obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Tegenvallende snelheid FritzBox 7390 icm glasvezel
artisvolta
Sinds begin december 2011 overgeschakeld van DSL van XS4ALL naar glasvezel 100/100 van XS4ALL. Daar zou je toch een aardige down & uploadsnelheid verwachten. Maar het door XS4ALL geleverde FritzBox 7390 modem valt echt ZWAAR tegen. Zowel de LAN als WLAN verbinding zijn niet vooruit te branden. Zowel over IPv6 als over IPv4 komt het veel te vaak voor dat willekeurige websites (google/nu.nl/facebook/linkedin etc.) niet willen laden of zelfs timed out raken. Het enige dat XS4ALL tot nu toe heeft laten doen is het meten van de glasvezelverbinding. Na meting komt het gemiddeld op 87Mbits, wat best een aardige snelheid is. Echter daar ligt volgens mij niet het probleem. Ik heb meer het gevoel dat er iets 'rammelt' tussen de Genexis (= de NTU waar de glasvezel op aangesloten is) en de FritzBox 7390. Verder alles al geprobeerd, firmware update voor de FritzBox7390, nieuw UTP-kabeltje tussen NTU en FritzBox en zelfs een kompleet nieuw modem gekregen van XS4ALL, maar helaas de up- & downloadsnelheid blijft een probleem.

Heeft iemand soortgelijke problemen (gehad) met de combinatie XS4ALL glasvezel 100/100 & de FritzBox7930 en zo ja hoe zijn die problemen opgelost???
 
BT1000
Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die, als er iets nieuws uitkomt, dit meteen gaan aanvragen.

Waarom niet wachten totdat deze techniek iets volwassener is geworden, en de meeste kinderziektes eruit zijn gehaald?

Een ander voorbeeld is TV via XS4all, ook zo'n succesnummer (maar niet heus), gezien de reacties op het forum.
 
kenneth79
@artisvolta, Ik heb zelf een Fritzbox 7390 modem aangeschaft voor mijn Ziggo 120 Mbits verbinding. In eerste instantie bereikte ik maar 90 a 95 Mbits. Ik vroeg me af waardoor dat kwam. Nu is het zo wil je 100Mbits kunnen binnen halen of hoger, moet je apparatuur ook aan bepaalde eisen voldoen....

Je PC moet minimaal een dualcore pc zijn, je hebt een Gigabit ethernet kaart nodig. En nog belangrijker, in de fritzbox moet je je lan verbindingen op Gigabits Lan zetten (1000Mbits), standaard staan alle LAN poorten op 100 Mbits.

Dit jaar zullen de eerste 500 Mbits verbindingen op de prop komen, maar als je een oude pc heb en een 100 Mbits lan ethernetkaart, zal je die 500 Mbits ook niet binnen halen, ik vraag me dan ook af of je wel aan de bovenstaande eisen voldoet, en misschien nu zomaar XS4ALL een slechte reputatie geeft.

En waar heb je je snelheid getest? op een commerciele site of een onafhankelijke zoals http://www.speedtest.net

En owja draadloos, zul je nooit en tennimmer je maximale download en upload behalen!!!

EN TV heb ik ook van XS4ALL via ADSL via een Fritzbox 7340, ik heb ook diverse problemen gehad, happert beeld etc... Ik had het draadloos ( via Devolo's) en ben erachter gekomen dat door WIFI signalen(ik heb zelf 3 WIFI netwerken in huis en in me omgeveing scan ik minimaal 10 andere netwerken) het radio signaal van een devolo gestoord kan worden. Heb me TV nu bekabeld aangesloten en sinds dien heb ik nergens meer last van.
Gewijzigd door kenneth79 op 05 februari 2012, 12:38
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tegenvallende snelheid FritzBox 7390 icm glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
informatie voorziening glasvezel aanleg XS4ALL Glasvezel diensten : 28 15 jun 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie