obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van XS4ALL, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Aansluiting volgen
Retort308
Hoi, Ik ben nieuw hier, sinds december heb ik mij aangemeld voor een internet en telefonie abbo bij XS4all.(100mb)
Doel van mijn topic is om info te leveren over de levering van deze dienst bij ons thuis.

Status van de bestelling:

Op 23 januari is de "lijn" vrijgegeven aan XS4all door Reggefiber.
Postcode " 2135JB.

Vanaf dit moment (nu 2 dagen geleden) kan XS4all mij bellen om e.e.a. te regelen m.b.t. de aansluiting. Wachten dus

(Vorige provider was Ziggo. Overstap wegens onbetrouwbare snelheden op internet. De beloofde 120 MB werd teveel niet gehaald. Ook telefonieproblemen.
Dit topic is echter niet bedoeld om mijn keuze voor de overstap toe te lichten, alleen om voor belangstellenden inzichtelijk te maken wat mijn ervaringen met XS4all zijn vanaf het begin van de aansluitingsprocedure.)

In de meterkast nu nog alleen de werkeloze Fiber-optic Termination Unit. (wat een woord......)

Wordt dus vervolgd, indien er nieuws is inderdaad.Smile
 
Access
Ik zie het vervolg met belangstelling tegemoet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Retort308

Quote

Retort308 schreef:

Hoi, Ik ben nieuw hier, sinds december heb ik mij aangemeld voor een internet en telefonie abbo bij XS4all.(100mb)
Doel van mijn topic is om info te leveren over de levering van deze dienst bij ons thuis.

Status van de bestelling:

Op 23 januari is de "lijn" vrijgegeven aan XS4all door Reggefiber.
Postcode " 2135JB.

Vanaf dit moment (nu 2 dagen geleden) kan XS4all mij bellen om e.e.a. te regelen m.b.t. de aansluiting. Wachten dus

(Vorige provider was Ziggo. Overstap wegens onbetrouwbare snelheden op internet. De beloofde 120 MB werd teveel niet gehaald. Ook telefonieproblemen.
Dit topic is echter niet bedoeld om mijn keuze voor de overstap toe te lichten, alleen om voor belangstellenden inzichtelijk te maken wat mijn ervaringen met XS4all zijn vanaf het begin van de aansluitingsprocedure.)

In de meterkast nu nog alleen de werkeloze Fiber-optic Termination Unit. (wat een woord......)

Wordt dus vervolgd, indien er nieuws is inderdaad.Smile



Oeps, zie ik ineens dat een reactie van XS4all voor het plaatsen van de NTU met monteur wel zo'n 3 weken kan duren.(RTFM oftewel zie: http://www.xs4all.nl/consument/glasvezel/internetbellen.php#_internet__faq__overstappen )

en dan onderaan de pagina. Mijn hoop om op 1 maart aangesloten te zitten zal wel tevergeefs zijn. Snik................Sad

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 01 2012 12:50:59:
update 1 februari 2012

Mooi dat ik toch eens weer gebeld heb, mijn aanvraag was niet doorgekomen, wel de inschrijving, maar verder niet.
Er moest lang gezocht worden, maar uiteindelijk staat e.e.a. nu op de rails. Ik krijg een mailtje, en een telefoontje van een monteur voor een afspraak.
Uiteindelijk gaat alles bij elkaar nog wel een maand duren, dat zat er wel in, nu weer verder wachten.
Dat T-, daar ben ik maar niet over begonnen, eerst dit maar eens afhandelen.Wink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 02 2012 11:02:51:
Update 2 februari

Ik zit in de pipeline !! Ineens werd ik gebeld of ik tijdelijk internet wil. Dat is op zich vreemd, want dat had ik niet gevraagd, maar dat was in het geval ik nu geen provider zou hebben of zo.En dat is niet het geval, maar toch een aardige geste van XS4ALL. En de plaatsing van de Fritzbox zou volgens haar ook niet lang op zich laten wachten. Klinkt goed.Grin

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 22 2012 14:23:38:

Quote

Retort308 schreef:

Quote

Retort308 schreef:

Hoi, Ik ben nieuw hier, sinds december heb ik mij aangemeld voor een internet en telefonie abbo bij XS4all.(100mb)
Doel van mijn topic is om info te leveren over de levering van deze dienst bij ons thuis.

