obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Televisie over router werkt niet
lebowski
Hallo,

Sinds 2 weken internet-telefoon en tv van xs4all. Werkt allemaal goed, toch een vraag.
1) Mijn TV (Motorola VIP1853) is niet zichtbaar in het WLAN menu van de fritzbox, de rest van de computers en mediaserver wel. Waar is die gebleven?
2) Waarschijnlijk gerelateerd. Het signaal van de fritzbox naar de Motorola VIP1853 gaat met zo'n devolo set over het electriciteits netwerk. Dit werkt prima. Nu had ik het idee om bij de televisie een routertje te plaatsen om de smartTv, mediaplayer en Motorola VIP1853 op aan te sluiten. Dit werkt niet, de smartTv en mediaplayer krijgen geen ip-adres. Sluit ik de Motorola VIP1853 niet aan dan werkt deze opzet wel. Het lijkt wel of de Motorola VIP1853 het signaal 'kaapt'. Wat gebeurt hier?

dank,

Norbert
 
lebowski
dank. Het jammere is dat ik nu alsnog een utp kabel moet trekken van de meterkast naar de mediaplayer en smarttv. Dat 'ontrafelen' kan niet met een apart kastje oid bij de tv?
 
Yobotje

Quote

pixel schreef:

................ Als je de FB niet wilt verplaatsen en toch persé met één kabel wilt werken, dan zou je twee smart switches kunnen inzetten. Één die je bij de FB plaatst om LAN2/3 en LAN4 te taggen (de FB verwijdert de tags) en één die je bij je TV plaatst om de boel weer te ontrafelen................


Binnenkort stap ik over op glasvezel icm de 7390 en momenteel heb ik een switch bij de TV en een bij de huidige router 7340, zo'n 7 meter uit elkaar.
Afgaande op het niet kunnen combineren van Lan 4 met overige Lans zou ik dus een nieuwe kabel moeten aanleggen of 2 smartswitches gebruiken,

Helpless IS DAT NOG STEEDS ZO en welk fabricaat / type smart switches komen dan in aanmerking?
Helpless Is een WiFi verbinding tussen de 7390 en de digitale ontvanger een goed alternatief?

Groet Theo.
 
evannieuwburg
Wow, dit is echt klote. Ik heb ook Devolo kastjes gekocht, denkende: hoe ingewikkeld kan het zijn. Na eindeloos kloten, ben ik ook maar googlen en hier terecht gekomen.

Dus het komt neer op: LAN1/2/3 via devolo naar de slaapkamer. Of LAN4. Dus TV of internet. Nooit allebei.

Wat een bagger.

Dan maar internet en webtv kijken op de TV via een HDMI-connected iPad.
 
mielgoud
Ik ga verhuizen en wil daar naast het Motorolakastje in een andere kamer een laserprinter zonder wifi aansluiten. Is het ook mogelijk om meerdere Devolo-sets te gebruiken zodat je via de ene set het IPTV signaal verstuurt en via het andere regulier internet? Iemand ervaring hiermee?
 
Dirk Overbeeke
hallo, ik heb een tweede router aangesloten met twee kabels (TV en Internet) omdat de eerste router in de kelder staat en er dan geen wifi is.
vanaf de tweede router heb ik een verbinding met de Devolo set aangesloten.
op deze manier kan ik op elk stopcontact zowel een tv ontvanger en of een computer aansluiten.

mvrgr Dirk Overbeeke
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Televisie over router werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Hoe 'werkt' Spotify op de xs4all box Algemeen : 7 14 feb 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Advertentie