obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7360 Fon1 geen spraak uit bij bellen
pdfelen
Hoi,

Omdat mijn KPN modem defect is en ik binnenkort internet met bellen van xs4all krijg, heb ik alvast de Fritz!Box 7360 aangesloten. Op zich ging dit allemaal vrij makkelijk, maar toch een eigenaardigheid omdat de analoge telefoon op Fon1 geen spraak doorgeeft bij bellen. Bij gebeld worden gaat het wel goed.

De huidige configuratie is:
Y kabel in DSL/TEL aansluiting. DSL deel in ADSL splitter, TEL deel in Analoge telefoon ingang van oude analoge centrale. Op FON1 is een analoge telefoon (**1) aangesloten. Verder is een DECT set (**610) en een android telefoon met Frits!App (**620) op de Fritz!Box.

Voor de duidelijkheid: Op dit moment gebruik ik nog geen VOIP account bij xs4all, alleen de analoge KPN lijn.

Als ik met de analoge telefoon (**1) bel naar de telefoons op de Fritz!Box, gaat het goed. Audio naar beide kanten is OK. Bel ik naar een telefoon aangesloten op de telefoon centrale, kan ik de andere kant horen, maar de andere kant mij niet.

De Fritz!Box heeft de meest recente firmware.

Iemand een idee?
 
tulipman
Wat bedoel je met 'Aangesloten op de telefooncentrale'??

Wat is dat voor telefooncentrale??

R.
 
pdfelen
Op dit moment gebruik ik een oude huis telefooncentrale op de KPN telefoonlijn.

Het TEL deel van de Fritz!box Y kabel is aangesloten op een uitgang van deze centrale. Met 'bel ik naar een telefoon aangesloten op de telefooncentrale' bedoel ik een telefoon die is aangesloten op de oude huis telefooncentrale.

KPN
|
[Telefooncentrale]---Andere huis telefoons (3)
|
| DSL
| |
Y
[Fritz!Box]--Dect **610
| |
| Fritz!Fon App **620
|
Fon1--Telefoon **1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7360 Fon1 geen spraak uit bij bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie