obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ruim zenderaanbod: 53 TV-zenders, 90 radiokanalen. Videotheek Thuis: Keuze uit ruim 2000 films. Programma Gemist: Nederland 1, 2 en 3, gisteren en vandaag. Live TV Pauzeren: Onderbreken, terugspoelen en weer afspelen.
 Onderwerp afdrukken
WebTV streamen via Airplay
Roger910
Ik heb nog geen TV van XS4all, omdat ik 4 tv's in huis had en digitenne werkt niet lekker omdat ik in betonnen nieuwbouw woon en de ontvangst niet overal goed is.
Nu dacht ik het ei van Columbus gevonden te hebben door de webTV van Xs4all te gaan streamen via AppleTV (via Airplay), maar helaas: de implementatie van webTV is dusdanig dat het airplay protocol niet ondersteund wordt. (Waarom weet ik trouwens niet, want bij iedere andere embedded speler werkt dit wel).

Is er een manier om toch via airplay te streamen (anders dan je hele device te mirroren)?

Ik vind dat namelijk een prettiger alternatief dan overal digitenne te moeten gebruiken!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 10 2013 16:33:34:
Korte update:
Ik ben er inmiddels achter dat ik wel het Airplay-knopje kan bereiken door dubbel te klikken op de home button van de ipad en dan te kiezen voor iplay, maar op dat moment krijg ik op appleTV de melding "Er is een fout opgetreden bij het streamen van de content".

De helpdesk van Xs4all gaf mij de volgende reactie:

" Uit uw e-mail begrijp ik dat u de WebTV via uw iPad wilt streamen naar een of meerdere televisie's.
Helaas is dit niet mogelijk, voor Apple systemen wordt gebruik gemaakt van HTML5 streams en deze zijn hierdoor niet door te zetten via Airplay.

Hier hebben wij geen oplossing voor."

Dat lijkt mij in ieder geval onzin.
Ik ben er ook achter dat Ziggo en nota bene KPN Airplay gewoon ondersteunen vanuit hun apps.
Valt me een beetje tegen dat Xs4all hierbij achterblijft!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 04 juni 2013, 09:24:38:
Update 2:
Inmiddels toch de stoute schoenen aangetrokken en TV van Xs4all aangeschaft.
Streaming via Airplay gaat prima.
Natuurlijk geen HD kwaliteit, maar zeker geen slecht beeld.

Een prima oplossing dus voor een derde of 4e TV waarvoor je geen digitenne wilt:
Koop een AppleTV kastje en stream via je iPhone of iPad webTV naar je TV!
Gewijzigd door Roger910 op 04 juni 2013, 09:24
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WebTV streamen via Airplay', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
XS4ALL WebTV TV Problemen : 5 23 sep 2018
Geen RTL Duitsland via app en WebTV Klacht over XS4ALL : 2 05 nov 2017
WebTV en Silverlight TV Problemen : 17 11 jul 2017
VPN account tegen vergoeding voor WebTV Basispakket : 2 24 nov 2016
WebTV op vakantie adres TV Problemen : 7 13 nov 2016
Advertentie