obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing uitgaand bellen (ondermeer softphone)
swampcat
Dag allemaal,

XS4All heeft een storing met haar softphone zegt ze. Echter er is meer aan de hand.
Want ik heb het ook met ip-voip toestellen van cisco.
Bij bellen voor de storing gaan ze de 'checklist' na waarbij je alles moet proberen om weer te bellen.
Ik wordt er kierewiet van dat de helpdesk zegt dat het niet werkt. Terwijl ik wel Nationaal kan bellen en buitenland mobiele lijn.
Mijn lijn werkt, alleen een deel van de uitbel functionaliteit werkt.

En mij vertellen dat ik maar een softphone of andere hardware moet aanschaffen is de meest domme opmerking ooit. Zal dat aan de vertegenwoordiger van Cisco vertellen.

Ook om het feit dat de softphone altijd heeft gefunctioneerd en nu opeens bij iedereen het niet meer doet, duidt op het feit dat het probleem niet bij de gebruiker kan zitten.


Goed de storing:

De storing uit zich met de tekst:
[i]Alle lijnen van de persoon die u belt zijn bezet. Uw oproep kan niet uitgevoerd worden.[/i
De softphone zelf werkt op dit moment niet meer.
Op de fritzbox moet je de regiocode invoeren.
Een andere softphone zal wel/niet werken.
XS4All zal het zelf intern kunnen testen op de helpdesk, daar werkt het wel.

Het probleem is toe te spitsen op bellen vaste lijn buitenland (belgie, luxemburg, duitsland, frankrijk)
Mobiel bellen buitenland werkt, alsook nationaal vast en mobiel.

Conclusie:
Als je kan bellen (nationaal of buitenland mobiel) dan werkt je voipverbinding.
Laat je niet gek maken en alles in je eigen netwerk wijzigen en verkloten.
XS4All kan intern wel bellen. Clienten van extern hebben een probleem.
Het probleem spitst zich dus op de netwerk/interconnectie en/of configuratie/dialplan bij XS4All haar pbx of haar toeleverancier.

Gezien het feit dat men intern op het XS4All netwerk wel kan bellen zit het probleem dus ergens van de aansluiting van het internet thuis naar de xs4all server toe.

Getest op: XS4All softphone, Cisco Spa 508, Draytek 2820 IPPBX

Tevens nog een kleine tip voor XS4All, want ik ben echt boos op de niet luisterende helpdesk die zegt dat mijn lijn niet werkt.....

Op 6 juni heeft XS4All voor iedereen IPv6 ingeschakeld.....het zou heel goed kunnen zijn dat als er verder niets aan hun pbx configuraties is gewijzigd hier een oorzakelijk verband te leggen is.

Oh ja...ik weet niks van IPPBX en zo...moet ze alleen continu configureren op diverse platformen. Verder hebben hebben andere voip providers over dezelfde xs4all lijn totaal geen problemen.
-------------------------------------------------------

http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?msect=storingen&id=6470&taal=nl

Quote

[Lopend] Storing - XS4ALL Softphonegemeld door Onno op 07-06-2012, 10:45
begintijd: 06-06-2012, duur: Onbekend
status: lopend

Als gevolg van een storing kunnen klanten die gebruik maken van XS4ALL
Softphone momenteel problemen ondervinden met het voeren van uitgaande
gesprekken.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem
zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Gewijzigd door swampcat op 16 juni 2012, 13:37
 
d0t
Als de lijn wel werkt vanaf de helpdesk (met jouw VOIP nummer) dan ligt het probleem in je eigen configuratie op locatie.

De VOIP server van XS4ALL werkt enkel op IPv4 en heeft geen IPv6 ondersteuning. Dit kan dus niet de oorzaak zijn.

De problemen met Softphone zijn eigenlijk heel simpel, deze verwijst standaard naar een IP adres waarop de SIP server niet meer actief is. Helaas is dit niet zo 1,2,3 te fixen. Er is dus niet meer aan de hand en je probleem staat hier ook compleet los van.

Wel is het vreemd dat je niet naar het buitenland kan bellen. Als je me een mailtje stuurt wil ik best voor je kijken of ik iets kan zien waar het precies misgaat. Mijn mailadres is sylvesterb@xs4all.net
 
masterke
Heb sinds juni 2012 ook problemen ondervonden met de XS4ALL softphone applicatie.
Ik kreeg sinds enkele weken de melding: '403 not registered' te zien en kreeg de indruk
dat het te maken had met de Softphone storing, zoals gemeld werd bij XS4ALL
in het storingsoverzicht op de website (melding is inmiddels verdwenen!!).

Verder kwam ik er zojuist achter dat de Softphone applicatie plotseling verdwenen is uit
het Service Center en nergens meer te downloaden is bij XS4ALL... vrij opmerkelijk te noemen.
Zijn er werkelijk zoveel problemen met deze applicatie dat XS4ALL heeft doen besluiten de software
van de website te halen?!

Anyway, ik kan melden dat er een workaround is die absoluut werkt en waarmee XS4ALL klanten weer
als vanouds via de PC middels VOIP softwarematig kunnen bellen naar (outgoing) telefoonnummers:
Hieronder kort de te volgen stappen:

- Download de laatste Softphone applicatie (v1.65.377a) voor Windows van SjLab (http://www.sjlabs.com/sjp.html)
(Deze werkt overigens prima in Windows 7 - 64bit)
- Installeer de software en maak een Profile aan, bijv. 'XS4ALL' met als filename 'XS4ALL.ini' en kies profile type: 'Calls Through SIP Proxy'
- Ga naar tabblad 'SIP Proxy' en vul het volgende in:
Domain/Realm: sip.xs4all.nl
[x] Use outbound proxy (vinkje aan)
Proxy (URI): sip.xs4all.nl:5060
Proxy usage mode: Strict outbound proxy
- Ga vervolgens naar tabblad 'SIP Registration' en vul het volgende in:
[x] Register with Registrar (vinkje aan)
[x] Notify server for suggested expiration time (vinkje aan)
Suggested expiration: 3600 sec
Transport of registered contact: Default
[x] Unregister only registered contact (vinkje aan)
[x] Use seperate Registrar (vinkje aan)
Registrar (URI): sip.xs4all.nl
Registrar mode: Strict outbound proxy
- Laat de rest van de instellingen op default en klik op OK
- Klik nu op Initialize
- Een pop-up verschijnt voor de initialisatie van de service profile.
Account: [je XS4ALL telefoonnummer, bijv 085....]
Password: [je XS4ALL wachtwoord van je VOIP nummer]

Met bovenstaande instellingen moet het weer lukken om met Softphone via XS4ALL
-waar ook ter wereld- te bellen!! Grin Veel succes!!
Gewijzigd door masterke op 29 juli 2012, 00:48
 
Adelante
Ik kreeg met de XS4ALL softphone applicatie de laatste tijd ook steeds '403 not registered' te zien, terwijl er blijkbaar toch succesvol was ingelogd op de SIP-server. En ook ik heb gemerkt dat de Softphone applicatie plotseling onvindbaar bleek...

Nou Masterke, ik heb jouw tip nagevolgd en inderdaad "werkt" het nu weer wel! Ik zet werkt tussen aanhalingstekens, omdat ik nu meteen tegen een nieuw probleem aanloop.
Ik gebruik de USB Phone van XS4ALL. Bij het doorlopen van de Audio Wizard van SJphone, wordt aangeraden DirectX te gebruiken. Maar als ik dat doe werkt de microfoon helemaal niet en kan ik degene die terug spreekt ook niet horen. Als ik het betreffende vinkje weghaal, dan werkt het geluid wel. Echter met zoveel vertraging en echo, dat een gesprek voeren onmogelijk is.

Ik gebruik Windows 7 - 32 bit met DirectX 11. Ik heb zeker wel de juiste devices (de USB Phone's luidspreker en microfoon dus) geselecteerd!

NB Met een andere - niet-USB - microfoon en een los speakersetje, gewoon op de lijnuitgang van de pc, werkt het geluid net zo slecht zonder DirectX en helemaal niet met.
Gewijzigd door Adelante op 30 juli 2012, 15:31
 
Benjamin
Heb exact de problemen zoals hierboven beschreven:

De storing uit zich met de tekst:
[i]Alle lijnen van de persoon die u belt zijn bezet. Uw oproep kan niet uitgevoerd worden. Dit is eigenlijk alleen met bellen naar het buitenland (Belgie)

Ik heb een linksys SPA 921 die direct met de sip server van Xs4all praat. De telefoon is niet actief op het modem (dit gaf een ander probleem). Het werkte allemaal prima totdat gisteren de eerder genoemde foutmelding om de hoek kwam kijken.

Een ander kleiner probleem is dat de telefoon maar 2 a 3 keer overgaat en daarna een ingesprektoon geeft.

Heb van de helpdesk het advies gekregen om een analoge telefoon te gebruiken....

Wie o wie kan mij helpen? Ik ben niet helemaal een leek, maar een expert ben ik zeker niet.

Alvast dank!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing uitgaand bellen (ondermeer softphone)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firewall (uitgaand) Fritzbox : 6 05 mrt 2022
storing en 2.4Mhz en 5Mhz Algemeen : 9 14 dec 2020
Actie XS4ALL: Eerste 4 maanden 50% korting op Internet, TV en Bellen. Algemeen : 1 27 aug 2020
Storing zins 0130 28 10 2018 Storing : 16 28 okt 2018
24u storing Dat kan toch niet meer!!! Klacht over XS4ALL : 2 29 aug 2017
Advertentie