obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
15 kanalen in de allerbeste High Definition kwaliteit
 Onderwerp afdrukken
wat verstaat XS4ALL onder allerbeste HD
BT1000
Ik wacht altijd met nieuwe dingen aanschaffen totdat de eerste ervaringen bekend zijn.

Ik heb al jaren een stabiele xs4all internet aansluiting.

Ik ga bv. zeker niet uitbreiden met "bellen via xs4all", of, nu dit weer, TV via xs4all. Want wie weet wat er dan allemaal met je verbinding gebeurt. Never change a winning team.

Ik persoonlijk ga dus niet lopen fucken met extra toeters en bellen. Dan maar ouderwets alleen internetten via xs4all, bellen via KPN en TV via Digitenne. Ouderwets...maar zóóóo betrouwbaar.

Ik stap wel een keer over als ze alles in 1 keer goed kunnen opleveren.

greetz
 
HDtje
Wil graag overstappen van Digitenne naar XS4all/TV maar lees nu bijna alleen nog maar nadelen!
Zal het niet zo zijn dat alleen mensen berichten die klachten hebben en dat de tevreden klanten niets melden!
Weet nu even niet meer wat te doen en hoe ik er achter kom of het in de meeste gevallen wel goed gaat werken.
Ook vraag ik mij af wanneer ik het voetbal kanaal bestel waarvan een kanaal HD is ik deze ook in HD kan kijken zonder dat ik het HD plus pakket aanschaf en of ik ook nog op de extra digitenne kan kijken naar voetbal of werkt deze dan alleen via het modem/motorola kasje.
Kortom nog een hoop onduidelijk.
 
rembert

Quote

HDtje schreef:
Wil graag overstappen van Digitenne naar XS4all/TV maar lees nu bijna alleen nog maar nadelen!
Zal het niet zo zijn dat alleen mensen berichten die klachten hebben en dat de tevreden klanten niets melden!
Weet nu even niet meer wat te doen en hoe ik er achter kom of het in de meeste gevallen wel goed gaat werken.
Ook vraag ik mij af wanneer ik het voetbal kanaal bestel waarvan een kanaal HD is ik deze ook in HD kan kijken zonder dat ik het HD plus pakket aanschaf en of ik ook nog op de extra digitenne kan kijken naar voetbal of werkt deze dan alleen via het modem/motorola kasje.
Kortom nog een hoop onduidelijk.


Wij hadden ook digitenne met een HD ready flatscreen tv, nothing fancy. Digitenne beeld was altijd wazig en is in de loop van de jaren slechter geworden (5 tuners versleten, drie actieve binnenantennes en 1 buitenantenne): nooit scherp beeld, duidelijke artefacts en regelmatig haperend als er weer zo'n niet-ontstoorde (*@#&$ scooter voorbij komt.

Kortom, ik wilde schotel maar besloot eerst maar eens een jaartje xs4all iptv te proberen: basis pakket en plus pakket genomen. Geen voetbal: ze gaan toch komen met een echte pay per view waarbij je dus echt per wedstrijd kunt kopen. En zo vaak kijken we geen voetbal (hoe krijg ik de kids anders aan huiswerk?).

Installatie zelf gedaan, met zo'n 2 netwerk via lichtnet adapters van Netgear. Had er al 2 van Sweex, werken prima maar MM had die niet meer. Iedere ochtend bleek mijn xs4all verbinding down en moest ik het modem herstarten. Fijn. Ik had overigens het geleverde modem niet geplaatst omdat ik een paar weken eerder dat modem al had gehad. Helpdesk xs4all gebeld: alles was volgens hen goed maar er moest een week ingetrained worden. Ok... maarreh, is het dan niet ff slim dat ik de firmware ff upgrade? Dat vonden ze wel een aardig idee. Daarna geen problemen meer gehad met het internet. De DSL snelheid is wel flink omlaag gegaan om een echt stabiele verbinding te krijgen maar het aantal errors is nu nagenoeg nul en de effectieve internet snelheid - dus de snelheid die je ervaart - is veel hoger dan voorheen (ik heb 16 MBit, nu omlaag geschaald naar 12 MBit. Tijdens de intrain testen is het zelfs even 22 MBit geweest maar dat voelde belabberd aan).

Het belangrijkste: beeld op tv. Werkt prima. Ben eer tevreden. Zeer scherp beeld op ons apparaat (nee, wij zijn niet echt geinteresseerd in HD). Veel minder compressie artefacts en lekker veel kanalen. Opnemen gaat ook goed net als uitzending gemist. On demand videotheek nog niet geprobeerd. Ook de kids zijn tevreden (kritische pubers).

Mis ik niets? Jawel, een hele berg:

* Access vanaf mijn eigen interne netwerk tot de harddisk in de Motorola zodat ik opnames kan branden naar DVD voor bv. in de auto met vakantie
* DLNA / uPNP / iTunes access naar mijn Synology NAS die vol films, muziek en foto's staat
* Remote management via het netwerk, bv. via web interface
* Picture in picture - werkt nu alleen als je de gids toont. Ding kan het makkelijk aan
* Mogelijkheid youtube, google video, flickr enz. te bezoeken
* RSS reader

Het besturingssysteem van de Motorola-1963 (KreaTV, spreek uit creative) is een behoorlijk geavanceerd ontwikkelplatform waarmee je als ontwikkelaar bij xs4all / kpn helemaal uit je bol kunt gaan. Al mijn wensen zijn standaard modules in dit platform en kunnen heel gemakkelijk worden geactiveerd zodra men dat wil. Je zou de Motorola zelfs kunnen gebruiken als simpel (Java) game platform.

Dus, kom op, xs4all, laat je zien van je creatieve vrijbuiter kant en kom met wat experimentele opties, desnoods door de optie te bieden een experimentele firmware te installeren op je Motorola. Maar ja, het is misschien wel wat vroeg hiervoor - laten ze eerst maar eens de installatie perfectioneren.

Even samenvattend: xs4all iptv voor digitenne gebruikers: zeer aan te raden (en ze hebben ons digitenne contract overgenomen, dus op de slaapkamer kijken we nu voor nop naar digitenne). Voor satelliet gebruikers: kan ik niet over oordelen.
 
d0t

Quote

wandelaar schreef:
De installateur kwam het hele systeem gisteren opleveren. Wat men er niet bij vermeldde is echter dat het modem een week moet 'intrainen' en dat je dan dus geen internet hebt!

Gebeld met de helpdesk waar de eerste lezing was dat we dat normaal moesten vinden. De melding dat we niet voor niets een Businesspakket hadden en dat we voor het werk afhankelijk zijn van internet maakten niet veel indruk.

Conclusie na veel gezeur: een week een alternatieve aansluiting en nog steeds geen IP-TV.

Als je dus al een pakket hebt dat functioneert zou ik er als ik jou was dus niet aan beginnen. Wachten tot deze kinderziektes zijn opgelost is mi verstandiger.


Het intrainen van de DLM (Dynamic Line Management) duurt 10 dagen, je hebt dan normaal gesproken een normale verbinding. Soms kan de verbinding gaan klapperen dit dan vooral in de nachtelijke uren. Als de verbinding ook overdag klappert is er een ander probleem.

XS4ALL levert zover ik weet op businesspakketen BDSL/SDSL geen iTV diensten. Op de betreffende circuit van het ADSL netwerk worden deze diensten niet aangeboden. Als je afhankelijk bent van internet hoor je als bedrijf in te dekken. 2 verbindingen liefst via 2 verschillende netwerken dus bijvoorbeeld kabel/adsl of BBNet/KPN netwerk. Dan heb je een hele stabiele situatie waarbij uitval minimaal is.

Veel bedrijven nemen een consumenten verbinding (werkt prima) betalen dan 29,95 of 39,95 per maand en denken dat een zakelijke klant te zijn. Met een SLA waardoor storingen sneller worden opgelost. Bij geen enkele provider krijg je voor dit soort prijzen een SLA die garanties geeft.
 
rembert

Quote

d0t schreef:
Het intrainen van de DLM (Dynamic Line Management) duurt 10 dagen, je hebt dan normaal gesproken een normale verbinding. Soms kan de verbinding gaan klapperen dit dan vooral in de nachtelijke uren. Als de verbinding ook overdag klappert is er een ander probleem.


Bij mij heeft deze ook geklapperd. Geen probleem: 's morgens bij wakker worden even modem resetten. Telefoon doet het dan ook weer. Het gekke was wel dat IPv6 gewoon bleef werken. Na een dag of 10 was het geklapper over, was mijn verbinding van 16 naar 12 MBit omlaag geschaald en heb ik nu een hele stabiele verbinding - effectief sneller dan voorheen: de effectieve snelheid bij 16 Mbit zal vast geleden hebben onder de vele errors. Nu maar hopen dat er snel dichterbij een FTTC aansluiting komt.

Quote


[...]
Veel bedrijven nemen een consumenten verbinding (werkt prima) betalen dan 29,95 of 39,95 per maand en denken dat een zakelijke klant te zijn. Met een SLA waardoor storingen sneller worden opgelost. Bij geen enkele provider krijg je voor dit soort prijzen een SLA die garanties geeft.


En terecht. Een lijn met SLA, daar betaal je serieus voor. Wil je dit niet, dan zal je meerdere consumer verbindingen moeten nemen over verschillend koper en die moeten stacken. Valt er een uit, so be it: je verbindingssnelheid gaat wat omlaag maar de snelheden op consumerlijntjes zijn sowieso al niet gegarandeerd: alleen de maximum haalbare snelheid wordt genoemd - die haal je dus zelden: consumer lijnen zijn enorm 'overbooked': jouw 20 Mbit lijntje deel je al snel met 50 a 100 anderen (overboeking van 1:100). Als die allemaal nieuwsgroepen leeg gaan trekken, dan is het simpel rekenen: je houdt maar heel weinig over. In hoeverre dit ook geldt voor iptv weet ik niet: de techniek is me nog niet helemaal duidelijk.
 
wandelaar
Garanties hoef ik niet, maar ik wil, zeker als zakelijke klant, wel duidelijke informatie vooraf, en die heb ik niet ontvangen. Ik was bijvoorbeeld niet op de hoogte van de behoefte van het 'intrainen' en dat dit langer duurt naar mate je verder van de centrale zit. Bij ons hield het klapperen van de lijn meer dan tien dagen aan en was om de vijf minuten; niet werkbaar dus. (Staat overigens nog steeds nergens tussen de wervende teksten op de site).

Wat ik wel ontving: onbegrip, onvermogen en ondeskundigheid. ik was echt zwaar teleurgesteld in de anders zo deskundige bijstand. Pas vele, vele telefoontjes en onbeschofte behandelingen verder werden de problemen toegegeven. Toen waren we echter al zover dat we een andere provider moesten inschakelen om aan het werk te blijven.

Ik was altijd heel blij met de diensten van XS4all vanwege het feit dat je een echt mens aan de lijn kreeg met echte kennis van zaken die echt met je kon samenwerken bij het oplossen van problemen. Nu dit is weggevallen kunnen we net zo goed naar een standaardprovider met standaard dienstverlening.
 
rembert

Quote

wandelaar schreef:
Garanties hoef ik niet, maar ik wil, zeker als zakelijke klant, wel duidelijke informatie vooraf, en die heb ik niet ontvangen.
Ik was bijvoorbeeld niet op de hoogte van de behoefte van het 'intrainen' en dat dit langer duurt naar mate je verder van de centrale zit. Bij ons hield het klapperen van de lijn meer dan tien dagen aan en was om de vijf minuten; niet werkbaar dus.
[...]


Je hebt gelijk dat xs4all hier heel beroerd communiceert. Misschien inherent aan een nieuw produkt maar aan de andere kant, KPN heeft al een berg ervaring met dit produkt.

Maar, als zakelijke klant behoor je geen consumerlijntje te gebruiken. En doe je dat toch, dan aanvaard je dat deze lijn niet optimaal stabiel is: er zit totaal geen SLA op. Als ZZP-er heb ik ook een XS4All consumer lijn maar ik heb daarnaast ook een UMTS backup verbinding, voor het geval dat. Ik mag hopen dat je niet penny wise, pound foolish hebt gehandeld door echt afhankelijk te zijn van die consumer verbinding. Bij andere providers ben je dan niet beter af.
 
wandelaar
Ik heb nu twee onafhankelijk van elkaar functionerende verbindingen. Één daarvan is zakelijk, de ander een consumentenverbinding. Zo moet het wel lukken denk ik ;-)
 
shiplover
Na de eerste keer geannuleerd te hebben nu voor de 2e keer TV van XS4ALL aangevraagd. De hele procedure moest opnieuw opgestart worden; oude setje opsturen, nieuwe set opgestuurd krijgen, nieuwe code en PIN. Zal 10 dagen rustig wachten om te zien wat de lijn doet. Heb nog altijd satelliet TV als back-up. Een van de ergernissen is het zeer lange wachten op het laden van de TV gids. Al mijn AV apparatuur staat via een netfilter geschakeld dus alles gaat ’s avonds met de aan/uit van het netfilter van spanning. Het opnieuw bijzetten van de Motorola duurt ongeveer 5 minuten. De monteur wist te vertellen dat de firmware binnenkort aangepast gaat worden zodat het laden van de TV gids plaatsvind terwijl je normaal TV kijkt. Ook mis in de mogelijkheid om het geluid via HDMI naar LPCM te downscalen. Zenders die in Dolby uitzenden kan ik nu niet bekijken omdat ik een stereo versterker heb.
 
HDtje
Nu toch de overgestapt naar XS4all tv gemaakt, heb het basis internet abbo, dus 10 Mb
Installatie verliep voorspoedig, ben nu bijna een week verder en heb nog geen enkel storing mogen ervaren, ook het beeld ziet er goed uit dus zonder blokken enz.
Tot mijn verbazing zag ik dat het eredivisie live HD kanaal ook werkt! dat ziet er helemaal super strak uit! weet niet of deze extra zender blijft want bij eerdere info zou dat nu nog niet aangeboden worden.
Ondanks mijn beperkte internet snelheid kan ik een digitaal kanaal kijken en een ander opnemen, wel gaat dat ten koste van z'n 2,5 mb snelheid van mijn internet die dan op zijn 6,5 mb download komt. Nog altijd voldoende om normaal gebruik te maken van het www en zelfs online te gamen
Kijk ik alleen digitaal heeft het geen invloed op mijn snelheid.
Hd kijken en opnemen is echter voor deze snelheid te veel van het goede!
Ook het sappen gaat snel dus geen wachttijden wat ik weleens gelezen heb.
Kortom lijkt dit wel reclame maar tot nu toe ben ik super tevreden!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wat verstaat XS4ALL onder allerbeste HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie