6x een disconnect per dag.

twee te gaan...
 
vsm
Hier werkt het nog steeds niet goed met de .90 firmware
De hele tijd pp connection lost, en soms komt het modem maar half terug, alleen op de wan kant, en hangt de lan kant. Daarna loopt het weer 2 dagen goed.
 
taker
.90 firmware en de ipv6 maar weer uit gezet vanwege de connection cleared probleem.
Verder doet de modem het goed, met sinds 1 week TV erbij. Omdat ik vrij ver van de centrale zit "hangt" het beeld af en toe.
 
vsm
Wat zo irritant is dat je geen eigen modems kan gebruiken en dus eigenlijk het contract op moet zeggen. Zwaar irritante vendor lockin.
 
rabartels
ik moet zeggen dat ikzelf een fritz box 7390 heb gekocht en deze werkt prima met mijn XS4all-only basic en internet bellen abonnement. Binnenkort ga ik over op XS4all VDSL.

Ik kan de 7390 gekocht omdat ik graag 4 LAN connecties wilde.

nog geen connectieproblemen gehad

Xander
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mijn bevindingen fritzbox 7340 met laatste fw', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie