obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je ervaringen en problemen met de gratis beveiligingssoftware van XS4ALL
Ik ben tevreden over F-Secure
Ja Ja 18%[2 stemmen]
Nee Nee 73%[8 stemmen]
Nog niet geïnstalleerd Nog niet geïnstalleerd 0%[0 stemmen]
Ik gebruik iets anders dan McAfee of F-Secure Ik gebruik iets anders dan McAfee of F-Secure 9%[1 stem]
Totaal stemmen : 11
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen met F-Secure
ArchStanton
Ik heb F-Secure 2011 nu 2 weken in gebruik. Installatie gebruikt heel veel resources, mijn netbookje liep bijna vast. Het dagelijks gebruik is verder prima, bij de eerste scan vond hij wat rommel die niet eerder was opgemerkt door McAfee, maar niets om over naar huis te schrijven. De Browsing Protection heb ik uitgeschakeld, want zowel Firefox7 als IE9 werd er verschrikkelijk langzaam van. (Zowel op het netbook als op mijn notebook met Mobile I7 quad-processor). De firewall werkt ook prima, het is is eigenlijk verbazingwekkend om te zien hoeveel programma's er op internet willen. De upgrade naar versie 2012 is sinds vorige week op de site van F-Secure te downloaden, maar het serienummer van XS4All wordt niet herkend. Je moet dus wachten tot deze versie bij XSAll te downloaden is. Virusdatabase- en andere updates worden uiteraard wel dagelijks geïnstalleerd.
 
Baracqui
Ik heb F-Secure nu twee weken in gebruik. Ik ga het er nu afhalen. Ik word er erg moe van dat als ik een scan uitvoer, mijn hele pc platligt. Het programma gebruikt maar liefst 98% van mijn systeemresources. Vind ik wat veel (dit is een understatement).
Daarnaast duurt een scan erg lang: na 2 uur had het prog ongeveer 1/3 van mijn pc gescand.
Als iemand een manier weet om de scan minder beslag te laten leggen op mijn pc haoud ik me aanbevolen. Maar ik ga weer terug naar Zonealarm en Avast.
 
alfranatic
Ik heb F-secure sinds 10 dagen of zo erop en het blijkt,dat het f (sec) proggie onder windows 7 ultimate 64 bits rare kuren vertoont.
Op de x86/32bits laptopjes doet hij prima...
edoch op mijn x64 core i7 desktop blijkt hij met sommige compleet ongevaarlijke progjes,etc. niet te kunnen en vooralniet te willen samenwerken..@#$%^&*(

Ik heb al een clean install moeten doen..@#$%^#$%#$%..!!!!!!!

Pas op dus,niet installeren:
1by1
coretemp 64bits
aanverwante gadgets en monitortjes
overclockingtools,ja zelfs als ze van de fabrikant van je moederbord zijn..

P.S. ik weet niet welke versie ik heb....
 
PvG482

Quote

Baracqui schreef:

Ik heb F-Secure nu twee weken in gebruik. Ik ga het er nu afhalen. Ik word er erg moe van dat als ik een scan uitvoer, mijn hele pc platligt. Het programma gebruikt maar liefst 98% van mijn systeemresources. Vind ik wat veel (dit is een understatement).
Daarnaast duurt een scan erg lang: na 2 uur had het prog ongeveer 1/3 van mijn pc gescand.
Als iemand een manier weet om de scan minder beslag te laten leggen op mijn pc haoud ik me aanbevolen. Maar ik ga weer terug naar Zonealarm en Avast.


Het is een heel oud probleem van Fsecure. Wij hebben er zakelijk ook mee geworsteld en uiteindelijk opgegeven.
Naast het scannen wordt ook het openen van webpagina's, het starten van applicaties etc. merkbaar trager. Het lijkt dan alsof er overal 'pauzes' zijn gekomen. Niet 1 keer, maar bij elke actie die je doet. Ik heb dit nu, na deze installatie ook weer mogen mee maken. Ik heb het 5 dagen geprobeerd.
Haal het eraf en alles werkt weer normaal.
 
fmrama
Hallo,

Ik gebruik F Secure al een aantal weken. Eerst op een acer laptop met XP en daarna ook op asus laptop met win7 HP 64b.
Ik ervaar geen problemen. Aan de standaard instellingen heb ik niks gewijzigd. Voordien had ik Panda IS. Deze heb ik zelf eerst verwijderd, dus niet door F secure installatie laten doen.
Het scanen gaat zelfs iets sneller dan bij Panda. Ik moet wel bekennen dat ik bij een totale systeemscan de laptop niet gebruik. Dit scanen doe ik 1xper week , duurt nog net geen uurtje.
Het wachten is nu alleen nog op de versie 2012.

vr.gr
fmrama
 
fredzee
Mijn ervaringen: F secure netwerkverbinding storing
 
carboxy
F-Secure ge-installeerd op PC met XP en office 2000 (oud he), en leek best te werken (wel wat probleempjes met firewall instellingen om binnen lokale netwerk op shares/NAS te kunnen). Totdat bleek dat Outlook nooit echt afsloot bij Exit. Vervelend bij weer opstarten van Outlook of afsluiten pc. Alle e-mail settings in F-Secure uitzetten hielp niets. Uiteindelijk F-secure verwijderd en geen problemen meer. Nu maar Avast gebruiken; geeft dat Outlook-probleem ook niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met F-Secure', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
F-Secure Banking Protection banner beveiligingssoftware : 5 08 feb 2021
Traag updaten F-Secure SAFE beveiligingssoftware : 1 26 dec 2020
F-Secure & Microsoft Edge Chromium beveiligingssoftware : 3 19 mrt 2020
Samsung tablet crash na F-secure installatie Wat ontbreekt er op dit forum? : 8 08 aug 2019
F-Secure geeft opstart problemen Mojave beveiligingssoftware : 1 26 mei 2019
Advertentie