obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7340 POTS verbindingen storen/ruisen
bhonhoff
Ik heb mijn Fritzbox 7170 vervangen door een 7340. Omdat de aansluitingen van de splitter hetzelfde leken heb ik de Y-aansluiting laten zitten en alleen de 7170 door de 7340 vervangen.

Aansluiten was verder geen punt (even zoeken naar de plaats waar de voip-provider ingevuld moest worden) maar ik heb daarna alleen een hoop ruis over alle gesprekken die over de POTS gevoerd worden.
Dit was met de 7170 nooit het geval. Ik heb dus storing over inkomende en uitgaande gesprekken over de POTS. Zowel inkomende als uitgaande gesprekken over mijn 085- nummer zijn storings vrij.

Ik heb daarna een telefoon direct op de ADSL splitter aangesloten. Geen problemen.
Een telefoon op de PHON1 or PHON2 geeft gelijk heel veel ruis. Internet/VOIP nummers zijn geen probleem.

Ligt het aan een gewijzigd tussenstukje/verloopstukje van de splitter naar de Y-kabel?

Heeft iemand hier ervaring mee?

(De orginele kabel van de 7340 aansluiten is geen optie, die is samen met de 7170 verkocht, omdat ik toen nog niet op de hoogte van de telefoonproblemen was.)
 
wolter
@bhonhoff Ik heb nooit problemen met ruis ondervonden. Ik gebruik altijd de kabels die meegeleverd worden met nieuwe apparatuur, zo ook met de 7340. Je weet trouwens dat je het modem van xs4all in bruikleen hebt, inclusief dus de bekabeling? Wanneer je dus het abonnement opzegt, moet je het modem terugsturen. Dit geldt ook als je een nieuw modem krijgt opgestuurd, dan wordt geacht dat je het oude modem binnen een paar weken terug stuurt.
 
bhonhoff
Als ik bij XS4All zou zitten wel, maar ik zit bij dds.nl. (Daar komt XS4All oorspronkelijk vandaan ;-)
En ik moet mijn modems zelf kopen als ik iets meer wil aansluiten als alleen een computer met een WLAN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7340 POTS verbindingen storen/ruisen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie