obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
VDSL modem achter firewall - iemand oplossing?
robbic1
Allereerst mijn vraag:
Ik wil een vdsl abonnement met 1 ipadres, achter een firewall plaatsen, waarbij de firewall het externe(wan) ipadres krijgt.
Dus: Internet(xs4all basic) > Modem(Fritzbox7360) > Firewall(Zywall35)

Onze situatie:
Wij hebben van Xs4all een Basic vdsl abonnement. Hierbij krijg je een fritzbox 7360 modem.
Op dit moment krijgt de fritzbox het wan ipadres en deelt de fritzbox via dhcp zelf ipadressen uit. waardoor ik een ander ipadres(Lan) op mijn zywall35(firewall) krijg.
Hiermee kan ik mijn firewall niet instellen, dat kan alleen met een wan adres op mijn firewall.

Vroeger met adsl, kreeg je ook 1 ipadres, maar kon je de speedtouch modems instellen middels spoofing.
Hierdoor kreeg je toch een wan adres op je firewall. Zo'n soort situatie wil ik weer graag.

Ik hoop dat iemand hiervoor een goede oplossing heeft.
Mvg Robert
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VDSL modem achter firewall - iemand oplossing?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firewall (uitgaand) Fritzbox : 6 05 mrt 2022
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!Box to act as DSL Modem Only? Fritzbox : 8 17 apr 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
Advertentie