Status van de bestelling:

Op 23 januari is de "lijn" vrijgegeven aan XS4all door Reggefiber.
Postcode " 2135JB.

Vanaf dit moment (nu 2 dagen geleden) kan XS4all mij bellen om e.e.a. te regelen m.b.t. de aansluiting. Wachten dus

(Vorige provider was Ziggo. Overstap wegens onbetrouwbare snelheden op internet. De beloofde 120 MB werd teveel niet gehaald. Ook telefonieproblemen.
Dit topic is echter niet bedoeld om mijn keuze voor de overstap toe te lichten, alleen om voor belangstellenden inzichtelijk te maken wat mijn ervaringen met XS4all zijn vanaf het begin van de aansluitingsprocedure.)

In de meterkast nu nog alleen de werkeloze Fiber-optic Termination Unit. (wat een woord......)

Wordt dus vervolgd, indien er nieuws is inderdaad.Smile



Oeps, zie ik ineens dat een reactie van XS4all voor het plaatsen van de NTU met monteur wel zo'n 3 weken kan duren.(RTFM oftewel zie: http://www.xs4all.nl/consument/glasvezel/internetbellen.php#_internet__faq__overstappen )

en dan onderaan de pagina. Mijn hoop om op 1 maart aangesloten te zitten zal wel tevergeefs zijn. Snik................Sad

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 01 2012 12:50:59:
update 1 februari 2012

Mooi dat ik toch eens weer gebeld heb, mijn aanvraag was niet doorgekomen, wel de inschrijving, maar verder niet.
Er moest lang gezocht worden, maar uiteindelijk staat e.e.a. nu op de rails. Ik krijg een mailtje, en een telefoontje van een monteur voor een afspraak.
Uiteindelijk gaat alles bij elkaar nog wel een maand duren, dat zat er wel in, nu weer verder wachten.
Dat T-, daar ben ik maar niet over begonnen, eerst dit maar eens afhandelen.Wink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 02 2012 11:02:51:
Update 2 februari

Ik zit in de pipeline !! Ineens werd ik gebeld of ik tijdelijk internet wil. Dat is op zich vreemd, want dat had ik niet gevraagd, maar dat was in het geval ik nu geen provider zou hebben of zo.En dat is niet het geval, maar toch een aardige geste van XS4ALL. En de plaatsing van de Fritzbox zou volgens haar ook niet lang op zich laten wachten. Klinkt goed.Grin


UPDATE 22feb 2012

Vandaag plots een mail van XS4All dat automatische portering en opzeggen bij glasvezeldiensten niet mogelijk is en of ik e.e.a. maar zelf wil regelen.
Vreemd. Want wist niemand bij XS4ALL dat dan niet eerder? Want wie ik ook sprak aan de telefoon, allemaal zeiden ze dat het vanzelf voor elkaar kwam...... Niet dus.
Evengoed dus mijn oude provider gebeld, en alles snel geregeld. Toen weer XS4ALL gebeld, die hadden duidelijk wat meer tijd nodig, maar nu zou het toch vanzelf moeten gaan.
Dat wil zeggen dat ik gebeld ga worden door iemand van zo'n ingehuurde firma om een afspraak te maken voor een monteur. Dat moet dan tussen 1 en 15 maart gaan gebeuren.
Onuitstaanbaar als je afhankelijk bent van zoveel partijen.
Kan bijna niet wachten.
Over wachten gesproken, ik durf niets te vragen over dat T-shirt, want daar wacht ik al 2 en een halve maand op. Wel steeds emails dat hij er nu echt aankomt. Tja, geduld is een schone zaak.
Wordt vervolgdWink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 23 2012 18:45:54:
UPDATE 23 FEB. 2012

Tsjonge, nu gaat het in een keer wel erg snel. Wordt ik gebeld door de fa. Gideon (?) en komt de monteur op 6 maart. Wel willen ze de TV ook installeren, dat is niet de bedoeling, maar dat begrepen ze snel.

