obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Telfort voip op xs4all adsl lite
Vriendje4je
Ik heb de volgende vraag doordat ik zowel een ADSL abonnement heb bij zowel Telfort als Xs4all en inmiddels over gestapt ben naar voip voor zowel Xs4all als Telfort wil ik graag beide regionale geporte telefoonnummersnummers op beide plekken kunnen gebruiken.

Op beide plekken heb ik een Fritzbox 7170 staan probleemloze super modems met veel instelmogelijkheden.

Inmiddels heb ik op de Telfort adsl lijn de Viop van zowel Xs4all als van Telfort werkend.

Echter tot mijn grote frustatie krijg ik op de Xs4all adsl lijn de VOIP van Telfort met gelijke instellingen in de fritzbox nog niet werkend.

Nu weet ik dat het versturen van email via de smtp server van Telfort ook niet op de xs4all lijn werkt.

Mogelijk om dezelfde reden dat de Telfort servers voor mail en voip alleen op de Telfort lijn te gebruiken zijn en dat overig gastgebruik van de diverse servers van andere providers wel mogelijk is terwijl omgekeerd toegang via de Xs4all adsl lijn op de Telfort servers geblokkeerd wordt.

Wie kan mij helpen misschien zou een proxy server mijn oplossing zijn?

Dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb met dit stuk internet ben ik nog onbekend.

Ga ik me nu overigens wel in verdiepen, omdat dit mogelijk de enige mogelijkheid is om toegang tot de telfort servers via de xs4all adsl lijn te krijgen.



Hans
 
Vriendje4je
Helaas ik heb nog geen oplossing gevonden.

Telfort heeft het zo knap versleuteld dat de voip en de smtp server alleen op het eigen adsl signaal werkt.

Volgens de helpdesk van Xs4all die ik ook geraadpleegd heb heeft Xs4all er bewust voor gekozen de voip vrij te geven voor gebruik vanaf een ander ip adres als het eigen ip adres van xs4all.

Een adsl van Xs4all heeft namelijk in tegenstelling tot Telfort een vast ip adres.

Kennelijk heeft Telfort diensten vanaf een over Telfort vreemd ip adres niet vrijgegeven.

Succes verder groet.

Hans
 
Vriendje4je
Van xs4all krijg je zeer binnenkort een nummer via een brief en dan de mogelijkheid om zelf meteen te gaan bellen via xs4all.

Het zelf gebeld worden gaat in op de datum om waarop je dit aangevraagd hebt.
Dat gaat verder probleemloos bij xs4all.

Groet Hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort voip op xs4all adsl lite', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie