obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Aanvraag glasvezel (A'dam) duurt al bijna 3 maanden
jwillemse
Ik word langzaam helemaal gek van XS4ALL.
Heb begin maart 100 Mbit glasvezel met TV aangevraagd. Met XS4ALL besproken dat ik 23 april aangesloten zou worden, dus per die datum mijn glasvezel bij InterNLnet opgezegd en UPC TV per 1 april.
Maar ja op 23 april gebeurde er niets. Na veel bellen en vaak afgewinpeld te zijn (pakket met modem is onderweg, daarna zou ik aangesloten worden, pakket is al bij de buren afgegeven, ik zou al aangesloten zijn) hoorde ik uiteindelijk dat er geen aansluitingen meer vrij zijn in de wijkcentrale. Dit zou in week 18 worden opgelost en dan zou ik meteen aangesloten worden. Week 18... Geen aansluiting, geen modem, niets. Dus weer vele malen bellen. "Nee meneer, u moet maar even afwachten, dan komt het goed."
Week 19, week 20, niets. Nog een aantal keer gebeld en gemaild en uiteindelijk blijkt dat de wijkkast in week 22 wordt uitgebreid. Dat is intussen 2 weken geleden, maar nog steeds geen internet en TV. Afgelopen woensdag weer gebeld en ja hoor! Vandaag (vrijdag) zou ik aangesloten worden. Het moden en de TV ontvangers zouden die dag verzonden worden. Donderdag niets ontvangen, dus vandaag vol verwachting afgewacht. Geen modem en geen aansluiting. Dus weer gebeld. Nu is mijn aanvraag GEANNULEERD! Geannuleerd? Of ik maar even opnieuw een aanvraag in wil dienen.
Echt XS4ALL, dit slaat echt alles. De aansluitingen worden dan welliswaar niet door jullie zelf verzorgd maar door BitStream, maar ga er nou eens achteraan bij hen waarom ik al 3 maanden zit te wachten zonder internet en TV!
Het meest irritante is nog dat je iedere keer aan het lijntje wordt gehouden door de klantenservice en iedere keer een ander verhaal te horen krijgt. Ik zou al 8x teruggebeld worden, maar dat is keer op keer niet gebeurd. Iedere keer zelf maar weer in de telefoon geklommen. Waarom kan XS4ALL voor dit soort gevallen niet een case-manager op de zaak zetten die e.e.a. in de gaten houdt en begeleid? Het is toch niet normaal dat dit 3 maanden duurt en een klant 3 maanden zonder internet en TV wordt achtergelaten?
Ik geef XS4ALL nog een week en dan denk ik er toch serieus aan om dit eens publiek te maken om anderen te waarschuwen voor deze uitermate bedroevende service..... Met pijn in mijn hart want ik was altijd groot fan van XS4ALL. Maar dat is inmiddels ver weggezakt en ik voel me zwaar geschoffeerd. Erg bedroevend!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 04 2012 10:43:14:
Vanmorgen weer contact gehad met de klantenservice. De aanvraag is nu geannuleerd omdat er al een andere verbinding op de glasvezel verbinding actief is. Terwijl dit pertinent niet het geval is; ik krijg geen IP adres en er is ook geen dataverkeer, niets.
De medewerker heeft de aanvraag opnieuw ingediend en wilde mij weer 2 weken laten wachten. Daar ga ik niet mee akkoord, want het is de 3e keer dat de aanvraag is ingeschoten en ik weet waar we over 2 weken dan staan; nog steeds geen aansluiting. Er zal toch iemand even buiten de geautomatiseerde kanalen contact moeten hebben met BitStream omdat er hier keer op keer iets fout gaat. Maar de klantenservice mag alleen maar zeggen dat ze mij begrijpen, maar dat ze ook niets anders kunnen dan afwachten. Maar ja, dan blijft het fout gaan....
Gewijzigd door jwillemse op 04 juni 2012, 10:43
 
Mcvdplas
Ik heb hetzelfde probleem maar dan al lopend vanaf november 2011. Uit pure frustratie zelf maar gaan bellen met bitstream en Reggefiber en het ziet ernaar uit dat er nu schot in de zaak komt.
Bij mij was eerst het verhaal van de wijkcentrale verteld, toen dat de lijn door een andere provider bezet gehouden werd en dat schijnt nu allemaal opgelost te zijn. Volgens de status ben ik gisteren de eigenaar van een werkende verbinding maar het modem is er nog niet ;-)
Ik zal mijn verdere ervaring hier delen.

Succes met aanvragen!
 
jwillemse
Ik ben afgelopen maandag aangesloten en vandaag is een monteur van Gideon langsgeweest.
Ik had tot voorheen altijd mijn computer met dLAN aangesloten op het netwerk, maar dat blijkt nu ineens niet meer te kunnen, omdat de TV's met dLAN aangesloten worden.
Dus ik moet mijn computer nu met WiFi aansluiten, maar daarmee haal ik maar 30-40 Mbit/s terwijl mijn lijn 100 Mbit/s is. Zelfs als ik met een laptop op Wifi zit (n-netwerk) haal ik niet meer dan deze snelheid. Alleen als ik de laptop aansluit met een UTP kabel dan haal ik 97 Mbit/s. Maar ik ga echt geen lange UTP kabel door mijn huis trekken om mijn pc aan te sluiten.
Beetje jammer dus..... Als ik dat had geweten was ik nooit overgestapt naar XS4ALL.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 22 2012 22:47:18:
Nou het is hier om te janken. Allereest de TV. Die hapert, stottert, loopt niet synchroon en valt regelmatig helemaal weg.
Dan het internet. Doordat de TV's via PowerLine (dLAN) worden aangesloten zou ik mijn computer via WiFi aan moeten sluiten. Nou probeer via WiFi maar eens een goede snelheid te halen in een apartementencomplex met tientallen WiFi netwerken. Ik haal op z'n hoogst 30-40 Mbit/s, terwijl mijn internetverbinding 100 Mbit/s is. Kansloos, want over WiFi ga je die snelheid gewoon niet halen. WiFi is half-duplex dus met max 300 Mbit/s kun je hoogstens 150 Mbit/s halen. In een ideale situatie.
Zelfs op 1m afstand van het modem kom ik niet boven de 40 Mbit/s uit met een WiFi n netwerk, zowel op 2,4 Ghz als op 5 Ghz.

Zucht.... ik had echt nooit over moeten stappen, want dit is echt om te janken.
Heb XS4ALL nu gevraagd (lees: de kans gegeven) om deze problemen op te lossen, anders zal ik het contract moeten ontbinden omdat zij niet het beloofde kunnen leveren.
Gewijzigd door jwillemse op 22 juni 2012, 22:47
 
jwillemse
Inderdaad nu mijn pc en tv's bedraad aangesloten en daarmee alle problemen opgelost.
Coax kabel uit de muur getrokken en daar voor in de plaats 2 UTP kabels getrokken. In de meterkast twee switches geplaatst; één voor TV netwerk en één voor computer netwerk.
Een aardige investering gedaan, maar nu werkt alles wel perfect.
Vind wel dat XS4ALL dat beter op hun site moeten vermelden. Wel gek trouwens dat je die Devolo setjes bij je installatie krijgt, maar een switch voor de tv's niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aanvraag glasvezel (A'dam) duurt al bijna 3 maanden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Van DSL naar Glasvezel XS4ALL Glasvezel diensten : 11 22 mei 2023
informatie voorziening glasvezel aanleg XS4ALL Glasvezel diensten : 28 15 jun 2022
Scherm "we zijn er bijna" blijft staan. TV Problemen : 8 10 dec 2020
Actie XS4ALL: Eerste 4 maanden 50% korting op Internet, TV en Bellen. Algemeen : 1 27 aug 2020
Glasvezel 1000/500 XS4ALL Glasvezel diensten : 3 06 aug 2020
Advertentie