obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wat is er mis met radio luisteren?
fsvisser
Er worden op dit forum een aantal vragen over radio gesteld, maar hierop wordt helaas niet gereageerd. XS4ALL besteed zelf ook geen enkele aandacht aan radio, behalve dat er gemeld word hoeveel radiozenders je kunt ontvangen. Erg jammer.

De internet-diensten worden vanaf april 2012 fors uitgebreid, maar wederom geen woord over radio. De prijsverhoging hoef ik pas vanaf 1 januari 2013 te betalen. Prachtig, maar ik ben niet zo geïnteresseerd in al die zenderpakketten en HD-zenders. Ik wil gewoon graag weer mijn tuner kunnen gebruiken om naar de radio te luisteren en zenders te selecteren. Via de Motorola VIP1963 is dat vrijwel onmogelijk. Je gaat toch niet de televisie aanzetten omdat je naar de radio wilt luisteren?
Ik heb al een losse antenne gekocht om via de ether te luisteren, maar die kwaliteit is heel erg slecht, dus geen optie. Straks moet ik nog een antenne op het dak zetten.

Zou XS4ALL hier alsjeblieft een oplossing voor kunnen bedenken? Er is echt meer onder de zon dan de vele baggerzenders op televisie. Ik ben al die real-live programma's, soaps en romantische komedies echt beu.
 
Access
Geen oplossing van Xs4all, maar je zou kunnen overwegen een internet radio of losse module te kopen. Via wifi haalt die dan van internet zijn radiostations in uitstekende kwaliteit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fsvisser
Ik ga er naar kijken. Bedankt voor de reactie.
 
sirtsc
kijk eens naar deze link http://www.fm88-108.nl/radio/?home
of alhier http://www.fm88-108.nl/radio/?eu-nede...q=1566#113

kan jij je lol voorlopig wel op, waarom via de ether terwijl het allemaal op internet te vinden is ?

succes
 
5to12
Radio beluisteren is via internet is mooi wanneer je kunt kiezen.
Tot nu toe kunnen wij als abonnee NIET kiezen.
Wij krijgen een muziek fruitmand vol "aanbod".
De zenders die ik via FM analoog kon ontvangen zijn NIET te vinden op het digitale netwerk van XS4All.
Ben ik digitaal dan beter af met het radio aanbod?

XS4All kan hier zijn dienstverlening nog zeker verbeteren. Bye-sad
 
5to12
Internetgeluidsweergave heeft NIET de kwaliteit voor de Hifi liefhebbers.
Als het om alleen ontvangst en weergave gaat is er op digitale uitzendingen nog erg veel te verbeteren.
Het verschil hoor je niet op je PC ..... Muziek is beleving....maar ervaar je ! Kiss
 
dnatris
Hallo st12,

Ik ben het met je eens dat goede geluidsweergave belangrijk is. Met de goede apparatuur (Sonos, Bluesound) in combinatie met goede zenders (Radio Paradise) is de kwaliteit uitstekend. Ook via BBC 3 is de kwaliteit zelfs beter dan FM. Ook de Nederlandse publieke zenders zijn echt goed. Natuurlijk als je een goede FM-tuner hebt en goede geluidsapparatuur van boven de tweeduizend Euro dan is het ander verhaal ...

Groeten,

D. de Natris
 
5to12
Ik ben blij te horen dat je me begrijpt.
We zijn het eens mbt geluidskwaliteit....Wink

Mvgroet,
 
Gondelier
Beste XS4ALL-ers, dat radio probleem is ook de reden waarom wij geen TV en Radio van XS4ALL nemen maar gewoon bij UPC blijven ( ook verschrikkelijk maar oké ). Wij hebben in de huiskamer + slaapkamer altijd de Radio aan staan met de HIFI apparatuur, hiervoor zouden wij de TV aan moeten zetten en in mijn kantoor zou ik een televisie moeten kopen, m.a.w. 3 televisies aan per dag x 365, tel uit je winst. De enige die op dit moment radio- en analoge TV mee-leveren met b.v. Glasvezel is Telfort. Daar kun je ook de coax laten liggen en gebruiken op de radio's en TV's boven. Met vriendelijke groet,
Gondelier.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is er mis met radio luisteren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Radio luisteren via optische digitale in-/uitgang? Algemeen : 5 26 jun 2021
Loading current radio chan. met Tr064 Fritzbox : 1 03 feb 2020
Optisch geluid, radio aan, tv uit. Kan dat? TV Problemen : 5 18 dec 2019
internet radio valt steeds weg Algemeen : 2 15 dec 2018
Radio valt regelmatig weg. Algemeen : 1 30 sep 2017
Advertentie