obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe klant XS4ALL Den Haag
XS4ALLklant
Hallo,

Ik ben nu tevreden abonnee van Ziggo, alleen ben ik al jaren klant en wil wel weer eens een nieuwe hdd recorder.

Nu zag ik een mooie aanbieding bij XS4ALL nu is mijn vraag de laaste keer dat ik ADSL had haalde ik 8mb.

Zijn de ADSL tijden al veranderd of staat dit al jaren stil.
ik woon in postcode gebied 2497 Den Haag Ypenburg. en vroeg mij af hoe de snelheid daar is.
En of het verstandig is om over te stappen. Ik wil min 20mb snelheid, moet n.l kunnen gamen online (Xboxlive)

zijn er mensen met ervaring in deze regio.

Ik dank u alvast voor de reacties
Gewijzigd door XS4ALLklant op 26 september 2011, 22:05
 
decbbe9015
Bel de helpdesk, vraag of er mensen in je wijk wonen bij wie ze een lijnmeting kunnen doen. Doe anders zelf de postcode check op de website van XS4ALL en op bbned.nl. De ADSL-tijden zijn met de komst van VDSL zeker veranderd als je binnen anderhalve kilometer van de wijkcentrale woont, op bbned.nl kun je een indicatie krijgen van de mogelijkheden.

Overigens is bij gamen vooral latency belangrijk, en welke poorten je kunt openzetten. Het XS4ALL modem kun je zelf van alles op instellen in ieder geval.
 
XS4ALLklant

Quote

Decibert schreef:

Bel de helpdesk, vraag of er mensen in je wijk wonen bij wie ze een lijnmeting kunnen doen. Doe anders zelf de postcode check op de website van XS4ALL en op bbned.nl. De ADSL-tijden zijn met de komst van VDSL zeker veranderd als je binnen anderhalve kilometer van de wijkcentrale woont, op bbned.nl kun je een indicatie krijgen van de mogelijkheden.

Overigens is bij gamen vooral latency belangrijk, en welke poorten je kunt openzetten. Het XS4ALL modem kun je zelf van alles op instellen in ieder geval.


Nou ik kom bij de postcode check van BBNED op 4mb. Via de poscode check van xs4all zou ik ook 40mb kunnen nemen. Maar dat is snelheid TOT 40mb 4mb is ook tot 40MB. Er wordt nergens aangegeven dat de snelheid van 40mb waarschijnlijk helemaal niet gehaald kan worden. dewijk centrale zou volgens BBNED op ± 5567 meter staan. nou zover ik weet staat er hier een op nog geen 2 km. Een jaar of 5 geleden haalde ik hier max 8mb. Ik geloof niet dat dat inmiddels al verbeterd is.

Toch maar eens een lijn meting aanvragen, maar als ik zo eens om me heen kijk zie ik vooral ZIGGO modems de fritzbox kom ik hier niet tegen
 
decbbe9015
Zo inconsistent zouden de resultaten niet moeten zijn. XS4ALL maakt een schatting van de beschikbare bandbreedte en past daarop aan welke producten ze aanbieden. Als jij op 1,5km van de centrale zit, is 40Mb wellicht wel mogelijk mits VDSL kan (of je dan 30 of 40 haalt kan natuurlijk niemand voorspellen). Dan zou het wel heel gek zijn als bbned denkt dat je op een andere centrale zit die 6 km verderop zit, zou dat zo zijn denk ik dat XS4ALL je überhaupt niks meer aanbiedt.

Maar het kan gebeuren, geen idee welke van de twee fout zit, gaat de helpdesk je vast kunnen vertellen (wel echt kiezen voor technische vragen).
 
hvegt
Een paar opmerkingen zonder dat ik hierbij een te negatieve of positieve indruk achter wil laten.

De ontwikkelingen tav ADSL zitten niet stil, maar VDSL is nog echt niet voor iedereen een groot succes.
Later ... , maar daar heb je nu niets aan.

Onder VDSL wordt de latency waarde hoger. Die latency kun jezelf niet instellen.
En de fritzbox'en voor XS4ALL hebben heel veel aan boord, maar hebben ook wel beperkingen

Als er maar enige twijfel is over de afstand, ga dan heel goed bij jezelf te rade of je de goeie ervaring van nu wil inwisselen voor een andere straks.
Die HD recorder kun je misschien ook op een ander manier wel goedkoop bemachtigen.

Veel succes met je keuze

Henry
Henry
 
XS4ALLklant
Ik zal vandaag of morgen XS4ALL eens benaderen met de vraag of en wat ze mij kunnen leveren.
Er op achteruit gaan, daar ga ik wel een beetje van uit. Maar met alles boven de 20 ben ik al wel tevreden.
Ik had begrepen op dit forum dat TV en internet gescheiden zijn. Dus dat HD kijken geen enkele invloed heeft op het online spelen van Xboxlive games. Of vergis ik me daar in?.

Dat ik ergens anders wel een goedkope HDD receiver zou kunnen score lijkt me niet. Er zijn niet zo veel mogelijkheden.
Ja we hebben canaldigitaal nog, maar die werken maar tot 20mb internet.

Ik heb denk ik weinig keus.
 
decbbe9015
Hm eigenlijk zou ik verwachten dat bij VDSL ook de latency lager ligt, maar ik weet er te weinig van. Ook een helpdesk vraag!

IPTV en Internet maken gebruik van dezelfde bandbreedte. Dus als jij een HD-zender bekijkt (~8-10Mb ) gaat dat van de maximaal beschikbare bandbreedte af. Als er 30Mb beschikbaar hebt en je hebt XSO Lite, ga je dat dus niet merken. Heb je echter 25 Mb ruimte, houd je dus op dat moment wat minder over van je maximum snelheid. In dit voorbeeld ga je met gamen niks merken, maar het kan ook meer invloed hebben afhankelijk van de beschikbare snelheid. SD kost maar ~4Mb, dus dat heeft niet snel dramatische invloed op gamen. Tenzij de bandbreedte maar 12Mb is.

Zie ook http://www.xs4all.nl/klant/televisie/uitleg.php#minimaal
 
XS4ALLklant
Ja ik heb sowieso niets aan hogere snelgheden dan 20mb. aangezien ik oudere laptop DELL inspiron 6400 die max 54mb aankunnen. waar uiteindelijk maar 20-22mb van overblijft.

De xbox360 heeft een A B G N adapter . Maar weet wel dat als ik via Xboxlive een HD film wil kijken. er al gauw wordt gemeld dat ik nu de benodige snelheid niet heb (huidge snelheid 40MCool

voor het gamen op Xboxlive schijn je minimaal 2mb nodig te hebben. Dus dat valt wel mee

Als ze mij hoogstens 8mb kunnen aanbieden en ik ga een HD kijken kan ik volgens het plaatje niet meer internetten. en gamen ook niet.


Ik heb de helpdesk een mail gestuurd inmiddels alweer 3 dagen geleden (is het daar zo druk dan) maar zal vandaag wel even de telefoon pakken. Ik was sowieso van plan om een monteur te laten komen. Deze gaat pas weg als de snelheid van minimaal 18 mb gehaald wordt.


Iemand nog suggesties wat ik allemaal moet vragen aan de helpdesk.
1. Een lijnmeting aanvragen?.
2. wat is de lijn vetraging (latency) ?.
3. welke centrale.?
4. De Fritzbox, haald deze 3 etages nieuwbouw beton?.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 28 2011 12:18:51:
Nou heb geprobeerd te bellen, maar kom als nieuwe klant gewoon in de wacht.
Heb meer dan 10 min zitten wachten.
Ik heb uiteindelijk maar op gehangen. Je zou toch denken dat ze nieuwe potenciele klanten niet zo lang laten wachten.

Dat voorspeld niet veel goeds als je ze echt nodig hebt.
Het beantwoorden van mijn email neemt ook al zo veel tijd inbeslag. misschien is het inderdaad verstandiger om te blijven zitten waar ik zit.

Jammer ik begreep dat de klanten van XS4ALL zo te spreken zijn over de klanten service.
Als ik de consumentenbond mag geloven.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 28 2011 13:00:32:
Update, Na nog eens 8 minuten in de wacht, heb ik dan eindelijk het verlossende woord.
ik zit op 5.600 meter van de wijkcentrale. Mijn maximale snelheid bedraagd daarom 4mb


met 4mb doe je in deze tijd niks. Jammer maar HellaasSad
Beetje vreemd dat ze op de site aangeven dat ik 40mb zou kunnen nemen. Met Hdtv

Bedankt iedereen voor het meedenken.
Aan de extra vragen aan de klantenservice ben ik niet toegekomen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 03 2011 11:40:52:
Update,

Na nog wat email verkeer te hebben gehad met XS4ALL. Geven deze weer aan dat er wel VDSL zou zijn.
En dat ik minimaal 20mb zou moeten halen.

Op de vraag als dit nou niet gehaald gaat worden en als er nou minder dan 20mb beschikbaar is. Kan ik dan van het abonnement af.

Hier op kreeg ik het antwoord, dat ik dan gedowngrade wordt. Ja dat wil ik natuurlijk niet. Ook weten ze niet op welke centrale ik aangesloten ga worden.

Heeft iemand wel de ervaring dat je dan gewoon van het abonnement af kan.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 13 2012 09:40:17:
Hallloooooo is daar iemand
Gewijzigd door XS4ALLklant op 13 januari 2012, 09:40
 
Berend Jansen
Als je een nieuwe hdd recorder zoekt denk dan eens aan de Humax 5050C.
Prima ding.
Enneh... blijf vooral bij Ziggo! Niets ten nadele van XS4ALL, maar adsl is m.i. echt minder snel dan kabel.
 
Lenin
Voor welke toepassing heb je ECHT 20 Mb nodig? Films downloaden?

Met een 4 Mb lijn haal je er eentje binnen in 30 minuten of zo....

Anders neem je een NAS, die ook NZB's kan binnen halen en dan voer je die NAS een stuk of 3-4 NZB's, en dan is ie een nachtje wel zoet. Kan jij gewoon de PC uitzetten.

Als je dan van je werk komt, staan 4 films voor je klaar.


Heb je nu NOG STEEDS die 20 Mb nodig?

Precies, voor Xbox heb je heel weinig bandbreedte nodig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe klant XS4ALL Den Haag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie