obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wat gaat XS4all doen met klanten op RFC1483 verbinding.
fmrama
Hallo,

Ik ben één van die xs4all klanten die afkomstig is van overgenomen providers, in mijn geval hcc. En dan ook nog met een aansluiting op bbned.
Ik heb wel een xs4all only aansluiting. De verbinding loopt via het RFC 1483 protocol. Hierdoor is ao. natieve ipv6 instelling niet mogelijk en ook de max snelheid is beperkt tot 8 mbits. Ik heb de vraag bij xs4all neergelegd of dergelijke klanten ooit op de standaard PPPoA overgezet worden. Of dat er een oplossing komt voor het feit dat met RFC1483 wel native ipv6 mogelijk is. Het antwoord was dat de helpdesk bezig is om een oplossing te zoeken, maar verder nog niets heeft wat volgens xs4all normen geschikt is. Maw ik weet nog niks. Bij de helpdesk had ik voorgelegd om mijn huidige aansluiting op te zeggen en direct een nieuwe aan te vragen op PPPoA. Dit laatste is volgens het antwoord wat ik kreeg wel mogelijk. Vraag is, hoe lang zit je dan zonder. Het wachten is eigenlijk op een aktie vanuit xs4all om alle niet PPPoA in etappes over te zetten op PPPoA.
Ik ben benieuwd of er bij de forumgebruikers informatie bekend is vanuit xs4all mbt dit onderwerp.

vr.gr
Frans
 
decbbe9015
Je kan de klantenservice vragen of je een zogenaamd vrij aderpaar hebt op je aansluitpunt. Zo ja, kan er een verbinding naast de huidige worden aangevraagd en kan de oude worden opgezegd met overlap zodat je helemaal niet zonder zit.
 
fmrama
Hallo,

Wat wil dit nu precis zeggen een vrij aderpaar, lees dit vaker? Ik heb in de aansluitdoos van de telefoon in de woonkamer gekeken, hier zijn slecht 3 draden te zien en aangesloten (blauw en rood, plus een grijze aarde?) Als ik het isra punt in de kelder los haal zie ik ook maar 2 draden rood en blauw en verder nog 2 die niet gebruikt worden. Hieraan had de oude bewoner wel een blauw en rood draad aangesloten voor een 2de lijn. deze is er nu niet meer. Waarschijnlijk is dit de witte en oranje binnenkomende lijn. Welke van die 2 is nu de witte en de oranje?

vr.gr.
Frans

Inmiddels wat gegoogeld, en weet inmiddels wat het 2de aderpaar inhoudt. In mijn geval is dus geen 2de aderpaar in de aansluit doos. Ik weet niet of jezelf aan het isra punt mag wijzigen. Wat soldeerwerk ed.
Gewijzigd door fmrama op 21 juli 2011, 12:23
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat gaat XS4all doen met klanten op RFC1483 verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Wanneer gaat FTTH naar 1 gigabit ipv 500 Snelheid : 11 16 jan 2022
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
Advertentie