obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys WAG200G plaatsen achter Fritzbox voor sterker WIFI
Nillow
Ik was laatst bij iemand thuis die een Fritzbox 7360 heeft staan. Aangezien de woning erg dikke vloeren heeft, is zijn bereik op de derde etage minimaal.
Nou had hij altijd een Linksys WAG200G met een sterke antenne staan en had daarmee wel bereik. Nu heeft hij echter ook televisie, dus weten we niet of we de Fritzbox kunnen vervangen. Poort vier van de Fritzbox is namelijk speciaal bedoeld voor televisie. Weet iemand of het mogelijk is om de Linksys achter de Fritzbox te plaatsen zodat hij op de derde etage wel gewoon bereik heeft?

En zo ja.... welke instellingen zouden daar dan voor nodig zijn?
 
NOJAH
Wat is exact de vraag?? Wil je ook tv op de 3e etage of alleen Wi-Fi??
Hajon Westerveld

www.wb2bs.nl
 
Nillow
Nee, het gaat me alleen om de wifi. Ik wil alleen uitsluiten dat ik straks televisie mis.
 
NOJAH
Ik zou een fritzbox 7170 als repeater op bijv. De 2e etage plaatsen. Communicatie fritzbox --> fritzbox is uiteraard goed. Wil je het stappenplan dat nodig is wel mailen.
Hajon Westerveld

www.wb2bs.nl
 
Nillow
Dag Hajon,

Een beetje late reactie van mijn kant als gevolg van een erg druk weekje.
Als je mij dat zou willen mailen .... heel graag (nillesgp@hotmail.com)

Maar waarom niet op dit forum plaatsen?
Ik denk dat er namelijk nog wel meer nieuwsgierigen zijn die benieuwd zijn hoe een dergelijke oplossing tot stand gebracht moet worden.

Groet (en alvast bedankt),

Nils
 
NOJAH
Ik zal hem morgen ff posten komt goed
Hajon Westerveld

www.wb2bs.nl
 
meljef
Ik wil een fritz 7340 als repeater gebruiken, is dat hetzelfde stappenplan en zou je mij die stappenplan ook toe kunnen sturen. Want ik kom er niet uit.
Bij voorbaat hartelijk dank
 
Ewout
Hoi Hajon/Nojah,

Ook ik houd me aanbevolen voor dat stappenplan; het zou fijn zijn als je dat in het forum zelf kunt posten. Als je dat niet wilt of als dat niet kan/mag, dan is mijn mailadres: e_voskamp@yahoo.com.

Ik ben zeer tevreden over de snelheid van het bedrade internet nu ik een Internet+TV+Bellen abonnement heb bij XS4All met de Fritz!box 7360. Echter het draadloze netwerk is zeer zwak: al op de begane grond (waar ook de meterkast staat) heb ik niet overal bereik, laat staan op de eerste verdieping. Ik heb echter een nieuw huis (met dik beton, kennelijk) waar bij de bouw internetkabels zijn gelegd vanuit de meterkast naar de andere verdiepingen. Ik heb daarom op de 2e verdieping een extra router als repeater bedraad aangesloten (TP-Link W300KIT met extra lange/zware antennes). Deze router wordt door de Fritz!box herkend en 'geaccepteerd', maar ik heb alleen iets aan deze router als ik hieraan een PC bedraad aansluit. M.a.w., het Wifi-signaal wordt niet versterkt. Ik heb in de Fritz!box WDS geactiveerd, het type beveiliging van de nieuwe router gelijk gemaakt aan die van de Fritz!box, hetzelfde kanaal gekozen..... Wat moet ik nu nog doen? Ik heb iets gelezen over een bridge instellen, maar ik dacht dat dat hetzelfde was als WDS. Kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank, Ewout.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 28 2013 01:35:58:
Twee correcties op mijn vorige bericht:

- De TP-Link router is type TD-W8960N.
- I.p.v. 'WDS' bedoel ik natuurlijk 'WPS'.

Ewout
Gewijzigd door Ewout op 28 maart 2013, 01:35
 
Hemminga
Mag ik ook dat stappenplan ontvangen.
Ik wil namelijk een Fritz Box 7360 bedraad als repaeter van een andere Frotz Box 7360 aansluiten.

Mag naar mailadres: tomhemminga@gmail.com

Vast bedankt.
 
wreijden
Ook ik ben erg benieuwd naar dit stappenplan.
Voorheen had ik een Linksys WRT54G router. Daarnaast had ik een Linksys WAP54G Access point waarin ik eenvoudig een HP Laserjet via een JetDirect kaart geprikt had. In de router kon je mooi via de DHCP-client tabel opzoeken welk IP-adres aan het access point toegekend werd en dat adres gebruiken om vanuit verschillende computers via IP-adres te printen.

Dat automatisch detecteren en toekennen van die IP-adressen zie ik niet meer terug in de FritzBox 7360 Sad.

Hoe kan ik nu nog draadloos printen?

wil
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WAG200G plaatsen achter Fritzbox voor sterker WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie