obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt steeds weg - Fritzbox 7360
richelle
Al sinds ik de Fritzbox 7360 heb zit ik met het probleem dat de draadloze verbinding op m'n laptop steeds wegvalt. Als ik de laptop herstart werkt alles weer, maar niet voor lang. M'n desktop pc is met een kabel verbonden aan de Fritzbox en ik weet niet zeker of die verbinding ook wegvalt als de draadloze verbinding op m'n laptop uitvalt. Het zou zomaar kunnen.

Dit probleem heb ik dus al sinds ik de Fritzbox heb maar de laatste week is het echt rampzalig. Een avondje internetten is nu gewoon de hele avond de laptop herstarten omdat de verbinding steeds wegvalt. Doet de verbinding het even wel dan is 'ie ook vaak supertraag. Het is op deze manier niet te doen om te internetten.

Ik ben al een paar keer van kanaal gewisseld in de wlan instellingen in de fritzbox, maar ik merk geen verschil. Ik heb geprobeerd om het ip van m'n laptop vast te zetten maar ook dat maakte geen verschil.

Ik zie de verbinding ook vaak trippen.. Vaak valt ;ie uit en gaat ie dan opeens over op unsecured, dan weer uit, dan weer even aan, uit.

De problemen zijn pas ontstaan toen ik de fritzbox kreeg. Voorheen nooit ergens last van gehad.

Wat me nog opviel: in fritzbox staat wpa mode ingesteld op wpa + wpa 2 en in de instellingen van m'n draadloze verbinding staan geselecteerd wpa2-psk en data encryption aes. Is dat allemaal oke?

Wat kan ik doen want dit is niet leuk meer..

Thnx
 
NOJAH
Ik zou de wpa mode gelijk zetten.... vervolgens kijken of dit werkt. Verder dat je checken of er een firmware update nodig is.....
Hajon Westerveld

www.wb2bs.nl
 
F1
Check als de verbinding wegvalt even op de FB of het lampje power/DSL blijft. Zo ja, dan is het een WLAN probleem. Zo nee (het gaat dan knipperen), bel dan met de helpdesk van XS4ALL. Dat is er vermoedelijk iets in de bekabeling aan de hand tussen het modem en het ISRA punt (dat is waar KPN de lijn in huis heeft afgemonteerd). Als dat ook niet aan de hand is (testen door het modem direct op het ISRA aan de sluiten), dan kan de helpdesk ook even kijken naar de lijnwaardes.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds weg - Fritzbox 7360', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie