obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
TV en Internet over zelfde LAN
silaril
Hoi allen,

Ik heb een Fritzbox 7340, in combinatie met een xs4all VDSL abbo, waarbij uit poort 1 TV komt en poort 2 internet. Nu wil ik mijn televisie (die zelf ook internet nodig heeft) samen met de XS4all TV decoder verplaatsen naar zolder, maar ik heb daar maar 1 UTP kabel.

Verder heb ik een Linux doos die fungeert als firewall/dhcp/dns die twee netwerk aansluitingen heeft en wel toegang heeft tot meerdere UTP aansluitingen.

Is het wellicht mogelijk om het TV en Internet netwerk gewoon over hetzelfde LAN te laten lopen? Eventueel door de Linux doos te gebruiken om alle pakketten van het TV deel te bridgen naar het normale LAN?

Wat komt er precies uit de Fritzbox, zijn dat voor zowel TV en Internet gewoon niet VLAN getagde frames? Waarom kunnen die niet gewoon over dezelfde kabel (niet voor niets gigabit liggen in huis) ?

Zijn er nog andere mogelijkheden? IPTV of zoiets?

Gr.
Silaril
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV en Internet over zelfde LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Actie XS4ALL: Eerste 4 maanden 50% korting op Internet, TV en Bellen. Algemeen : 1 27 aug 2020
Advertentie