obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
VPN en Fritzbox
atip
Kort geleden heb ik een telefoon/internet abonnement van xs4all genomen en ontving een Fritzbox type 7360. Internet werkte meteen, telefoneren aanvankelijk niet goed (bellen naar mijn VOIP nummer) maar schijnt nu te werken.
Het volgende punt was een VPN verbinding naar een bepaalde VPN server maken.
Op het Fritzbox scherm had ik een tab VPN gezien onder Internet/Permit Access. Dat zou een heel gedoe zijn, een programmaatje installeren, etc.
Toen dacht ik: Laat ik eens gewoon proberen de VPN verbinding onder Windows 7 aan te maken. Dat was zo gedaan en het werkte meteen net als bij mijn vorige, Linksys, router/modem.
De vraag is nu waar die VPN tab voor dient. Om zelf een VPN server te worden?
 
jammerlaan
Hoi Atip,

VPN is eigenlijk iets meer voor de professional. Met VPN kan je een Virtueel Private Network opzetten. Je start dan op je pc een client en die logt in op de Fritzbox. Dan lijkt het net of je thuis op je netwerk aangesloten zit en overal bij kan.
Dat is handig als je bijvoorbeeld bij prive bestanden wil komen op wat dan ook. Het is echter niet eenvoudig op te zetten omdat er een bug/fout in de software zit. Je moet nm met de Duitstalige software dat opzettenvan de fritzbox. Je kan er wel goede beschrijvingen van vinden hoe maar als je het niet nodig hebt raad ik het af.

Groet Joris.
 
atip
Hallo Joris.
Bedankt voor je uitleg.
Ik had natuurlijk al wat gegoogled en was dat verhaal van die bug ook al tegengekomen. Ik was al op de hoogte van de basisprincipes van VPN en heb het jarenlang gebruikt om thuis op het intranet van mijn werk in te loggen.
Maar wat ik nergens duidelijk zag staan is dat je niets hoeft te installeren voor dat soort toepassing. Dus alleen als je vanuit een andere omgeving bv. je thuisnetwerk wilt benaderen.

Met vriendelijke groet, Adriaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN en Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie