obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ntfs USB disk aan fritzbox
lsluijter
Volgens de documentatie zou een fritzbox 7390 met recente firmware ( ik heb Firmware-Version 84.05.06 ) , ook NTFS schijven aan moeten kunnen.
Maar , helaas, een of meerdere FAT usb devices (al dan niet via powered hub ) worden zonder problemen gezien, maar geen NTFS.

Is het iemand al gelukt om NTFS formatted disks aan te sluiten? ( NTFS nodig voor large files)

Loek
 
Co
Waarom formateer je de schijf niet gewoon naar ext3 of ext4?
 
lsluijter

Quote

Co schreef:

Waarom formateer je de schijf niet gewoon naar ext3 of ext4?


Het fritz boek zegt: FAT, FAT32 of NTFS. Ik heb nog geen EXT3/4 schijf geprobeerd.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2012 12:34:17:
EXT2/EXT3/EXT4 gaat probleemloos, zoals verwacht, al staat dat niet in het boek.

Maar het gaat om NTFS. Dit hoort te werken. Niemand? I zal eens op fritz.de kijken.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 11 2012 13:04:56:
niet fritz.de maar www.avm.de uiteraard..
Loek

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 12 2012 13:17:27:
na intensief testen:

Ik heb eerst gezorgd dat mijn NTFS schijf vrij was van fouten, door met een win7 systeem CHKDISK /F te doen, en daarna "safely remove". Toen de schijf aan de Fritzbok gehangen, maar alles bleef stil....

Door meerdere malen op REFRESH te drukken (pagina HOME network-> USB devices) via de FRITZBOX interface, heb ik de 7390 er van weten te overtuigen om toch maar mijn 2TB NTFS schijf te mounten.


Ik heb nu usb storage media geformatteerd met FAT(16), FAT32, NTFS, EXT2 en EXT3 aan kunnen sluiten aan de FritzBox 7390. EXT4 niet, dat is niet gesupport.

Een EXT4 schijf geeft de volgende meldingen in de log:
11.03.12 21:07:20 USB device 1008 unplugged
11.03.12 21:06:44 Could not mount the partition TOSHIBA-USB3-5--HDD-01. It does not contain a supported file system.
11.03.12 21:06:30 USB device 1008, class \"USB 2.0 (hi-speed) storage\", plugged in

Voor bijvoorbeeld EXT3 ziet het er zo uit:
11.03.12 21:22:20 Partition mounted in TOSHIBA-USB3-5--HDD-01
11.03.12 21:22:14 USB device 1009, class \"USB 2.0 (hi-speed) storage\", plugged in
Gewijzigd door lsluijter op 12 maart 2012, 13:17
 
sirtsc
Je zal moeten leten op de volgende zaken:

- UPnP moet aanstaan, de FB kent tevens een UPnP-AV functie

- de functies USB-netwerkmedium, mediaserver & FTP kan je alleen gebruiken als de USB Remote Connection voor USB-opslagmedia NIET is geactiveerd - dan is het wel zo dat je ALLEEN FAT toegang hebt en GEEN NTFS
(zie ook pagina 56 NL installatieboekje


- WIL je een NTFS schijf gebruiken, dan is dit ALLEEN mogelijk als de USB Remote Connection AAN staat - let op - isochrone USB wordt NIET ondersteund.
zie blz 65 van de dutch installatie manual
- wat ook belangrijk is, als je dit doet zorg er dan voor dat maar 1 PC toegang heeft aangezien sharing onmogelijk is
- zo ook dat FTP, mediaserver NIET kan worden gebruikt

het is dan ook OF het ene OF het andere - OF als NAS (met FAT) gebruiken OF als remote opslag onder NTFS (backup bv)

hiermee wordt dan ook het manco duidelijk - de USB is puur bedoeld om een centrale printer aan te sluiten, als FAX-medium - en NIET voor opslag als een file-server gelijke - Media-server (-AV) is totaal iets anders dan een file-server.

Ronald
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ntfs USB disk aan fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie