obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Geen telefoonboek bij Philips DECT telefoon of FritzBox
robbebob
Hallo allemaal,

Vandaag een Philips CD4953 aangesloten op mijn Fritz Box. Telefoneren werkt prima, zowel DECT van de Fritz Box als bedraad gebruikmakend van het basisstation van de Philips. Nu echter het probleem: in het Philips basisstation zit het telefoonboek. Dat is niet benaderbaar via de Fritz Box DECT optie. Dus moet ik -- om het telefoonboek te kunnen gebruiken -- het Philips basisstation met een kabel aan de fritz box (FON1) aansluiten. Mijn modem staat in de meterkast en dus ook het telefoon-basisstation.

Natuurlijk kan ik een telefoonlijn vanuit de meterkast naar de telefoon spannen maar ideaal is dit allerminst. Iemand een oplossing om dit probleem te omzeilen?

Alvast bedankt!
 
tulipman
Hoi,

Ik ben niet echt een Philips DECT fan (persoonlijk...) en heb daarom hier de
DECT setjes van AVM (Maker van de Fritz!Box) aan de DECT interface van de Fritzbox gekoppeld.

Het telefoonboek zit IN de Fritzbox, en het leuke is, dat als je bv TWEEof meer AVM DECT setjes hebt, dat in beide DECT setjes dezelfde nummers zitten.

Ergo: als je een nieuw nummer opslaat in een van de AVM DECT setjes, dan is het nummer OOK zichtbar in het andere AVM dect setje, werkt als een speer.

Ik heb zelf de AVM MT-F, maar je kunt ook de goedkopere versie nemen, de MT-D of de M2

Er is van AVM recent ook een DECT repeater verschenen, dus als je bv een schuur hebt die een paar 100m mverderop is, hebt je toch DECT verbndng

Groeten
Gewijzigd door tulipman op 22 januari 2013, 14:44
 
jammerlaan
Hoi Tulipman,

Ik vraag me af of je de telefoon wel goed geconfigureerd hebt? Ik heb onlangs een Gigaset van Siemens gekocht. Om die Dect aan te melden op de Fritzbox moest ik eerst het basisstation wat er bij geleverd zat uitzetten omdat er anders een aanmeld conflict ontstond. Zodra hij aangesloten was op de Fritzbox kon ik het basisstation weer aanzetten en gebruiken als oplader van de dect telefoon. Zoals mijn voorganger al zei haalt hij het telefoonboek op uit de Fritzbox. Ik raad je niet aan het basisstation aan te sluiten op de router want die gebruik je immers toch niet.

Groet Joris.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefoonboek bij Philips DECT telefoon of FritzBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie