obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Vigor vs Fritzbox
mambaum
Ik draai al jaren een Vigor 2820Vn, terwijl mijn buurman (flat) een FritzBox 7340 gebruikt.
Ik heb nu SNR 6dB en loopt att. 14dB, terwijl mijn buurman SNR 21dB en line att. 8dB heeft.
Weet iemand of de FritzBox die waarden per ongeluk omdraait? Ik geloof namelijk niet in een factor 4 kortere effectieve kabellengte als we beiden aangesloten zitten op een kastje wat zo'n 500m verder op zit. Ook de SNR ratio van mijn buurman zou wel erg ongelooflijk hoog zijn.
Ik zit inmiddels rechtstreeks met mijn router (via Cat5e kabel ~12m) aan het ISRA punt...geen contactdoos meer ertussen. Maakte trouwens met een waardeloze flatcable, een antieke splitter (MxStream tijdperk >10j geleden) en 2 stekkerverbindingen extra niet echt een verschil t.a..v. SNR en zo'n 9db in loop att.

Verder had ik vorige week erg veel problemen met de verbinding, maar draai ik nu al weer een heel etmaal zonder enige TX of RX CRC errors.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vigor vs Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Mega trage Draytek Vigor 130 XS4ALL met eigen modem/router : 3 03 mei 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie