obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Raadselachtige telefoontjes
atip
Sinds kort gebruik ik internet en bellen van xs4all met de Fritzbox 7360. Bellen gaat met VOIP.
Alles schijnt goed te werken maar vrijwel dagelijks wordt er gebeld en als ik opneem stopt de verbinding meteen en verschijnen er een aantal nullen in het display.
In het Fritzbox scherm op een computer staat dan "unknown" en voor de duur van het gesprek 0.01.
Wat kan dit zijn ?
 
atip
Beste Pixel en SylvesterB.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Het lijkt er op dat het inderdaad "spookoproepen" zijn.
In de Fritzbox onder Telephony/Calls staan ze vermeld als onbekend en er wordt ook geen telefoonnummer genoemd. Bij de VOIP selfcare vind ik bv.
Naam Telno Datum Tijd Aantal gesprekken
Onbekend Onbekend 30-1-2013 09:15:27 1

De situatie is de volgende:
1) Tot voor kort had ik een analoge telefoonlijn en ADSL van KPN. Er zit dus een splitter vlakbij het ISRA punt en vandaar gaat er een ethernet kabel naar boven (ca. 10 meter) waar mijn Linksys router/modem stond. Die is dus nu vervangen door de Fritxbox. De splitter heb ik laten zitten.
2) Aan de analoge (FON1) uitgang van de Fritzbox is het basisstation van een Philips DEC setje aangesloten. De afstand tussen beide is ruim een meter.
3) De communicatie gaat volgens het IPv6 protocol volgens de Fritzbox System/Eventlog.

Ik had onder Telephone "react to all numbers" aangevinkt. Volgens de help van de Fritzbox is dat de juiste instelling. Als ik dat verander in "Accept calls from the following numbers only:" dacht ik te begrijpen dat ik van buiten niet meer bereikbaar ben. Hoe zit dat?

Van de oorzaken die SylvesterB noemt zijn, denk ik, de kabel lengte van de splitter naar de Fritzbox en de afstand van het DEC station tot de Fritzbox relevant. Hieraan valt weinig te doen. Ik zou het basisstation er uit kunnen halen en de DEC mogelijkheid van de Fritzbox kunnen gebruiken. Zou dat zin hebben?

Kan ik nog iets leren van de informatie die de Fritzbox geeft onder DSL information?
En heeft het zin ipv. het IPv6 protocol over te stappen naar IP4? Zo ja, kan dat en hoe doe je dat.?
 
atip
Bedankt. Maar hoe kan ik iets blokkeren als er geen telefoonnummer getoond wordt?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raadselachtige telefoontjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na firmware update fritz box 7360 steeds maar anonieme telefoontjes Storing : 2 08 jan 2014
Advertentie