Nu moet het modem nog snel geleverd worden, maar langzaamaan krijg ik een beetje vertrouwen in de zaak.

Wordt vervolgd.Wink
Gewijzigd door Retort308 op 23 februari 2012, 18:45
 
Berry
Bij mij ging het gelukkig allemaal wat sneller.
Hou je er trouwens wel rekening mee dat op het moment dat de lijn wordt vrijgegeven, dat dan ook je abonnement in gaat?! Als ik jou was zou ik dat tijdig aangeven (ivm met automatische incasso) en een restitutie vragen. Bij mij zat er uiteindelijk 3 weken tussen het vrijgeven en de installatie, ik kreeg 1 maand (extra) internet voor niks.

Succes!
 
Retort308
UPDATE 24 feb 2012

Vandaag ineens het modem gearriveerd. De firma Guidion belde voor een afspraak voor de monteur, dat wordt 6 maart.
Vreemd alleen dat er bij het modem een brief zat van XS4ALL waarin door hun "bevestigd" wordt dat "Internet en Bellen" 2 maart wordt opgeleverd.(?)
Zit er dan een verschil in oplevering en installatie door de monteur? Maandag eens bellen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 25 2012 19:52:47:
Oeps, dan klinkt ingewikkeld, Opleveren, vrijgeven, installeren, daar ga ik maandag ook eens achteraan. Want goede service is mooi, maar transparante afspraken is nog beter.

bedankt voor de tip.

grtz, Frans




Quote

Berry schreef:

Bij mij ging het gelukkig allemaal wat sneller.
Hou je er trouwens wel rekening mee dat op het moment dat de lijn wordt vrijgegeven, dat dan ook je abonnement in gaat?! Als ik jou was zou ik dat tijdig aangeven (ivm met automatische incasso) en een restitutie vragen. Bij mij zat er uiteindelijk 3 weken tussen het vrijgeven en de installatie, ik kreeg 1 maand (extra) internet voor niks.

Succes!


Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 25 2012 19:52:48:
Oeps, dan klinkt ingewikkeld, Opleveren, vrijgeven, installeren, daar ga ik maandag ook eens achteraan. Want goede service is mooi, maar transparante afspraken is nog beter.

bedankt voor de tip.

grtz, Frans




Quote

Berry schreef:

Bij mij ging het gelukkig allemaal wat sneller.
Hou je er trouwens wel rekening mee dat op het moment dat de lijn wordt vrijgegeven, dat dan ook je abonnement in gaat?! Als ik jou was zou ik dat tijdig aangeven (ivm met automatische incasso) en een restitutie vragen. Bij mij zat er uiteindelijk 3 weken tussen het vrijgeven en de installatie, ik kreeg 1 maand (extra) internet voor niks.

Succes!

Gewijzigd door Retort308 op 25 februari 2012, 19:52
 
decbbe9015
Het is niet zo heel ingewikkeld: er is een bepaalde datum van waaraf het abonnement loopt en er "signaal" op het glas staat en een moment waarop de monteur langskomt.
 
Retort308
UPDATE 8 maart 2012
Eindelijk is het zover.
De grootste problemen de laatste dagen waren de communicatie met Guidion, waar zieken waren, aantal keren afgezegd, erg moeizaam nieuwe afspraak kunnen maken. Veel misverstanden aldaar, veel dubbele en nutteloze telefoontjes. Wel steeds erg correct en erg aardig.

8 maart dus eindelijk de monteur. Steeds wil iedereen de tv ook aansluiten terwijl daar nooit sprake van is geweest. Ik kon helaas niet zelf bij de montage aanwezig zijn.
Dat zorgde ervoor (had al wel een kattebelletje met"wensen" achtergelaten), dat er toch wel een soort van puinhoop ontstond toe ik thuiskwam.

Mijn oude router (die die snelheden niet aan zou kunnen werd nog steeds gebruikt, en het Fritzbox modem/router was een soort doorgeefluik.
De windows laptops waren verbonden met internet, de mac kreeg hij niet aan de praat. Terwijl ik het instelscherm voor hem al had klaargezet.
(Later bleek dat ondanks de dhcp, de apple niet de juiste dns servers overnam.)

Zelf maar de meterkast ingedoken, en nu met behulp van de uitstekende xs4all helpdesk het zaakje klip en klaar ingesteld gekregen.
Telefoon volgt nog, dat komt pas als de telefoon bij ziggo uitvalt. Kwestie van draadje oversteken in FON1.

Snelheden volgens speedtest.net: 100 mbps down, 73mbps up, en een ping van 4 ms.(!)

Dat die uploadsnelheid steeds bij elke gebruikte server 25% achterblijft is mij een raadsel, evenals de fluctuerende downloadsnelheid vanaf newsxs via NNTP, daar zie ik toch nog schommelingen, terwijl ik daar een rechte streep had verwacht. Maar misschien ben ik een kniesoor.

Ook een vreemd iets is, de snelheid binnen mijn gigabitnetwerk. Dat had de monteur op 100mb/s laten staan, later bleek (die xs4all man aan de telefoon had er echt verstand van) dat dat per uitgang in de fritzbox valt in te stellen.
Eenmaal veranderd en heb ik nu weer een echt gigabit netwerk.

Resumé: ( en dan stel ik voor dit draadje te sluiten)

1.De interne communicatie bij XS4ALL loopt (nog) niet erg denderend, je moet er steeds bovenop zitten. Opmerkingen als " u wordt vanzelf teruggebeld" niet vertrouwen, zelf een vinger aan de pols houden.

2.Tot op gisteren (!) was bij XS4ALL onduidelijk dat ik geen tv maar wèl telefoon af wilde nemen. Interne communicatie weer.(of registratie zo je wilt)

3. De firma Guidion blinkt uit in vriendelijkheid, maar heeft een fors gedecompenseerde administratie. Ze lijken alert, maar werken veelal langs elkaar heen ( meerde malen voor hetzelfde door verschillende medewerkers benaderd, dus veel misverstanden over door hun verzette afspraken.)

4. Met alle respect,( en ik wil niet eigenwijs overkomen) maar ondanks de vriendelijke inzet van de Guidion "expert" had ik deze klus sneller en beter zelf kunnen doen.
Jammer, ik had er zelf bij willen zijn, dus ook hier geldt: ZELF een vinger aan de pols houden.

5.Let op, in mijn geval duurde e.e.a. toch wel zo'n 3 maanden bij elkaar, vanaf voorinschrijving tot aan daadwerkelijke verbinding. Dat dit meerde oorzaken had moge blijken uit het voorgaande.


Ik hoop dat er mensen zijn die iets hebben aan dit persoonlijk inkijkje in de glasvezelaansluiting van XS4ALL.

groeten FransCool
 
decbbe9015
Wat de upload betreft: de servers van speedtest kunnen hem gewoon niet aan. Je kunt het eigenlijk alleen testen door te ftp'en naar een eigen server die dat wel aankan, tenzij er ergens een andere speedtest voor is waar ik nog niet van heb gehoord. Ik kan me voorstellen dat de helpdesk daar wel iets voor weet, zij moeten immers ook kunnen meten of de "gegarandeerde" uploadsnelheid behaald wordt.
 
Retort308
@Decibert, dat is natuurlijk waar, die sites hebben ook hun beperkingen. Ik zit er ook niet echt mee, en ik denk dat ik XS4all daar niet echt het vel over de neus zal halen.

Ik zal idd terzijnertijd eens iets uploaden (usenetserver of zo), en dan gaan kijken.Bedankt voor je antwoord. Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Aansluiting volgen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software Algemeen : 21 22 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Aansluiting Fon 1 per ongeluk gewist! Eigen telefoon netwerk : 4 08 aug 2020
1 April 2019, Nieuwe Fritz!Box !! Fritzbox : 3 19 aug 2019
Nieuwe bugs 7581 fritz 7.01 Fritzbox : 37 30 jul 2019
Advertentie