obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van XS4ALL, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc. Glas Basis 50Mb of Glas Extra 100Mb met Bellen en of Televisie.
 Onderwerp afdrukken
FTP
Lampuhkap
Ik was bezig vanmiddag met een FTP servertje opzetten met Filezilla Server.
Ging allemaal prima. Op zich, kwam alleen wel iets vrij vreemds tegen.

Met de Filezilla Client kon ik met volle snelheid gewoon uploaden naar de gameserver van een maat van me. Gewoon 11.2 MB/s up
Zelfde naar de FTP van XS4All zelf, volle bak.
MAAR met Filezilla Server, iemand die wat van mijn PC af wil halen, max 2,5 a 3 MB/s
Zelfs achter een VPN, zelfde verhaal.

Ben hier al heeeel de dag zoet mee geweest en ik begin toch een vermoeden te krijgen dat er op niet zakelijke FTP's geknepen word.....
 
Access
Als je een speedtest doet, wat is dan je down en upload speed?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lampuhkap
Image%202012-08-12%20at%2012.14.40%20AM

Dat is wat het momenteel laat zien. Vanmiddag stond ie op 94Mbit down en 48 up. Ergens ook erg wisselende resultaten (Wat toch vreemd is voor een Glas Extra (100/100)
 
Access
Die speedtest resultaten zijn niet goed maar verklaart niet die max 2,5 a 3 MB/s als iemand van jouw ftp server download.

De downloader heeft wel een voldoende snel abonnement?
Is er een speedlimit ingesteld in de ftp server?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lampuhkap
de downloaders zijn allemaal 100+ mbit kabelaars, dus dat zou geen probleem moeten vormen. Mijn testsubjects heb ik expres voor de tests gekozen.

Nee, filezilla staan geen speedlimits ingesteld. Heb ik bewust allemaal limietvrij gehouden. Moet zoveel mogelijk uit die verbinding kunnen halen tenslotte.

Torrents gaan overigens wel gewoon goed (al over de 9MB/s gehaald met upload)
 
Access
Om uit te sluiten dat je ftp geknepen wordt kun je eens een andere poort instellen.
Dat moet wel ergens in de config settings van je ftp server te veranderen zijn.

Ben erg benieuwd wat daar de snelheidsresultaten van zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lampuhkap
ja ik heb al verschillende poorten getest

startend met poort 21, daarna poort 1024 toen 10240
 
Access
Ik zit zonder verdere ideeën wat je nog kunt proberen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lampuhkap
t enige wat ik overhoud qua idee is dat het aan de serversoftware moet liggen OF ergens in een firewall ofzo

Dat zijn de enige 2 mogelijkheden nog. Ja of XS4ALL moet serieus knijpen op FTP, maar dat zou geen sense maken
 
Access
Dat er geknepen wordt verwacht ik niet, zeker omdat verschillende poorten geen verschil uitmaken. En knijpen op basis van analyseren van de datastroom wordt als privacy schending gezien, dus dat verwacht ik ook niet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie