obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FB 7340 met ziggo geen internet op lan2
ravans
Ik heb de FB aangesloten achter de kabelmodem van ziggo via lan1. Met een laptop aangesloten op lan2. Het overview scherm laat zien dat er internetconnectie en wlan funktioneert ook goed. Alleen kan ik via lan2 geen internetpagina's bekijken. Ping en een tracert naar bijv. www.nu.nl in een dos-box gaat wel maar Internetten via IE of Firefox gaat niet. FB heeft de laatste fw Ook als ik andere pc aansluit op lan2: geen internet. Iemand een goed idee waar dit aan kan liggen?
 
ravans
Hallo sdb,
Bedankt voor je reactie. Echter: zoals in mijn bericht gesteld, wil ik de 7340 gebruiken als router achter de kabelmodem van Ziggo. Dus xs4all staat hier compleet los van. Inmiddels van AVM een nieuwe FB gekregen (!) echter hetzelfde resultaat. Wel internet via de WLAN, maar niet via LAN2 (LAN1 is verbonden met internet via de kabelmodem) Met behulp van LAN2 kun je wel in de 7340 zelf komen om e.e.a. te configureren maar naar een ander internetadres surfen gaat niet !!!
De update is 99.04.90 (laatste versie)
Wie o wie weet een oplossing?
 
jhogeling
Hallo Ravans,

Lijkt me een DHCP en/of DNS probleem. Krijgt een PC op de LAN2 poort een IP-adres in hetzelfde bereik als je WLAN-PC's? En krijg je op beide PC's dezelfde DNS-server?
Dit kan je in een DOS-prompt bekijken met het commando ipconfig /all

Probeer anders eens je netwerk kaart (op de LAN2 PC) handmatig in te stellen met dezelfde instellingen als een WLAN/PC.

Fungeert het Ziggo modem zelf als DHCP server? Configureer dan de 7340 als bridge.

Succes,
Johan
 
jacksan
hi, heb hetzelfde probleem.
Ik heb constant problemen met verlies van de dsl verbinding.Daarom de FB7170 als dsl-modem ingesteld (Deze heeft wel een stabiele verbinding)
Hierachter de FB7340 gehangen via Lan1. Alles wat ik aansluit via Lan2 of Wifi krijgt een ip adres, DHCP werkt dus.
Via Lan2 is geen internet mogelijk, wel interne verbinding (van pc naar pc)
Heb nu de 7340 maar aan de kant gelegd tot XS4all een oplossing heeft.
 
mjseton
Ik heb hetzelfde probleem; de (voormalige XS4ALL) FB7430 in combinatie met een UPC kabelmodem.
Technisch lijkt alles in orde, maar ik krijg geen internet op LAN2.

Dit probleem heb ik bij leverancier AVM aangemeld en daar zijn ze inmiddels al bijna twee maanden mee aan het knutselen.
In die periode heb ik tot 5 keer toe informatie en instellingen van mijn FB moeten opsturen en op het moment dat je denkt "nu zullen ze alles wel hebben" krijg je opeens een nieuwe contactpersoon die doodleuk opnieuw allerlei informatie van je vraagt; ook wat je allang hebt opgestuurd!

Kortom; ik denk dat AVM een probleem heeft, voor mijn gevoel hebben ze gewoon een deal met XS4All dat er geen support aan ex-klanten van XS geleverd wordt en de router (dus) alleen voor XS4All diensten te gebruiken is. Echter; omdat de FB na een jaar je eigendom wordt kun je AVM wel degelijk aansprakelijk stellen en recht op support eisen. Dat heb ik ook gedaan, maar nu lijkt het erop dat AVM vertragingstactieken toepast (telkens opnieuw informatie vragen, nieuwe aanspreekpunten etc.) in de hoop dat ik uiteindelijk wel de moed opgeef. Voorlopig hou ik, uit principe, nog wel even vol, maar ik hoop dat anderen met hetzelfde probleem ook bij AVM aan gaan kloppen. Misschien dat we dan wel een oplossing gaan krijgen.
 
mjseton
Misschien is het dan goed als je nog even wat verder door leest. XS4all dient je bij opzeggen van het abonnement verpakkingsmateriaal toe te sturen waarmee het modem
geretourneerd kan worden ("U krijgt van ons een doos opgestuurd waarmee u het modem retour kunt zenden). Die verantwoordelijkheid ligt dus bij XS en niet bij
mij als (ex-)klant. Als XS dat vervolgens niet doet, dan mag je er na redelijke termijn vanuit gaan dat ze afzien van hun eigendomsrecht.

Enfin; ik vind het allemaal prima, hoor. Maar volgens mij ging het eigenlijk over de vraag in hoeverre er een oplosing beschikbaar is/of verwacht mag worden voor de problemen
die veel mensen met deze FB hebben (Google maar eens "FB7340 LAN2"). Jouw antwoord helpt daarbij niet echt.
Gewijzigd door mjseton op 05 november 2011, 17:44
 
Undutch
Lijkt wel een probleem met het ip adres ik zou eens kijken naar het true bridged zijn van het ip adres dat eerst door ziggo aan de modem/Router toegeweze wordt en vervolgens aan de fritzbox 1-op 1 moet worden doorgegeven. Of de routering van de APIPA op de beide lans goed is geen conflicten ed. Uiteraard eerst checken of er een normale internet verbinding mogelijk is via lan 1 en 2 van de router zelf door een lappie te patchen op die poort en daarmee het internet op te gaan. Routerfunctie controleren instellingen aanpassen via de webinterface van de FB. Als de poorten gewoon werken moet het haast wel een ip /dns issue zijn!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB 7340 met ziggo geen internet op lan2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Advertentie