obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware Fritzbox 7340 probleem instellingen NAS
Bussie1966
Hoi,

onlangs is voor het modem dat ik gebruik (Fritzbox 7340) nieuwe firmware uitgekomen, te weten 99.05.51.

Nu is daar de nieuwe optie ingebouwd om per user aan te geven waar de user bij kan qua:
FRITZ!Box Configuration
Voice messages, faxes, FRITZ!App Fon and call list
Access to NAS contents

Ik heb hier enkele users ingericht, maar onderin staat de boodschap:
Login for access from the home network is currently disabled. The users displayed are valid only for access from the Internet.
Vraag: heeft iemand een idee (volgens mij zijn hier mee Fritzbox-gebruikers) waarom deze boodschap verschijnt?
Wat moet ik nog meer instellen / aanvinken zodat login access from the homenetwork wel mogelijk is (via internet doet het het inderdaad zoals aangegeven).?

Ik heb een algemeen wachtwoord gezet voor de Fritzbox, dus elke user hoeft niet met zijn eigen user / wachtwoord op de Fritzbox in te loggen.

Zodra ik dat algemene Fritzbox wachtwoord activeer, ziet mijn computer de Fritzbox niet meer (via verkenner: \\fritz.box\Wink.
Dit houdt lijkt mij verband met de eerdere melding: Login for access from the home network is currently disabled. The users displayed are valid only for access from the Internet.

Zodra ik het wachtwoord eraf haal (en dat wil ik niet anders kan iedereen in het huis bij de Fritzbox instellingen) ziet mijn computer de Fritzbox wel.

Weet iemand wat ik over het hoofd zie qua instellingen? Wat moet ik nog aanpassen / aanvinken om het e.e.a. wel werkend te krijgen?
Dus wachtwoord op het modem en dat de users het modem toch via het homenetwork kunnen bereiken?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 14 2013 10:33:04:
Ik heb reeds reactie gehad van AVM.

Het blijkt dus dat als je een wachtwoord op de Fritzbox zet en je wilt de USB-schijf benaderen als netwerkschijf dat je dan "Login with FRITZ!Box user name and password " MOET gebruiken.

De optie "Login with the FRITZ!Box password " is dan NIET voldoende om het e.e.a. werkend te krijgen, behalve dan zoals ik geconstateerd heb met de zo maar verschenen user FTPUSER.
Dit laatste is trouwens niet bevestigd door AVM, d.w.z. zo maar spontaan een user erbij en dat het dan wel lukt.

Ik heb nu het e.e.a. ingeregeld met de optie "Login with FRITZ!Box user name and password " en dan werkt het e.e.a. wel met eigen aangemaakte users.
Gewijzigd door Bussie1966 op 14 mei 2013, 10:33
 
Access
Bedankt voor de feedback! Hier hebben anderen ook wat aan!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware Fritzbox 7340 probleem instellingen NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie