obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Trage instabiele verbinding
DIALVA-ip-68
Het is geen geheim dat in Pijnacker Tolhek/Rietlanden (Z-H) de beschikbare DSL bandbreedte, zeg maar gerust teleurstellend laag is. Wekelijks krijg ik statistieken vanuit mijn FRITZ!Box, welke o.a. de Line attenuation weergeeft. Hoe lager de down waarde, hoe dichter bij de wijkcentrale. Je zou in mijn situatie een duidelijk verschil moeten kunnen zien tussen receive en send. Het lijkt er nu op dat de afstand (nu 2,6 km) naar de centrale niet alleen de boosdoener is

3 vragen:

1. Is het te verklaren waarom de attenuation-waarde down/up aan elkaar gelijk zijn, terwijl u op uw website (http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/internet/oplossen/verbroken/) iets anders vermeld?

2. De SNR waarde vanaf 6 dB is wenselijk, maar is dit ook een garantie voor een stabielere lijn? Nu noteer ik 5 dB.

3. Hoe denkt XS4ALL dit op te lossen, aangezien ik niet de enige ben die te kampen heeft met deze tekortkoming?

Voor glasvezel zijn er overigens nog veel te weinig aanmeldingen, waardoor we ‘voorlopig’ nog moeten doen met een zwakke downloadstream. En nee, de gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft nog geen glasmogelijkheid, WEL in Nootdorp!! Dit is weer een heel andere discussie.
DIALVA-ip-68 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door DIALVA-ip-68 op 19 november 2012, 16:30
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage instabiele verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mega trage Draytek Vigor 130 XS4ALL met eigen modem/router : 3 03 mei 2022
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten Fritzbox : 7 31 mrt 2020
Kan geen verbinding maken met Fritzbox 7581 AR Algemeen : 4 09 nov 2019
Advertentie