obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
15 kanalen in de allerbeste High Definition kwaliteit
 Onderwerp afdrukken
wat verstaat XS4ALL onder allerbeste HD
shiplover
Heb Televisie van XS4ALL aangevraagd. Motorola is binnen, activeringscode is binnen, monteur moet nog komen om draadloos te installeren. vast begonnen met lange netwerkkabel over de vloer, van meterkast naar TV. Eerste bevindingen zijn teleurstellend; Menu van Motorola is zeer summier, er valt niet veel in af te stellen. Geen onderscheidt tussen SD en HD kwaliteit van bijvoorbeeld Ned1 of andere HD netten. (Ned 1 is "1", Ned 1 HD is "701") zie in de Fritz Box modem wel dat de bitrate bij HD meer dan twee keer zo hoog is maar dat komt beeldkwaliteit niet ten goede. Beeld via Satelliet is beter maar daar wordt HD in 1080i ontvangen. Bij Motorola wordt zowel HD als SD in 576p ontvangen. Automatische overschakeling naar 1080i gebeurd niet ondanks dit in menu is aangegeven. Ondertiteling is niet scherp (grote letters, als bij SD). zender logo in linkerbovenhoek is "harig" (Moet een mosquito filter in mijn DVDO videodecoder bijzetten om dit te compenseren")
Ben echt in dubio; doorgaan met XS4ALL of niet. Heb per email al geannuleerd omdat dit binnen 7 dagen moet. (krijg respons dat ik binnen 10 werkdagen antwoord krijg). Ben bang dat ik straks een jaar vast zit aan een inferieur product.

Wat zijn jullie ervaringen?
 
wandelaar
De installateur kwam het hele systeem gisteren opleveren. Wat men er niet bij vermeldde is echter dat het modem een week moet 'intrainen' en dat je dan dus geen internet hebt!

Gebeld met de helpdesk waar de eerste lezing was dat we dat normaal moesten vinden. De melding dat we niet voor niets een Businesspakket hadden en dat we voor het werk afhankelijk zijn van internet maakten niet veel indruk.

Conclusie na veel gezeur: een week een alternatieve aansluiting en nog steeds geen IP-TV.

Als je dus al een pakket hebt dat functioneert zou ik er als ik jou was dus niet aan beginnen. Wachten tot deze kinderziektes zijn opgelost is mi verstandiger.
 
shiplover
Over dat inleren of intrainen had ik ook al gelezen. Ik heb nog wel internet (en telefoon) dus dat gaat OK. Ik heb de ontvanger handmatig op 1080i gezet en moet toegeven dat het plaatje nu perfect is, beter dan satelliet. afwachten wat de monteur morgen allemaal te vertellen heeft.
 
wandelaar
Ben benieuwd! Voorlopig hier nog geen internettv en zeer onbetrouwbaar internet. Over een week zien we verder.
 
shiplover
Monteur is geweest. Alles leek OK. Na ongeveer 1 uur TV kijken vallen alle HD kanalen weg (alle 700+ kanalen). Weg, verdwenen. Gelukkig satelliet nog niet opgezegd.
 
wandelaar
Heeft de monteur ook verteld dat het modem een weekje moet 'intrainen'?
Bij ons niet, maar we hadden en hebben wel het zelfde euvel....
 
shiplover
Het was de eerste ipTV installatie voor deze monteur. Hij wist te vertellen dat bewoners uit dezelfde wijk als waar ik woon nog meer klachten hadden. Ondertussen heeft XS4ALL gereageerd op mijn verzoek tot annuleren van 7 maart. Ik ben afgesloten. Jammer dat mijn vragen in dezelfde email niet zijn beantwoord. Werkelijk ongelooflijk dat XS4ALL maand na maand als beste provider verkozen wordt. zijn de andere dan echt zo veel slechter???
 
shiplover
hierbij mijn eerdere emails naar XS4ALL;

Nogmaals verstuurd, deze keer zonder bijlagen. Een eerdere mail is door XS4ALL geweigerd ivm grootte van het bestand.

Dit is een annulering van de bestelling Televisie van XS4ALL met ordernummer 1138357. Graag zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

_____________________________________________

Verzonden: dinsdag 15 maart 2011 20:39
Aan: 'info@xs4all.nl'
Onderwerp: FW: Bestelling Televisie van XS4ALL


Geachte XS4ALL,

Op zondag 6 maart heb ik Televisie van XS4ALL aangevraagd. Sindsdien houdt ik dagelijks, of meerdere malen dagelijks, de status van mijn aanvraag in de gaten. Op de klantenservice site van XS4ALL vind ik al sinds die dag dat mijn aanvraag is behandeling is genomen. Er worden geen verdere mededelingen gedaan.

15 maart 2011, 18:27




Ondertussen heb ik het pakket met de ontvanger, de brief met de activerings code, en het telefoontje van de installateur ontvangen. Dit, terwijl ik heb aangegeven de aanvraag te willen annuleren indien mijn vragen niet beantwoord zouden worden. Tevens kwam ik er vanmorgen achter dat ik geen internet / telefonie via XS4ALL meer had. Gelukkig had ik zelf het voortouw genomen en wist ik dat op 15 maart mijn ADSL verbinding aangepast zou worden. Een aanpassing aan de moden was noodzakelijk

De monteur komt op donderdagmiddag om 14:00 uur mijn Televisie van XS4ALL installeren. Ik heb alvast wat voorwerk gedaan en zelf al een verbinding tot stand gebracht. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik teleurgesteld ben over de kwaliteit van Televisie van XS4ALL. Tot ongeveer 18:00 vanavond bestond er geen verschil in de bitrate tussen de SD en de HD zenders (bijvoorbeeld tussen zender 7 en zender 707). Beide zaten rond de 3 MB / seconde. Pas na 18:00 werd de bitrate van 707 meer dan verdubbeld.

Dit betekende overigens geen verbetering van de beeldkwaliteit. Ondertiteling is wazig, het logo van de zender linksboven in beeld is "harig" en onduidelijk. Een hemelsbreed verschil in vergelijk met mijn satelliet ontvanger. Beide signalen komen via een video processor van het merk DVDO binnen en krijgen dezelfde "behandeling" voordat zij naar mijn Pioneer plasma gaan.

Bij controle blijkt dat zowel de SD als de HD uitzendingen in 576p aangeleverd worden. De Motorola staat in de stand “automatisch” maar er vind geen omschakeling plaats van 576 naar bijvoorbeeld 1080i (bij HD uitzendingen). Verder is gebleken dat het via de HDMI kabel meegestuurde geluid niet kan worden ingesteld op PCM. Ik heb geen dolby ontvanger dus bij uitzendingen in dolby heb ik geen geluid. De instellingsmogelijkheden in het menu van de Motorola zijn minimaal.

Ik verzoek u dringend te reageren op mijn onderstaande email van maandag 7 maart en beroep mij op mijn recht om binnen 7 dagen na installatie de bestelling te kunnen annuleren. Ik doe graag mee aan het nieuwe product van XS4ALL maar niet tegen elke prijs en niet met verlies van kwaliteit.

Met vriendelijke groet,





-----Oorspronkelijk bericht-----

Verzonden: maandag 7 maart 2011 1:14

Onderwerp: RE: Bestelling Televisie van XS4ALL

Geachte XS4ALL,

Op zondagmorgen, 6 maart, heb ik on-line Televisie van XS4ALL aangevraagd en besteld. Dit heb ik eigenlijk nogal ondoordacht gedaan, zonder eerst naar de nadelen van Televisie van XS4ALL te kijken. Wel heb ik eerst on-line gezocht naar de voor- en nadelen van de Motorola ViP 1963 en of ik dit toestel wel via mijn Logitech Harmony kan bedienen. Dat ziet er allemaal OK uit. Echter, op uw technische helpdesk site http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/televisie/faq.php zie ik een nogal lange lijst met "veel voorkomende storingen". Hoe vaak komen deze storingen voor? Tevens lees ik daar dat de internetsnelheid een stuk zal afnemen. Ik zit nu al op minder dan 50% van de snelheid die bij mijn abonnement hoort. Gelijktijdig internetten (twee computers, twee iPads) en TV kijken zal dus niet gaan of een stuk langzamer. TV kijken en tegelijkertijd telefoneren zal wellicht ook problematisch zijn?

Hier ben ik nogal van geschrokken. Het doomscenario dat de verbinding tussen Fritz.box en Motorola VIP 1963 of tussen Fritz.box en XS4ALL uitvalt of hapert net tijdens een spannende voetbalwedstrijd of een goede film bezorgt mij al koude rillingen. De helpdesk bellen gaat dan lastig omdat in dat geval ook mijn telefoon via XS4ALL uitvalt. Ik maak nu gebruik van satelliet TV via Canaldigitaal en heb de laatste jaren nooit last gehad van uitval, zelfs niet bij zware regenval of dichte mist.

Terwijl ik er een voorstander van ben om al mijn on-line diensten bij een provider af te nemen (Triple Play) schrik ik er toch van terug wanneer ik mij realiseer dat ik bij uitval van XS4ALL geheel van telefoon / internet / televisie verstoken zal zijn. Ik ben een voormalige cistron gebruiker en ben om die reden al gelimiteerd in de diensten van XS4ALL (oude server, geen IPV6)

Het is om deze reden dat ik u verzoek de order met nummer 1138357 per direct te annuleren. Ik ben bereid te heroverwegen wanneer u mij een proefperiode van 3 maanden kunt aanbieden.

Met vriendelijke groet,



-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: XS4ALL Internet [mailto:info@xs4all.nl]
Verzonden: zondag 6 maart 2011 12:00

Onderwerp: Bestelling Televisie van XS4ALL

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling van Televisie van XS4ALL. Wij sturen u binnen enkele dagen ook nog een schriftelijke bevestiging.

Wij streven ernaar om uw TV-verbinding binnen 14 dagen gebruiksklaar te hebben. Enkele dagen voor de geplande oplevering ontvangt u het installatiepakket. Volg de status van uw bestelling tot die tijd op: www.xs4all.nl/status.

Hebt u nog vragen? Bel dan met onze klantenservice op 020-3987666 of stuur een e-mail naar info@xs4all.nl. Vermeld in de e-mail ook uw loginnaam en/of relatienummer.

Vriendelijke groet,

Brigitte Voskuyl
Manager Klantenservice
 
blondje
Vreemd al die problemen die ik hier lees.
Ik ben zeer tevreden over TV van Xs4all, beeld is perfect!
Heb ook geen problemen met verslechtering van internet (VDSL) en modem werkt ook goed!!!
Ben al jaaaaren bij Xs4all en heb nog nooit een probleem gehad.
Maar ja, KLOP KLOP, afkloppen dit alles, je weet maar nooitAngry
 
shiplover
Ik zit ook al vele jaren bij XS4ALL maar ben een oude Cistron klant. Cistron is toen overgenomen door XS4ALL en sindsdien lopen wij altijd een beetje achter op originele XS4ALL klanten. Een gelukje bij dit hele TV gedoe is dat ze mij eindelijk moesten overzetten van een oude Cistron centrale naar een XS4ALL centrale. (ik moet mijn modem instellingen altijd handmatig aanpassen, nu kan ik gewoon automatisch instellen) Ik heb geen TV meer maar heb nu wel IPv6
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wat verstaat XS4ALL onder allerbeste HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie